Cześć.
Podzielę się swoją przygodą z błędem-SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKOWY.Podczas wyjazdu na urlop w Pieniny jakieś 400km od domu zapalił mi się ten komunikat na pomarańczowo.Nic to,dojechaliśmy,silnik normalnie ciągnął,miał moc.Jeżdżąc codziennie po okolicy,średnio 50km był spokój z błędami.Wracając z wycieczki z Zakopanego ponownie zapalił się błąd-SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKU.Zgasiłem silnik,błąd zniknął.15km do celu/bazy noclegowej wyskoczył czerwony komunikat-STOP RYZYKO AWARII SILNIKA.Ten błąd już nie zniknął po zgaszeniu silnika.Zdjęcie klemy akumulatora też nic nie dało.Super.To szybko trzeba było znaleźć warsztat który ma clipa i oto jakie błędy wyskoczyły:
P 2299
P 0302
P 0564
P 012B
P 253F
P242F
P 1525
P 0190
Diagnoza mechanika z okolic Czorsztyna,to że wypada zapłon na drugim cylindrze i przestał wypalać sadze w DPF,bo patrzył w kompie że filtr za bardzo pełny.Chciał wypalić w trybie serwisowym,ale u mnie się niby nie da.Pokasował mi błędy i przy powrocie do domu,580km wracałem z duszą na ramieniu.Po 200km wrócił żółty komunikat o sprawdzeniu wtrysków.To pół biedy,bo gasiłem silnik i był na jakiś czas spokój.40km przed domem wyskoczyło czerwone STOP RYZYKO AWARII SILNIKA.Szczęście w nieszczęściu że Renóweczka dała radę i dowiozła Nas do domu.
Pytanie do forumowiczów,może ktoś miał podobny przypadek,albo potrafi po kodach zczytać te błędy.W poniedziałek zostawiam Renówke w warsztacie i chciałbym chociaż trochę być w temacie,a nie że mechanik mi ożeni remont połowy auta.
Dodam,że auto normalnie ciągnie na każdym biegu,nie kopci ani na czarno ani na biało.Jedyne co zauważyłem pod maską to zaczął wyrzucać olej przy rurze dolotowej intercoolera,zaraz przy opasce,gdzie jest zdaje się przepływomierz,egr..
Wiem że to nie Scenic,tylko Megane,ale silnik identyczny 1.9 dci 131 KM 2010r