Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Podkręcenie 2.0 dCi bez rzeźbienia w częściach


wojteks
Zarejestrowani

(12-12-2022, 01:13)knapers85 napisał(a): Wg objawów wina leży po stronie jakiegoś zaworu, klapy czy czegoś, co się może przyciąć.
Zawór sterujący zmienną geometrią, gruszka/cięgno, zmienna geometria, zaworu upustowego (wastegate) raczej tam nie ma.

Odpowiedz
knapers85
Zarejestrowani

op
(12-12-2022, 19:56)Jurek napisał(a): A obserwowałeś ciśnienie na szynie w czasie tej usterki  i ciśnienie doładowania ? Druga sprawa wpiąłbym przed kolektorem ssącym zwykły analogowy manometr i zaobserwował ciśnienie . Czy turbina nie ma przypadkiem zaworu upustowego ? Jeszcze sprawdź dokładnie połączenia od turbo w stronę filtra powierza czy coś się nie zasysa ?

Nie wiem jak to ująć...Pisałem wcześniej, że był sprawdzian na clipie, test robiony w czasie jazdy, czyli pod obciążeniem. Ciśnienia podałem. 
Co do dalszej części - co mam sprawdzać po stronie kolektora ssącego, skoro słychać ubytek ciśnienia i clip nawet podaje odczyty, nie ma sensu tu rzeźbić zwł. że objaw mam pod obciążeniem a nie na postoju. Trzeba by ten zegar jakimś wężem podciągnąć spod maski do kabiny żeby było widać wskazania podczas jazdy, ale po co, skoro pomiar jest jednoznaczny i zgodny z "walorami słuchowymi". Dalej - turbina nie ma zaworu upustowego, poza tym trochę dziwne by po 2 latach uciechy z programu zawór nagle objawił swoje istnienie i zaczął popuszczać, nie tędy droga.
No i końcówka - ubytek mam po stronie nadciśnienia, słychać że powietrze ucieka bokiem, strona filtra nie ma nic wspólnego z ta usterką.

(12-12-2022, 21:00)wojteks napisał(a):
(12-12-2022, 01:13)knapers85 napisał(a): Wg objawów wina leży po stronie jakiegoś zaworu, klapy czy czegoś, co się może przyciąć.
Zawór sterujący zmienną geometrią, gruszka/cięgno, zmienna geometria, zaworu upustowego (wastegate) raczej tam nie ma.

no to na pewno warte będzie sprawdzenia.

Nie wiem czy tu mieszać objawy, ale przypomniałem sobie, że dosłownie 2 razy, ok 3 miesiące od siebie,(koniec maja i sierpień) pojawiły się w czasie jazdy błędy :skontroluj regulator prędkości:, "skontroluj ukł. wtryskowy" oraz "skontroluj układ wydechowy". Pierwszym razem uznałem ten błąd za anomalię( podczas odczytu parametry przy których błąd się pojawił wskazywały obroty silnika 0, prędkość pojazdu 0, a błąd wyskoczył w trasie po ok. 2 godzinach jazdy spokojnej na tempomacie). Drugim zaś razem już parametry pracy zapisały się prawidłowo, z prędkością silnika i jazdy. Ale po skasowaniu błędu nic nie było naprawiane (a źródła podają, że powodem mogą być -ubytek ciśnienia na turbinie lub kończąca się przepustnica spalin).

Próbuje powiązać te 2 przypadki z błędem z tą sytuacją z ubytkiem ciśnienia, z tym że ubytek ciśnienia na mocnym przyspieszaniu występuje dość często, ale na razie nie pojawia się błąd...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2022, 20:32 przez knapers85.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Jak miałeś błąd z przepustnicą spalin to warto zaobserwować ciśnienie spalin na dpf ,może przy ostrym przyspieszaniu przepustnica się sama przymyka i blokuje spaliny też będzie świst .Co prawda w ciężarówkach ale zdarza się że pęknięta sprężynka klapki na wydechu lub obluzowana na ośce klapka robi taki bałagan .Mój kolega przez taką usterkę niepotrzebnie zrobił kapitalkę dobrego silnika .

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Jeszcze EGR do sprawdzenia/czyszczenia.

Odpowiedz
knapers85
Zarejestrowani

op
(13-12-2022, 20:55)wojteks napisał(a): Jeszcze EGR do sprawdzenia/czyszczenia.

pisałem kilka postów temu że EGR wymieniony na nówkę i dalej to samo...

(13-12-2022, 20:45)Jurek napisał(a): Jak miałeś błąd z przepustnicą spalin to warto zaobserwować ciśnienie spalin na dpf ,może przy ostrym przyspieszaniu przepustnica się sama przymyka i blokuje spaliny też będzie świst .Co prawda w ciężarówkach ale zdarza się że pęknięta sprężynka  klapki na wydechu lub obluzowana na ośce klapka robi taki bałagan .Mój kolega przez taką usterkę niepotrzebnie zrobił kapitalkę dobrego silnika .

z ciekawości, jeśli dobrze się orientuję to w tym silniku są 2 przepustnice, pierwsza zwana klapą gaszącą do duszenia silnika podczas gaszenia, druga do spiętrzania ciśnienia spalin podczas wypalania DPF(i to pewnie ta może robić kłopoty), po jakim numerze dojść która idzie do 2.0 dCi? Jeśli pomieszałem niech ktoś poprawi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2022, 00:27 przez knapers85.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

W układzie wydechowym w silniku 2.0 dci nie ma przepustnicy na rurze wydechowej. Tak pokazują wszelkie dostępne materiały.

Odpowiedz
knapers85
Zarejestrowani

op zatem sprawdzę jeszcze ten zawór sterowania turbiną oraz przepustnica nowa wjedzie przed EGR. Jeśli nie będzie to któreś z tych urządzeń to się robi kłopot.

Odpowiedz
knapers85
Zarejestrowani

op
(15-12-2022, 18:08)knapers85 napisał(a): zatem sprawdzę jeszcze ten zawór sterowania turbiną oraz przepustnica nowa wjedzie przed EGR. Jeśli nie będzie to któreś z tych urządzeń to się robi kłopot.



Zatem wymienione zawory podciśnienia (nr 8200661049) oraz ciśnienia doładowania (MD9247) i przypadek nie ustąpił. Przepustnicy nie ruszałem sądzac, że bez walenia błedami raczej tam nie powinno się nic ruszać, chyba że jestem w błedzie.

Najśmieszniejsze jest to że ubytek ciśnienia przy przyspieszaniu wystepuje kiedy chce, czasem przez cały dzień jeżdżenia nie ma dynamiki, a czasem można i 2 tygodnie startowac ze świateł na pełnym doładowaniu i idzie jak zły. Zostaje ta gruszka od turbo i może co jeszcze...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2023, 18:45 przez knapers85.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości