Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Problem z wtryskiwaczem czy sondą lambda?


roob
Zarejestrowani

op Czy wymiana wtryskiwacza benzynowego wymaga jakiejś kalibracji/adaptacji przez clipa i czy może to być powodem wyższych obrotów na jałowym?
Obroty są cały czas 1000.
Poza tym pojawia mi się komunikat sprawdź emisje spalin i nie wiem czy to po prostu zgrało się z padającą sonda lambda czy wtryskiwacz może powodować taki błąd? Chyba że uszkodzona sonda powoduje zawyżenie obrotów biegu jałowego. Jakie są opcje?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

roob napisał(a):Chyba że uszkodzona sonda powoduje zawyżenie obrotów biegu jałowego.
tak, również spalanie może być wyższe

roob napisał(a):Czy wymiana wtryskiwacza benzynowego wymaga jakiejś kalibracji/adaptacji przez clipa
raczej nie, ale to Oktawiusz może będzie wiedzieć dokładniej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014, 23:21 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Wtryski możesz zmieniać i clip nie potrzebny.

Jeżeli chodzi o obroty to szczelność dolotu i sonda
roob napisał(a):Czy wymiana wtryskiwacza benzynowego wymaga jakiejś kalibracji/adaptacji przez clipa i czy może to być powodem wyższych obrotów na jałowym?
Obroty są cały czas 1000.
Poza tym pojawia mi się komunikat sprawdź emisje spalin i nie wiem czy to po prostu zgrało się z padającą sonda lambda czy wtryskiwacz może powodować taki błąd? Chyba że uszkodzona sonda powoduje zawyżenie obrotów biegu jałowego. Jakie są opcje?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2014, 00:45 przez kotleto.)

Odpowiedz
roob
Zarejestrowani

op
(28-12-2014, 00:43)kotleto napisał(a):
Jeżeli chodzi o obroty to szczelność dolotu i sonda

Dolot już sprawdziłem , oczywiście była nieszczelność na wężyku podciśnienia przy przepustnicy. Po uszczelnieniu obroty spadły lecz teraz jak zrobiło się zimniej znowu wskoczyły na 1000. Czyli wszystko wskazuje na sondę.
Dzięki za rozwianie wątpliwości.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Adaptuje się tylko wtryski w dci. Benzyna nie wymaga


Wysłane z Tapatalk

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

z tych twoich fotek udało mi się zobaczyć iż problem jest "z rozpoznaniem 1 cylindra"

-udało mi się wstawić tak te Twoje fotki by każdy mógł je zobaczyć....
dlaczego usunąłeś swój post?

https://www.dropbox.com/sh/3e0wet2vbr9xq...RJqbFq50Wa

-może Oktawiusz rzuci na to okiem i coś powie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2014, 22:27 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
roob
Zarejestrowani

op Usunąłem bo kombinowałem żeby wrzucić zdjęcie do postu a nie link ale dzięki za wstawkę.
Dzięki uprzejmości Oktawiusza mam te zrzuty.
Co do tego cylindra pierwszego , czy to jest błąd ? Był wymieniany wtryskiwacz na pierwszym cylindrze lecz błędy dotyczą mieszanki na 4 tym

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Cewka, świeca albo wtryskiwacz ...
Trochę brak warunków na dworze mieliśmy dziś ale pasowało by wykręcić świecę i zamienić ją miejscami (razem z cewką) z jakąś inną. Jeżeli błąd przesunął by się na inny cylinder, winowajcą była by cewka/świeca.
Jeżeli pozostał by na 4 cylindrze, raczej wtrysk.
Mówiłeś mi o łatanej nieszczelności przy przepustnicy. Czytałem trochę o tym i przedmuchy tam, powodują czasami błędy jak u Ciebie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2014, 22:35 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
roob
Zarejestrowani

op Ok, a o co chodzi z tym nierozpoznaniem 1 szego cylindra? Czy chodzi o to że silnik nie pracował a jedynie włączony był sam zapłon?

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

A może są nieszczelności na przepustnicy?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości