Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Wymiana linek ręcznego wymusza wymianę klocków?


paker228
Zarejestrowani

op Wymieniane były linki ręcznego - z racji takiej że na miejscu nie szło dostać do niego (podobno w 2.0T były jeszcze inne niż w pozostałych grandach) to cały moduł był wysyłany o firmy która zajmuje się regeneracjami i naprawami i tam linki zostały dobrane i założone.
Po wymianie moduł jakby tracił na dołkach zasilanie - wywalał pomarańczowy błąd ręcznego,czasami czerwony i "stop", wymuszał przez to ponowną kalibrację.
Na 1 reklamacji przepatrzyli całą wiązkę od przodu do samego modułu łącznie z kostkami pod fotelem. Po kilku dniach jeżdżenia znów rozłącza i wywala błąd ( to wygląda tak że na dołkach kilkukrotnie wywala na sekundę błąd A póżniej świeci się on już na stałe po zaciągnięcia ręcznego, po zwolnieniu znika z deski- ale sam hamulce działa prawidłowo. Zaciąga i puszcza.
Na 2 reklamacji weszli do puszki z silnikiem ręcznego-tam było przelutowane zasilanie w module przez warsztat który wymieniał linki. Do tego znaleźli na płytce podobno kilka nadpękniętych lutów które poprawili.
Dziś po odebraniu auta na progu zwalniającym znów mi na sekundę śmignęło na desce rozdz pomarańczowy błąd (P) ale zniknął. Jeśli jeszcze kilka razy się pojawi bądź straci na dłużej zasilanie (tak przyjmuję że traci zasilanie) to tak jak poprzednio zapisze błąd na stałe i bedzie to pokazywał przy każdym zaciągnięciu dźwigni.
Błąd który łapie komputer to DF049 APPLY, Aplication Value Incoherent.
Widzę że warsztat nie ma pomysłu za bardzo co dalej...
Gdzieś kiedyś tu ktoś pisał że po wymianie linek dobrze jest od razu założyć nowe klocki.
Klocki mam takie sobie, można już je wymienić, ale równie dobrze jeszcze mogłyby pojeździć. Z zewnętrznej strony dużo bardziej starte niż od środka.
Co mi nie daje spokoju to że łapie błędy tylko na nierówności ale i to nie zawsze. CLIPem nie był diagnozowany.

Zaczynam sam zgłębiać temat bo widzę że elektrycznie wszystko niby sprawdzone to może jest jakiś "myk" o którym warsztat nie wie?
Przed wszystkimi naprawami nigdy nic z ręcznego nie wyskoczyło działał bez problemu tylko 1 linka już ostatnio nie zaciągała więc obydwie poszły do wymiany. Od tamtej pory na dołkach coś nie gra.

Możliwe że przy wysyłaniu modułu kurierem coś w trakcie transportu (rzucanie paczkami?) zostało uszkodzone w płycie głównej? Już mi różne głupoty do głowy przychodzą A warsztat widzę że ma powoli dość naprawienia w ramach reklamacji i będą chcieli mnie zliczyć za to co teraz szukają - pomimo mojej twardej argumentacji że przed naprawami było ok A po naprawach się pojawiają problemy -wiec coś ktoś musiał sknocić.
Rozpisałem się....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2020, 21:15 przez paker228.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Tu masz opis błędów:
Podejrzewam, że występuje też dodatkowy błąd, którego nie widzi inny sprzęt.[Obrazek: 4ef9e0e8d1639ae05055f1c5c2f1c5ba.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2020, 08:02 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • paker228
paker228
Zarejestrowani

op Widziałem już ten opis wcześniej ale nie potrafię z niego żadnego rozwiązania przypisać do obecnej usterki.
Tak się zastanawiam czy tam gdzieś przy module na zewnątrz lub wewnątrz nie ma jakiś gumowych podkładek "antywstrząsów" które może gdzieś w trakcie napraw "zaginęły"? Dziś rano znów na progu zwalniającym piszczący błąd wyskoczył i po 2 sek zniknął.
Hamulec zaciąga, puszcza, działa prawidłowo.
Co się wg mnie zmieniło po wymianie linek -przy zaciąganiu jakby dłużej zaciąga niż na starych linkach. Jakby miał większą pracę do wykonania przy zaciskach, ale dociąganie to mocniejsze po 3 sek. trzymania dźwigni też normalnie działa

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2020, 08:14 przez paker228.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Może podepnę się, bo podobne.
U mnie aktualnie w grandzie moduł hamulca całkowicie stracił zasilanie, wywala błąd + stop, z modułem nie można się połączyć, nie da się zaciągnąć hamulca (rączka dobra-sprawdzałem.
Czy wybebeszać od razu skrzynkę, czy mam szansę znaleźć coś po drodze...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op
(16-07-2020, 08:17)ko-ma napisał(a): Może podepnę się, bo podobne.
U mnie aktualnie w grandzie moduł hamulca całkowicie stracił zasilanie, wywala błąd + stop, z modułem nie można się połączyć, nie da się zaciągnąć hamulca (rączka dobra-sprawdzałem.
Czy wybebeszać od razu skrzynkę, czy mam szansę znaleźć coś po drodze...

Z tego co sam zgłębiam temat od jakiegoś czasu to kostka pod fotelem kierowcy ma znaczenie przy zasilaniu modułu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2020, 08:22 przez paker228.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

(16-07-2020, 08:17)ko-ma napisał(a): Może podepnę się, bo podobne.
U mnie aktualnie w grandzie moduł hamulca całkowicie stracił zasilanie, wywala błąd + stop, z modułem nie można się połączyć, nie da się zaciągnąć hamulca (rączka dobra-sprawdzałem.
Czy wybebeszać od razu skrzynkę, czy mam szansę znaleźć coś po drodze...

Ko-ma wydaje mi się, że musisz sprawdzić dodatkową skrzynkę bezpieczników z przekaźnikiem pod fotelem kierowcy. Tam jest bezpiecznik od zasilania modułu.
Ewentualnie wypiąć wtyczkę przy module i tam sprawdzić czy jest zasilanie

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op Apropo absorberów drgań -czy to nie któryś z tych?
Chyba muszę zajrzeć pod spód zobaczyć jak to wygląda na żywo czy czegoś nie brakuje.
Na zdj3ciu z neta widzę te gumy, na schemacie z catcaru już nie widzę

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

cała skrzynka wisi w specjalnym koszyczku od dołu są 2 gumy jak na pierwszym zdjęciu a góra skrzynki jest przykręcana przez gumowe stabilizatory. jak dla mnie to Ty masz problem z zimnymi lutami. czasem coś nie styka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2020, 09:46 przez kiwikrakow.)

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op
(16-07-2020, 09:45)kiwikrakow napisał(a): cała skrzynka wisi w specjalnym koszyczku od dołu są 2 gumy jak na pierwszym zdjęciu a góra skrzynki jest przykręcana przez gumowe stabilizatory. jak dla mnie to Ty masz problem z zimnymi lutami. czasem coś nie styka

Wczoraj elektryk całą płytkę przejrzał, podlutował coś tam gdzie trzeba i więcej nic nie znalazł. Nie wiem czy zimne luty mogły się uaktywnić po wyjmowaniu modułu na wymianę linek? Tak jak pisałem -odkąd mam auto nigdy z hamulca postojowego nic mi na desce nie wyskoczyło aż do momentu po wymianie linek

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Przyjrzyj się wtyczce.
Jak była ruszana to tam bym zajrzał.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości