Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Problem z nawiewem


krzysztofk
Zarejestrowani

A jak zmieniasz siłę nadmuchu to na wyświetlaczu jest zmiana?
Jutro będę grzebał w tych okolicach w Scenicu klienta to zerkne.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2020, 18:03 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
rmatras
Zarejestrowani

op No właśnie nie zmienia się. POłączyłem na krótko kable które dochodzą do opornika przy wentylatorze i dmuchawa wducha, z tym że już na wyświetlaczu (klimatronic) nie można zmienić siły nawiewu. Dmucha jedną siłą.

muszę jeszcze sprawdzić przekaźnik od dmuchawy ale nie wiem gdzie on się znajduje, poniewaz pod kierownicą go nie ma, myślę że najszybciej w komorze silnika ale po wcześniejszym wymontowaniiu akumulatora. Może wiesz gdzie go szukać??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 18:53 przez rmatras.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Przekaźnik od dmuchawy? Dmuchawą steruje moduł, tzw "opornik". Masz Climatronica więc jak zwierasz na krótko przewody do dmuchawy i działa dmuchawa to jedna dobra wiadomość, masz sprawny wentylator. Na wyświetlaczu w takim trybie (zwieranie kabelków) nie zobaczysz siły nadmuchu. Wg mnie na 99% masz uwalony tranzystor w module, no chyba że złącza (upalone/nadtopione) nie łączą. Oddaj stary moduł do naprawy, byle jaki elektronik to ogarnie, koszt tranzystora to kilkanaście złotych. Przerabiałem temat więc tak twierdze.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie zmieniają się łopatki na wyświetlaczu?
Panel sterowania do wymiany.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 20:31 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
rmatras
Zarejestrowani

op
(25-04-2020, 20:19)Lepus napisał(a): Przekaźnik od dmuchawy? Dmuchawą steruje moduł, tzw "opornik". Masz Climatronica więc jak zwierasz na krótko przewody do dmuchawy i działa dmuchawa to jedna dobra wiadomość, masz sprawny wentylator. Na wyświetlaczu w takim trybie (zwieranie kabelków) nie zobaczysz siły nadmuchu. Wg mnie na 99% masz uwalony tranzystor w module, no chyba że złącza (upalone/nadtopione) nie łączą. Oddaj stary moduł do naprawy, byle jaki elektronik to ogarnie, koszt tranzystora to kilkanaście złotych. Przerabiałem temat więc tak twierdze.

witam przewody dochodzące do Opornika są w dobrym stanie, wtyczki nie podtopione, a mówisz o tranzystorze w oporniku? ponieważ rok wcześniej miałem podobny problem, wymienilem i rok spokoju. teraz ponownie podobny problem, kupiłem nowy rezystor/opornik wymieniłem i nic, więc szukając dalej zwarłem na krótko kable z opornika aby upewnić się czy dmuchawa wogóle działa, na szczęście tak, więc mozliwe że albo panel sterowania albo własnie przekaźnik (ale tu mam problem nie mogę go znaleść) sprawdzałem pod kierownicą, ale możliwe że będzie w komorze silnika obok akumulatora pod bezpiecznikami. Ale nie brałem pod uwagę panelu sterowania, ponieważ żeby go sprawdzić czy jest sprawny trzeba by było mieć inny (teoretycznie sprawny). Czy masz jeszcze jakieś pomysły??
Na chwilę obecną:
- dmuchawa - sprawna
- opornik/rezystor - sprawny wymieniony na nowy
- panel sterowania [nadmuchem, klimatyzacją} - możliwe że nie działa
- przekaźnik dmuchawy [lub nadmuchu, lub klimatyzacji] - możliwe że nie działa - Z TYM ŻE ZA CHINY NIE WIEM GDZIE ON JEST UMIEJSCOWIONY, żeby ewentualnie zdemontować i wymienić na nowy
- CHYBA ŻE ZDEMONTUJĘ OPORNIK/REZYSTOR I PODEJDĘ DO JAKIEGOŚ ELEKTRONIKA ŻEBY DO NIEGO ZAJRZAŁ.

Co proponujesz?
Z góry dziękuję za pomoc

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Powiem szczerze, że nie wiem jak się zachowuje uwalony panel sterowania. Jak jest tak jak pisze wyżej @ krzysztofk to masz problem z panelem.
Ten opornik/rezystor jak piszesz to jest w zasadzie moduł sterujący silnikiem wentylatora, można powiedzieć taki elektroniczny opornik Biggrin Wymieniony na nowy, nie znaczy sprawny. Ważne, przy wymianie tranzystora, to jego dobry kontakt z radiatorem (dobra pasta i docisk). Możliwe, a są tego przykłady na forum, że te "nowe" są to typowe "chinole" i koledzy miewali z takimi problemy. Ja u siebie kupiłem tranzystor i go wymieniłem.
Co do tego przekaźnika, to nie wiem czy takowy jest i gdzie i co on miałby niby robić? Silnikiem wentylatora steruje panel poprzez właśnie ten "rezystor".

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości