Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Turbo dziura


siwusek216
Zarejestrowani

op Zauważyłem dziwna rzecz w moim szczeniaku, po przyduszeniu autka na 3 biegu w okolice 800obr. dodaje gazu silnik wkręca sie w okolice 1800obr. następuje chwilowy brak mocy na sekundę po czym idzie dalej co może być przyczyna? Sytuacja taka ma miejsce przy zimnym silniku z lekkim gazem daje sie wyczuć na 3 biegu na 2 prawie nie wyczuwalna i nie zawsze ma miejsce. Przypuszczenia padają na jakiś przycinający sie zawór lub dźwignię, sytuacja niema miejsca jeśli przyspieszam od powyżej 1000obr.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2015, 18:26 przez siwusek216.)

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

A próbowałeś odpiąć przepływomierz?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op Nie odpinałem, zauważyłem to dopiero jakieś 3 dni temu i na początku myślałem ze mi się wydaje. Wrażenie jest jak przy turbo dziurze, trwa jakaś sekundę i idzie dalej. Z pedałem w podłodze nie zauważalnym żeby zamulał. Wczoraj wieczorem jadąć z pracy prowokowałem to zamulenie nie zawsze występowało po zagrzaniu silnika znikło całkowicie, dziś rano jadać do lekarza tez prowokowałem i nie zamulał.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Może być że przyciera się vgt(zmienna geometria łopatek).Egr czyszczony?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op
(19-03-2015, 12:08)krzysztofk napisał(a): Może być że przyciera się vgt(zmienna geometria łopatek).Egr czyszczony?
2.0dci ma elektronicznie sterowany egr i raczej nie sprawia problemów. Właśnie vtg trochę sie naczytałem i wychodzi ze może być nieszczelność dolotu lub zawór sterujący geometrią łopatek.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nieszczelność dolotu raczej objawiałoby się spadkiem mocy i "gwizdaniem" w całym zakresie obrotów pracy turbiny.
Sterowanie elektroniczne ale sam zawór mechaniczny.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op A wiec po czyszczeniu zaworu EGR jak narazie dziura znikła (po 2 dniach jazdy nie zauważyłem) poza tym poprawiła sie dynamika w dolnym zakresie obrotów jak i płynność w pełnym ich zakresie. Normalnie nie to autko.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Kawał dobrej roboty plus coś dla wszystkich od Ciebie za co wielki ukłon !!!
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid117270

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości