Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Tuleje sanek - czy takie objawy są z nimi związane?


sztygar
Zarejestrowani

op Czy jednym z objawów uszkodzonych tulei sanek mogą być następujące objawy?
- drgania na kierownicy i wrażenie załączonego ABS (boksowanie z okolic przednich kół) przy wyhamowywaniu z prędkości wyższych niż 50km/h?
- jazda na prostym asfalcie, czasem minimalna nierówność i słychać co jakiś dłuższy/krótszy czas głuche puknięcia z okolic zawieszenia lewego przedniego koła (czasem można to wyłapać jak się depnie dynamicznie z I-go biegu na 2-gi)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

trudno jednoznacznie stwierdzić, może to być równie dobrze maglownica, łącznik stabilizatora lub sama poduszka amortyzatora może wahacz może sworzeń może końcówka. w każdym razie jak będziesz zwalał sanki pod kontem wymiany tulei to masz dostęp do maglownicy którą możesz odrazu obadać, reszta nie koliduje z większa rozbiórką.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Ja bym bardziej obstawiał końcówkę drążka lub ew. sworzeń wybity. Głównie z powodu tego hamowania. Zapewne jest tam jakiś luz i koło zaczyna lekko tańczyć. Sanki moga pukać na tarce tzn na takich malutkich nierównościach na prostej drodze i te stuki można pomylić ze wszystkim (tuleje samego amorka np.). Przy skręcaniu odzywają się raczej drążki (choć też na prostej drodze i mikronierównościach), sworznie i końcówki drążka. Tak to mniej więcej wygląda z mojego doświadczenia z róznych aut.
W Scenicu jest ten problem, że czasami niby nie ma nigdzie luzów a stuki są:/ Trzeba pozbierac kase i wymienić wszystko ;)

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

U mnie przy ruszaniu np. do tyłu były stuki i to były stuki właśnie od kołyski wczoraj tuleje zostały wymienione.

Odpowiedz
sztygar
Zarejestrowani

op Odpowiem sam sobie, może komuś będzie to pomocna informacja.
Powyższe objawy częściowo zniknęły po wymianie tych tulejek. Rzeczywiście były mocno powybijane.
Zawieszenie zdecydowanie się wyciszyło, mocne bicie zniknęło ale nie do końca. Czuć jeszcze lekkie pulsowanie ale to jak niebo a ziemia.
Zatem w moim przypadku 90% to były tuleje, reszta to pewnie tarcze albo klocki.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

ale które tuleje? te tylne w kierunku grodzi czy te na sierpach?

Odpowiedz
sztygar
Zarejestrowani

op
(24-10-2017, 09:10)mariusz# napisał(a): ale które tuleje? te tylne w kierunku grodzi czy te na sierpach?

Niestety nie orientuję się gdyż laik jestem. Przekazuję info od mechanika który serwisował mi auto. Wiem, że był przód zawieszenia demontowany a wraz z nimi sanki i to właśnie te tuleje w sankach sztuk dwie były uszkodzone.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości