Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III 1.6 dCi zaczął szarpać w czasie jazdy.


sebastian.scenic3
Zarejestrowani

op Cześć,

Autko mam od ponad roku i poza przypadkiem, który zaraz opiszę zero problemów. Pierwsze kłopoty zaczęły się 5 lutego. Wyskoczył wtedy komunikat klucz serwisowy i komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa". Po podłączeniu MaxiEcu - "P0095 Intake Air Temperature Sensor - Upstream Air Flap | Usterka wiarygodności sygnału". Samochód pojechał na warsztat wyczyszczono cały układ powietrza (był trochę zabrudzony olejem) i wymieniono czujnik ciśnienia doładowania (223 657 458 R). Po tej operacji komunikat został wykasowany i już nigdy więcej się nie pokazał. Autko odzyskało wigoru i zapomniałem o wspomnianej usterce.

Jakiś tydzień po naprawie jadąc na tempomacie auto lekko szarpnęło. 19 lutego miałem umówioną wizytę na wymianę filtra paliwa i silnika (obie części oryginalne), ale było to niezależną kwestią od tego że auto szarpie. Po wymianie obu filtrów przez jakieś 2 tygodnie był spokój. Potem pojawiały się pojedyncze szarpnięcia, ale na tyle rzadko że świadomie to bagatelizowałem.

Natomiast wczorajszy dzień sprowokował mnie do napisania tego posta. Wczoraj odbyłem 4 jazdy samochodem - poniżej zamieszczam chronologicznie:

1) 60 km droga krajową i lokalnymi - 2 szarpnięcia.
- 1,5h postój
2) 60 km droga krajową i lokalnymi (powrót) - ZERO szarpnięć.
- 5h postój
3) 25 km drogą krajową - ZERO szarpnięć.
- 10 minutowy postój;
4) 25 km drogą krajową (powrót) - 15-20 szarpnięć, już straciłem rachubę. [80 km/h, 5 bieg, około 1800 obr.]

W każdym z wypadków szarpie na tempomacie, na jeździe bez tempomatu nie zauważyłem póki co.
O co może chodzić? Na desce brak komunikatów, podłączenie MaxiEcu również nic nie wykazuje.

Proszę o pomoc.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Robiłeś pomiar korekt na wtryskiwaczach?

Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

op Posiadam MaxiEcu i nie mogę znaleźć tego parametru do odczytu.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Tankujesz zawsze na tej samej stacji?

Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

op Ta sama stacja (nie licząc urlopu raz w roku w okresie letnim) i to samo paliwo - ON Effecta na Orlenie. To się dziwnym trafem zbiegło z tym jak odebrałem auto z naprawy. Czy jest opcja że po rozebraniu i przeczyszczeniu układu powietrza coś np. zostało źle złożone i gdzieś puszcza powietrze i stąd to szarpanie? Ja się niestety nie znam. Ewentualnie problem z turbo? Mechanik (zaufany) który naprawiał usterkę mówił że sporo oleju było, jakby coś z turbo. Kończące się turbo może dawać takie objawy?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Gdzieś jest poluzowany/przełamany przewód i gubi się jakiś sygnał / zasilanie.
Coś, co powoduje odcięcie zasilania cewek wtryskiwaczy.
Np. chwilowe przerwy w sygnale czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR.
Albo wręcz przewód cewki wtryskiwacza.
Pokombinuj w tę stronę.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

op @ ko-ma Dzięki za odpowiedź. Czy któryś z tych parametrów można zdiagnozować w MaxiEcu?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

op Czy kończący się żywot łańcucha rozrządu może mieć związek z szarpaniem, które opisałem w tym wątku czy to raczej fałszywy trop?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

@ sebastian.scenic3 znalazłeś przyczynę tego szarpania?
Zauważyłem że u mnie ostatnio też szarpie. Są to pojedyńcze szarpnięcia na rozgrzanym silniku przy stałych obrotach.
Na razie wystepują spradycznie, ale obawiam się że mogą się nasilić.

Odpowiedz
dygus20
Zarejestrowani

Hejka. Ktoś coś wie co to może się dziać?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości