(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 18:31 przez pio555.)
SCENIC II PH II Zestaw LED H7 -opinie
op
Witam. Spaliły mi się ostatnio żarówki w samochodzie i przeglądając oferty natrafiłem na takie coś "https://allegro.pl/zestaw-led-cob-h7-c6-72w-7600-lm-zarowki-dzien-noc-i7109487724.html" i chciałbym się dowiedzieć czy ktoś już takowe kupił i używa? Czy są trwałe i mocno świecą? Ogólnie co o nich sądzicie? Mój samochód to Grand Scenic 2 PH2.
op
Dlaczego są nielegalne?
pio555 napisał 04-01-2019, 18:31:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 18:31 przez pio555.)
Oświetlenie LED w nowoczesnej motoryzacji
W samochodach nowej generacji światła z żarówkami LED są elementem standardowego wyposażenia. Od 2011 roku władze Unii Europejskiej rekomendują ich stosowanie w autach wyjeżdżających z linii produkcyjnej. Nie ma się co dziwić, lista zalet reflektorów LED-owych jest bowiem długa i imponująca. Żarówki H7 LED charakteryzują się przede wszystkim długą żywotnością – czas pracy diod sięga nawet 50 tysięcy godzin, dzięki czemu pozostawiają one daleko w tyle halogeny czy ksenony, używane w starszych modelach. Dodatkowo żarówki LED same regulują natężenie oraz zasięg światła i są gotowe do maksymalnej pracy natychmiast po ich włączeniu. Prawidłowo zamontowane lampy LED doskonale oświetlają każdy szczegół na drodze i poboczu. Ich światło jest o 150 procent bielsze od popularnych halogenów, a jednocześnie nie jest dokuczliwe i rażące dla kierowców jadących w przeciwnym kierunku. Stosowanie żarówek H7 LED jest wydajne, efektywne i oszczędne. Dlaczego więc nie zawsze jest ono legalne? Dlaczego żarówki H7 LED stwarzają zagrożenie na drodze? Żarówki LED-owe nie spełniają wymogów Unii Europejskiej, dotyczących oświetlenia w samochodach. Reflektory w starszych modelach aut nie są dostosowane do nowoczesnych LED-ów, przez co działają nieprawidłowo. Zmodyfikowany w ten sposób pojazd traci homologację, a jazda nim po drogach publicznych staje się nielegalna.Tradycyjne żarówki mają nominalną moc około 55 wat, podczas gdy diody LED potrzebują połowę mniej mocy, aby uzyskać taki sam (lub lepszy) efekt oświetlenia drogi. Z punktu widzenia kierowcy to spora oszczędność energii, jednak od strony prawnej nie jest to zgodne z obowiązującą normą. W niektórych autach systemy diagnostyczne mogą uznać niską moc pobieraną przez LED-y jako błąd lub przepalenie lampy i skierować pojazd do serwisu. Dodatkowo żarówki LED-owe H7 różnią się od halogenów czy ksenonów sposobem nagrzewania podczas pracy. Ciepło emitowane przez punkty świetlne wydobywa się tyłem, przez co nie jest redukowane strumieniem powietrza, opływającym maskę samochodu w trakcie jazdy. Niedostosowana konstrukcja reflektora sprawia, że temperatura w lampie niebezpiecznie rośnie, a diody przegrzewają się i obniżają jakość oświetlenia, co w konsekwencji jest powodem częstego przepalania żarówek. Sposobem na dostosowanie reflektorów do LED-owych zamienników jest wyposażanie ich w specjalne, niewielkie radiatory z wentylatorami elektrycznymi, które umożliwiają odprowadzenie nadmiaru ciepła. Niestety nawet taki zabieg nie sprawi, że oświetlenie będzie spełniać wymogi Unii Europejskiej. [https://nocar] Konsekwencje niewłaściwego stosowania oświetlenia LED Polscy kierowcy, stosujący technologię LED w światłach zewnętrznych, muszą mieć świadomość, że montowanie żarówek H7 LED w reflektorach do nich nieprzystosowanych powoduje utratę homologacji pojazdu. W przypadku kontroli takie udoskonalenia mogą skończyć się mandatem w kwocie do 500 zł, a nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i utratą ubezpieczenia. Właściciel auta dostanie nakaz przywrócenia oświetlenia do pierwotnej wersji i zaprowadzenia pojazdu na stację diagnostyczną w celu ponownego przeglądu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 17:33 przez adi84.)
Ale bzdury piszecie. Homologowany jest reflektor na homologacje żarówki nikt nie patrzy. Diagnoscie to dynda co mamy włożone, no chyba że to ksenon bez poziomowania i spryskiwaczy. Mam ledy w Smarcie i jest ok. Świeci trochę lepiej niż na zwykłych żarówkach. Na zdjęciach porównanie LED (biale) ze zwykłymi (żółte )
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka I granica światłocienia Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 18:11 przez Grzegorz Łubieński.)
Tak z H7 A ten LED to jest H7. Finito. Ja kupiłem takie
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 18:23 przez Grzegorz Łubieński.) (04-01-2019, 18:18)TomaszB napisał(a): Bzdury to Ty piszesz, reflektor jest homologowany wraz z konkretnym źródłem światłami i tylko dla tego konkretnego typu żarówki posiada homolgację.Dokładnie tak jest i jest to nabite na każdym reflektorze..... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości