Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Automatyczny ręczny nie odpuszcza


lylek1
Zarejestrowani

op Witam.
Jakiś czas temu po zwolnieniu automatycznego ręcznego czułem opór podczas jazdy. Okazało się, że lewe koło hamuje (stawia opór). Po popukaniu w zacisk z różnych stron jakoś hamulec odpuścił. Obstawiałem do wymiany prowadnice. Zakupiłem nowe, przy okazji też kupiłem nowe tarcze i klocki. po rozkręceniu okazało się, że prowadnice swobodnie się poruszają lecz i tak wymieniłem je na nowe. Wymieniłem tarcze i klocki (na całej osi). Silniczek podłączyłem odwrotnie i cofnąłem tłoczek bez problemu. Po założeniu wszystkiego przez kilka użyć hamulca ręcznego wszystko było ok. Hamulec trzymał i odpuszczał tak jak powinien jednak wczoraj znów nie odpuścił tak jak powinien. Dobrze że nie jechałem daleko bo jak dojechałem do domu to felga była gorąca. Czy jest to wina silniczka, skoro przy cofaniu go kablami wszystko poszło jak należy?? Czy sam silniczek można wymienić i czy był montowany w innych autach? Nie znalazłem takiego do kupienia. Są same z grupy VW. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odpowiedz
sonic
Zarejestrowani

nie wiem jak jest w SC3 ale w mojej SC2 przy zacisku jest taka sprężynka która odciąga hamulec, na lewym kole jej brakowało jak kupiłem auto i nie spuszczał się do końca hamulec

Odpowiedz
lylek1
Zarejestrowani

op
(14-06-2021, 08:26)sonic napisał(a): nie wiem jak jest w SC3 ale w mojej SC2 przy zacisku jest taka sprężynka która odciąga hamulec, na lewym kole jej brakowało jak kupiłem auto i nie spuszczał się do końca hamulec

Z dwóch stron robiłem i z żadnej nie widziałem sprężyny. Przeglądam zdjęcia na internecie i też tam nic nie widzę. Może jakaś jest w silniczku?

Czy silniczek jest rozbieralny? A czy mogę zamienić silniczki stronami żeby sprawdzić jak będzie się zachowywał na prawym kole czy są one na daną stronę??

Odpowiedz
lylek1
Zarejestrowani

op A może to nie jest wina silniczka tylko jest coś nie tak z tłoczkiem lub jego działaniem? Chociaż przy używaniu normalnego hamulca (nie ręcznego) nie występuje problem z blokowaniem. Hmmm...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacisk ro rozebrania, prawdopodobnie przytarty jest element, którym porusza silniczek (naciskający na tłoczek).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
lylek1
Zarejestrowani

op
(14-06-2021, 13:00)ko-ma napisał(a): Zacisk ro rozebrania, prawdopodobnie przytarty jest element, którym porusza silniczek (naciskający na tłoczek).

Czy ten element jest wymienialny, czy sama wymiana tłoczka wystarczy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2021, 13:46 przez lylek1.)

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Mi ostatnio grzalo się przednie prawe koło....wymieniłem tloczek na nowy...około 40 zł....od tej pory spokoj....stary już był nadgryziony przez rdze....jak będę miał chwilę to jeszcze wymianie płyn hamulcowy bo zasyfiony jak odpowietrzalem...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  •
ko-ma
Zarejestrowani

Reperaturka zacisku + nowy tłoczek z reguły wystarczają.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • lylek1
GrantElegant
Zarejestrowani

Witam mam to samo, lewe koło ,zacisk odpuszcza nie do końca i także tarcza się grzeje , na podnsniku kilka razy   zaciągalem i s puszczałem, aż puścił na 100 i odpiolem wtyczke od silniczka, narazie tak jeżdżę, kto ma pomysł jak to ogarnąć i czy problem w zacisku czy silniczku,no chyba że wiązka?? Ale przy kostkach raczej ok jest

Odpowiedz
lylek1
Zarejestrowani

op Tak jak pisał ko-ma. Wymieniłem tłoczek i reperaturkę i problem z głowy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości