Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Niskie obroty biegu jałowego


Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

op Mam problem z obrotami biegu jałowego. Jak zatrzymuje się na skrzyżowaniu itp, obroty spadają do 500 i i powoli podwyższają się do ok 700 max. Często, szczególnie na klimie,zdarza się, że silnik zgaśnie całkiem. I jest to dość upierdliwe. Dzisiaj może podłączę Clipa, ale generalnie problem mam od dawna, a błędu nie pokazywało. Miałem nadzieję, iż po wymianie świec się polepszy, ale nie. Filtr powietrza tez nowy. Jest jakaś możliwość regulacji obrotów biegu jałowego? Może brudna przepustnica ? Może trzeba ją adoptować ?

Odpowiedz
Hydrant
Zarejestrowani

Na początek wyczyścił bym przepustnicę.

Odpowiedz
gharpula
Zarejestrowani

Witam. Miałem ten sam problem w Scenic III 1.6 16V K4M. Czyszczenie przepustnicy całkowicie go rozwiązało. Jedno na co się trzeba przygotować po czyszczeniu przepustnicy to bardzo długi czas na jej ponowna adaptację przez sterownik. U mnie to się objawia lo tym, że obroty były podniesione po czyszczeniu i przez około 2 tygodnie nie spadały poniżej 1000 obrotów na biegu jalowym. Potem wszystko wróciło do normy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi gharpula za ten post post:
  • Grzegorz Łubieński
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

op Czyli czeka mnie czyszczenie. Trzeba uzbroić się w płyn, nowa uszczelkę i do dzieła !

Odpowiedz
Hydrant
Zarejestrowani

Nowa uszczelka - tak, a płyn to wystarczy albo Wd40 albo benzynka.

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

lepiej od wd40 sprawdzi się jakiś dedykowany płyn do gaźników i przepustnic cena ta sama albo mniejsza takie środki po prostu szybciej odparują i nie zostawią jakiegoś tłustego filmu, pewnie tak samo dobrze sprawi się benzyna ale czymś pod ciśnieniem jest po prostu prościej

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

op EGR Turbo Cleaner firmy Valvoline na przykład ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2018, 12:05 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

pewnie zda egzamin Biggrin
ja kiedyś używałem PERMATEX DO CZYSZCZENIA GAŹNIKÓW I PRZEPUSTNIC i był ok
a teraz widzę ze k2 ma też coś takiego K2 - Zmywacz do gaźników i przepustnic i EGR

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi fannadil za ten post post:
  • Grzegorz Łubieński
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

op Przepustnica wyczyszczona, obroty się podwyższyły i już nie gaśnie. Adaptacji nie trzeba było robić, działał od razu dobrze. Całą operację robiłem na odłączonym akumulatorze. Koszty: 15 zł uszczelka, 10 zł na browarki dla mnie i szwagra pomocnika, płyn czyszczący (zmywacz) zwędziłem z pracy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

też robiłem to u siebie profilaktycznie 2 dni temu, na odłączonym aku adaptacja też nie była konieczna, robota przyjemna szybka u mnie było sporo czarnego osadu

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości