Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Jaki miernik ciśnienia sprężania ?


cpus
Zarejestrowani

op Zaczęło się ochładzać i zauważyłem, że Scenic 1.6 16V zaczął dłużej kręcić przy odpalaniu na zimnym po dłuższym postoju i jak już wskakuje na obroty to z lekkim trudem. Wyczyściłem elektrozawór olejowy (był dosyć czysty). Dobrałem się do czujnika położenia wału i też go wyczyściłem (mocno zasyfiony). Przy okazji oględzin zauważyłem, że pojawił się olej w zbiorniczku płynu. Nie zmieszał się w kremową maź tylko odseparowany pływa na powierzchni. Nie ma go dużo powiedzmy że z 5ml. Korek od oleju bez najmniejszego znaku płynu chłodzącego i tak samo na bagnecie. 

Chciałbym mu wpierw zmierzyć ciśnienie i kupić w końcu miernik ciśnienia. Doczytałem że najlepiej z zaworkiem Schradera ale nie mogę żadnego znaleźć. Czy mógłby ktoś polecić coś niedrogiego z końcówką 14mm ?

Czy w moim przypadku jest sens robić test na uszczelkę głowicy testerem wykrywającym CO2 ?

Potem zajrzę do obudowy termostatu. Rozumiem że przy jego wykręceniu trzeba najpierw zlać olej i płyn chłodzący. Jeżeli chodzi o ten drugi to od dołu jest jakiś korek spustowy ? Czym i jaką metodą przepłukać układ chłodzenia ?

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Wymieniłem termostat na nowy Vernet'a i chyba mam problem z odpowietrzeniem. Termostat się nie otwiera nawet przy 97 stopniach a potem zgasiłem żeby nie ryzykować przegrzaniem. Zlokalizowałem dwa odpowietrzniki jeden w samej obudowie termostatu a drugi na wężu od nagrzewnicy. Czy jest trzeci ? 

Dodatkowo mam instalację LPG z reduktorem STAG i wąż do niego jest zimny. Nie przełącza mi się automatycznie na gaz więc chyba też jest zapowietrzony. Tym bardziej że jest zamontowany wysoko. Jakiś wężyk w oplocie z dziwnym ślepym zakończeniem chyba od instalacji gazowej. Nie wiem czy to nie odpowietrznik i jeżeli tak to jak to ustrojstwo się obsługuje.

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jest to odpowietrznik ale skrzyni biegów. Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia z lpg przeważnie powoduje montaż reduktora czy to ze względu na dziwne podłączenie czy montaż w dziwnym miejscu. Spróbuj przepompować układ naciskając węże od chłodnicy, trzeba przepchnąć gdzieś poduszkę powietrzna która zakłóca przepływ chłodziwa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

op @ siwusek216
Właśnie też podejrzewam reduktor od gazu. Do reduktora idzie wąż w górę od rozgałęźnika poniżej wysokości obudowy termostatu i pewno w nim jest powietrze bo woda nie dochodzi do niego i czujnik temp nie załącza instalacji.

Które węże od chłodnicy ? Od góry czy od dołu ? Poproszę o info jak dla laika Biggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Zapowietrzony może być wszędzie, odkręcałes odpowietrznik na ternostacie? Dużo płynu wyleciało? Czy podczas odpowietrzania włączona była temp ogrzewania kabiny na max?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Odpowietrznik na termostacie odkręcałem kilka razy i dopiero zakręcałem jak solidnie leciało. Ogrzewanie na maxa bo płukałem cały układ. Możliwe że źle przeprowadziłem tą czynność.
Odpalam zimne auto i odpowietrzniki mocno poluzować i obserwować czy dopiero jak ciśnienie podskoczy co widać po zbiorniczku wyrównawczym i wtedy poluzować obydwa czy jakaś kolejność który pierwszy ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2021, 19:23 przez cpus.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Odpowietrzaj rozgrzane, jak puści termostat.
Czy wcześniej było z przełączanie gazu ok?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op @ Mati Dziś potrzymam dłużej by puścił termostat. Tak wcześniej lpg działało wzorowo.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacznij od starych metod - przy pracującym i nagrzanym wstępnie silniku "pompować" ściskając przewody dochodzące do chłodnicy (a tak naprawdę to skupić się na dolnym). Są samochody, w których odpowietrzenie układu bez warsztatowej magii po prostu nie jest możliwe.
na początek musimy mieć tylko pewność, że gaz z instalacji LPG nie dostaje się do wnętrza układu.
Jeździć bez zidentyfikowania i usunięcia problemu raczej odradzam, może być zapowietrzona głowica, co z reguły kończy się źle.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Dzięki @ ko-ma Jednak podjadę jutro do serwisu chłodnic niech odpowietrzą porządnie bo za ciężki temat dla mnie i za duże ryzyko.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości