SCENIC III Co lepsze ? - felga stalowa pełna czy strukturalna


pio555
Moderatorzy

(15-09-2018, 17:06)Grzegorz Łubieński napisał(a): Cena śruby to 2,50 zł za sztukę. Śruby powinno wymieniać się co dwa sezony, Niemcy robią to co sezon. Warto oszczędzać?
i co jeszcze robią ci wspaniali Niemcy?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

(15-09-2018, 17:23)aariius napisał(a): Pierwsze słyszę o konieczności wymiany śrub. Można prosić o jakieś info gdzie są podane takie zalecenia?
Niektóre alu felgi głównie markowe wymagają innych śrub niż stalowa felga

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2018, 19:44 przez pio555.)


Odpowiedz
aariius
Zarejestrowani

Online
Tak jeszcze z mojego doświadczenia jako byłego kierowcy zawodowego. Prawko mam od 96. Swoim auto mam od 99r. Jeżdżę teraz 15-18 tyś rocznie. Koło 8 lat jeździłem w transporcie międzynarodowym zrobiłem gigantyczna liczbę km. Miałem okazję dwoma nowymi Scaniami i jednym Volvo jeździć na przeglądy serwisowe i nikt nigdy nie wymieniał nakrętek ani szpilek. Ani nawet nie pytał kiedy były wymieniane. Przeglądy i naprawy zawsze robione w autoryzowanych serwisach. Osobiście nie znam nikogo kto wymienia śruby lub nakrętki w kołach.

Cytat:Niektóre alu felgi głównie markowe wymagają innych śrub niż stalowa felga

To rozumiem i tak powinno być. Jeśli ma inny typ łba płaski kulowy lub jest znaczna różnica w grubości. Czyli jeśli śruba wkręci się zdecydowanie za płytko lub za głęboko.

Ale mówimy tu o oryginalnych felgach jednego producenta różniące się tylko i wyłącznie minimalnie grubością gniazda śruby.
Aż z ciekawości jutro odkręce alusa i porównam ile wystaje (wkręci się) śruba w alufelgach i strukturach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2018, 20:02 przez aariius.)

  GS III 1.4 Tce
 [Obrazek: icon3.png]
 Carminat Tomtom + Europe 1015.9107
Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

(15-09-2018, 19:52)aariius napisał(a): To rozumiem i tak powinno być. Jeśli ma inny typ łba płaski kulowy lub jest znaczna różnica w grubości. Czyli jeśli śruba wkręci się zdecydowanie za płytko lub za głęboko.
teraz już chyba sa wszystkie takie same


Odpowiedz
PIRXu
Zbanowani

Nie wiem w czym problem.
Jeśli ktoś chce to może sobie kupić drugi komplet śrub do felg/alu i wymieniać lato/zima kompletne koła razem ze śrubami to niech tak robi.
Koszt śrub jest na tyle śmieszny (mówię o zwykłych śrubach), że nie ma powodu wałkować tematu.
Co do wymiany śrub "co dwa sezony" - pierwsze słyszę.
Może pisali o tym w branżowej gazecie wydawnictwa niemieckiego ale..jaki jest sens?
Rozumiem - kiedy śruby są na tyle skorodowane..nie wiem, łby albo gwint (mało prawdopodobne) to OK ale tak bez przyczyny?
Zmęczenie materiału? Mhm..OK, jestem w stanie w to uwierzyć ale wychodzi z tego zalążek paranoi bo szyba przednia
również się zużywa. Nie wierzycie? Zobaczcie jakie macie ślady po wycieraczkach.
I czym różni się zużycie śrub do felg od śrub do każdej innej części pracującej na zewnątrz auta?
Śruby od wahaczy, śruby od poduszek, od amorów itd.
Wymieniajmy wszystkie co dwa sezony i tyle.

Jak pisałem - może w gazecie gdzieś o tym napisali ale nie zmienia to faktu, że jest to kompletną bzdurą.
Mam rodzinę w DE, mieszkającą tam od xx lat i...dalej nie będę pisał.
Natomiast kolega może opierać się na jakiejś publikacji i OK.
Jeśli uwierzył, sam tak robi to co mi czy innym do tego? NIC.
Każdy niech sobie użytkuje, naprawia, serwisuje swój samochód jak uważa za stosowne.
Tak samo jak z olejem. 5W40 i uj-nic poza tym.
Chcesz lać 10W40? Lej. Nie ma problemu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2018, 20:11 przez PIRXu.)

Odpowiedz
aariius
Zarejestrowani

Online
Cytat:teraz już chyba sa wszystkie takie same

No są jeszcze różne np Toyota Verso kumpla ma do alu nakrętki płaskie a do stalowych nakrętki stożkowe. I wtedy jest zasadne używanie dwóch kompletów śrub czy nakrętek. Opel teścia fabrycznie ma za to zwykle śruby do alufelg.
Zwykłych śrub bym nie używał do alu w Sceniku, ale w drugą stronę do stalowych felg śruby z kołnierzem nie widzę żadnego problemu.

Też uważam że ta dyskusja jest zbędna.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2018, 20:30 przez aariius.)

  GS III 1.4 Tce
 [Obrazek: icon3.png]
 Carminat Tomtom + Europe 1015.9107
Odpowiedz
PIRXu
Zbanowani

Dodam, że przeglądając 18" na 4x100 natrafiłem na info, że muszą być zastosowane śruby dłuższe z małym łbem.
OK - widzę jaki jest otwór z feldze, dobieram odpowiedni komplet (tuning) i po problemie.
Ja do alu używam zwykłych śrub.
Czy są problemy poza tym, że podczas dokręcania/odkręcania rysuję alu? Nie.
Co nie znaczy, że tak powinno być bo skoro mamy dbać o swoje samochody w stopniu zadowalającym (niekiedy maksymalnym) to powinno się zastosować te z ruchomym kołnierzem aby właśnie uniknąć rysowania powłoki lakierniczej alu.
I szczerze - ja wymienię śruby ale dopiero jak zdejmę buty letnie na zimowe.
Wtedy obecne 17" przejdą na zimę a na lato przyjdą 18".
Po co bić pianę Panowie?

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Online
Zawsze mają nowe na zimówkach

Lub często

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2018, 22:06 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości