Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Nie trzyma temperatury 2.0 dCi


Łukasz Mądziel
Zarejestrowani

op Witam, zrobiło się trochę chłodniej i pojawiły się problemy. Silnik 2.0 dCi generalni długo się nagrzewa i jestem tego świadomy ale jak już osiągnie podczas jazdy w trasie temperaturę roboczą to nie potrafi jej utrzymać. Co postój to temperatura spada a silnik zaczyna drżeć. Jadąc w korku nie ma szans na utrzymanie temperatury, spada ponad połowę. Grzałki nurkowe działają bo nawet przy dużym mrozie jak włączę tak zwane odmrażanie po chwili leci ciepłe powietrze. 
Gdzie szukać przyczyny, termostat czy jakiś inny czujnik temperatury? 
GS 2.0dCi 2015
Patrys4891 napisał 25-01-2019, 16:40:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu zaakceptowanego przy rejestracji, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach.

Następny post proszę napisać w odpowiednim miejscu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2019, 16:40 przez Patrys4891.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Na start sprawdziłbym płyn chłodniczy

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Pierwszy podejrzany do termostat, ale zanim się weźmiesz za wymianę zobacz na kompie czy wskazania temperatury na desce zgadzają się z odczytem na kompie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2019, 08:29 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(25-01-2019, 16:37)PRZEMO napisał(a): Na start sprawdziłbym płyn chłodniczy
Tzn co ma płyn? Chyba że poziom... Hmmmmm?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(25-01-2019, 16:29)Łukasz Mądziel napisał(a): Co postój to temperatura spada a silnik zaczyna drżeć. Jadąc w korku nie ma szans na utrzymanie temperatury,
Pamiętaj, że dużo ciepła z silnika pobiera nagrzewnica kabiny. Kiedyś robiłem pomiary temperatury silnika w czasie mrozu. I wyszło mi, że samo włączenie ogrzewania na biegu jałowym zbijało temperaturę cieczy o 7-8 stopni w przeciągu minuty.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Moje dci w takie mrozy przeważnie w mieście pokazuje 4 kreski na trasie 5 ale wystarczy postuj na światłach i znów 4. Wymiana termostatu nic nie zmienila


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Też miałem problemy z uzyskaniem 5 kresek, mogłem jechać 20 km i złapał 4 a jak go porządnie przepędziłem to 5 a po chwili spadało do 4.
Wiosną wymieniłem termostat na jakiś francuski badziew i nastąpiła poprawa lecz gdy temperatury powietrza zaczęły oscylować w okolicy +3C znowu to samo.
W końcu kupiłem termostat Vernet i nareszcie silnik szybko się nagrzewa nawet przy -8C.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

czy grzałki kabinowe występują tylko w dieslach czy i w benzynie?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

nie słyszałem żeby były w PB, chyba że ktoś sam dokładał

Tylko to wątek dotyczy SC III

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2019, 18:49 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

(26-01-2019, 17:25)mariusz# napisał(a): czy grzałki kabinowe występują tylko w dieslach czy i w benzynie?

Jak najbardziej w benzynie występują ja mam ale mówię o kabinowej bo nurnikowe maja tylko dizle.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości