Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II STOP sie cały czas świeci Kod błędu df 228


arturslowik
Zarejestrowani

op Zaczęły sie problemy!Pojawia mi się informacja USTERKA ELEKTRONIKI pojechalem na Clip pokazal kod błędu DF 228 1.DEF.Obiawy sa takie że światło STOP cały czas sie świeci.Czy ktoś ma jakąś radę???Pozdrawiam

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Czujnik pod pedalem hamulca

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
arturslowik
Zarejestrowani

op Czujnik już wymienilem i okazało sie że nie potrzebnie bo stary byl dobry i prąd do czujnika tez idzie dobry wiec sprawa gdzie indziej siedzi

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

odwiedź dobrego elektryka bo wina może leżeć po stronie szyny Can i sterownika. może okazać się że gdzieś centralka zamoczona była i łapie sygnał z innego światła.

z tego samego czujnika bierze sygnał pompa ABS/ESP więc może po tej stronie leży również problem.

w jaki sposób sprawdzałeś czujnik???

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2015, 09:44 przez Wojtgda.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Może masa gdzieś zwiera czy cos ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Równie dobrze na którejś z tylnych lamp nie ma masy i obwód masuje się przez inną żarówkę, co powoduje "choinkę" i błąd na magistrali danych.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
arturslowik
Zarejestrowani

op Czujnik sprawdzał mi gość co robil CLIP miernikiem.Od piątku kiedy nastąpiły pierwsze problemy kilka razy wyswietlil mi sie błąd abs/esp.I teraz po obserwacji ze stopy świecą sie ciągle na włączonym silniku a jak zalacze auto z (wciśnięcie stop i bieg)światła działają prawidłowo

Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

Sprawdź, czy możesz odpalić silnik na luzie (bez wciskania żadnego pedału).
tzn, jeśli problem leży po stronie czujnika i elementów wykonawczych, powinno dać się uruchomić silnik bez wciśnięcia żadnego pedału (ponieważ rozruch jest możliwy z wciśniętym sprzęgłem na biegu, lub z wciśniętym hamulcem na luzie albo wciśniętym sprzęgłem na luzie)

Jeśli nie da się uruchomić to śmigaj na CLIPa i zobacz w podglądzie parametrów, jak wyglądają stany pedału hamulca, i stan świateł stop.

Jeśli wszystko będzie poprawnie to pewnie do poprawy masa (czasem wysuwa się wtyczka, albo śniedzieją styki we wtyczce). Objawem słabej masy jest zaświecanie się różnych świateł z innymi. Zobacz czy lampa nie świeci, słabiej, czy kierunki migają poprawnie, krótko mówiąc, czy nie robi się "choinka".

Mam niestety przeczucie, że to nie masa, bo lampy nie są na CANie, więc błędu nie powinny zwracać, a błąd jest... ale mogę się mylić.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

w PH II wszytskie moduły obsługiwane są przez Gateway, czyli musza być oparte na Canie inaczej się nie da

Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

Sam nie wiem, rok 2006 jest rokiem przełomowym, ja mam niby PHII, a lampy z PHI, silnik z PHII, więc to wymaga weryfikacji, czy to pełne PHII.

Popatrzę jeszcze w schematy, ale u mnie chyba wiązka zasuwa cała do UCH, a jak by było na CANie, to powinien być moduł i 2 cienkie przewody (CAN), zasilanie i masa, zamiast całej wiązki.

Ale muszę to zweryfikować popołudniu...

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości