Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Elektryczne ogrzewanie postojowe Defa


Omon2
Zarejestrowani

op Cześć,
Ponieważ nie mam garażu postanowiłem podnieść komfort przy porannym uruchamianiu pojazdu.
W tym celu zakupiłem zestaw Defa Termini 1400 i dedykowaną grzałkę do silnika, do 1.6 Dci Defa 420832.
Znam te urządzenia i wiem że są popularne w Skandynawii.
Pierwsze wrażenia żony bardzo pozytywne, choć dni z ujemnymi temperaturami było raptem kilka.
Komfort ciepłego wnętrza i rozgrzanego silnika bardzo przyjemny.
Montaż ok 4 godziny, wszystko poprowadzone po prawej stronie auta.
Montaż dość mało inwazyjny, wymaga tylko jednej dziury w ścianie groszkowej ale w zestawie jest specjalna gumowa przelotka.
W moim przypadku zestaw jest dość prosty bez programatora czasowego.
W tym celu nabyłem za 50 pln sterownik wifi wpinany w gniazdko.[Obrazek: 6cf4b596a8e691cf4a24f50587d65d76.jpg][Obrazek: fa0705a168d350c5b659365900049c73.jpg][Obrazek: 47bfa7d95cc98a0b622944d13cb5f142.jpg]




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Omon2 za ten post post:
  • VEYRON
pio555
Junior Administratorzy

no dobra ale gdzie to zamontowałeś?
jaki jest czas nagrzewania wnętrza?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

op Nagrzewnica jest zamontowana po stronie pasażera w nogach przy tunelu środkowym, grzałka z tylu silnika.
Czas nagrzewania wnętrza zależny od temperatury zewnętrznej i efektu jaki chcemy osiągnąć.
Samo nagrywanie wnętrza ok 20 minut, jeżeli chcemy aby szyby się dobrze rozmroziły musi pracować dłużej.
Testowałem przy -5 i zadowalający efekt był po 50 minutach pracy. No i komfort ciepłego silnika po uruchomieniu. [Obrazek: e09810fbd778ffa2e7aa3ab2c736c4c6.jpg][Obrazek: ea3608f2e41734e3b041eefb66d0413a.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2019, 20:59 przez Omon2.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Omon2 za ten post post:
  • adi84, pio555
Neonixos666
Zarejestrowani

Rozumiem że ta grzałka nie ma fizycznego kontaktu z płynem/olejem a jedynie nagrzewa blok?

Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

op Tak, w tym silniku grzałka jest dociśnięta do bloku. Pomiędzy grzałką a blokiem znajduje się pasta termoprzewodzącą, która była w zestawie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2020, 22:19 przez Omon2.)

Odpowiedz
Vertige73
Zarejestrowani

Niezły pomysł z tym sterownikiem wifi. Rozumiem, że instalacja działa w dwojaki sposób: grzałka nagrzewa blok silnika a "farelka" wnętrze?

Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

op Tak, ogrzewanie w to samym czasie można podgrzewać blok silnika i wnętrze. Dmuchawa wnętrza ma osobny mechaniczny włącznik na obudowie.
Przy innych silnikach grzałka montowana jest w układ chłodzenia, zależy od konstrukcji.
Szkoda ze zima jest słaba, nie mogę protestować przy -10,-15.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Może nie znam się na rozszerzalności cieplnej materiałów ale czy w przypadku miejscowego rozgrzewania przy temp np -30 mogą powstawać naprężania a to doprowadzić do pęknięcia bloku?

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

jak to ma pewnie taką moc grzewczą że zanim to nagrzeje blok to minie kilka godzin. Kolega w pracy ma smarta i zrobił sobie coś podobnego za 30 zł (jeżeli chodzi o ogrzanie wnętrza). Kupił farelkę którą ma ciągle w środku a z tyłu ciągle mu wystaje przewód z niej (puścił go przez klapę tzn wystawił i ją zamknął ;D). W domu podłącza ją do przedłużacza który jest wpięty w analogiczne gniazdko sterowane przez wi fi i z rana przez komórkę je aktywuje żeby wsiąść do rozgrzanego autaThumbup.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości