Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Renault Scenic III 1.5 Dci komunikat skontroluj układ wtryskowy


Szaki
Zarejestrowani

op
Cytat:  
Cytat:
WWitam mam problem z Scenicrm 1.5 Dci . Pokazuje komunikat skontroluj uklad wtrysku paliwa 
Po podlaczeniu komputera ( Delphi ) pokazuje dwa bledy 
1525F329 nie znany kod usterki
DTC154522 czujnik temperatury za Dpf 
Ogulnie jest problem zeby dostac ten czujnik o takich samych numerach . Czy mozna zastapic go jakims opornikiem ? 
A i jeszcze pokazuje blad z tempomatu 
Ktos moze ten pierwszy blad rozszyfrowac ? 
Zauwazylem teraz ze jeszcze turbina syczy jakby lewe powietrze lapalo

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2017, 21:28 przez pio555.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Jeśli jest podejrzenie nieszczelności dolotu - trzeba to znaleźć i zrobić, skasować błędy i zobaczyć, co się będzie działo.
Czujnik może być sprawny, tylko pracuje poza normalnym zakresem pomiaru.
Nie wymieniaj ślepo elementów, których błędna praca może być skutkiem a nie przyczyną usterki.
Co do tempomatu - czy są jakieś objawy oprócz zapisanego błędu (np. brak możliwości ustawienia prędkości po włączeniu pokrętła)?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Szaki
Zarejestrowani

op Ogolnie to bledy kasuja sie tylko na chwile . Po odpaleniu samochodu po paru minutach wyrzuca te same błędy
pio555 napisał 02-07-2017, 21:27:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2017, 21:27 przez pio555.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

na starcie sprawdź wężyki przy FAP

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(02-07-2017, 17:21)Szaki napisał(a): bledy kasuja sie tylko na chwile . Po odpaleniu samochodu po paru minutach wyrzuca te same błędy
I inaczej nie będzie, jeśli przyczyna powstania tych błędów nie została usunięta.
Usunięcie błędu, wbrew obiegowym opiniom, nie jest uniwersalnym sposo0bem na wszystko.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
worms
Zarejestrowani

Szaki, udało Ci się naprawić usterkę?

Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Cześć.
Podzielę się swoją przygodą z błędem-SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKOWY.Podczas wyjazdu na urlop w Pieniny jakieś 400km od domu zapalił mi się ten komunikat na pomarańczowo.Nic to,dojechaliśmy,silnik normalnie ciągnął,miał moc.Jeżdżąc codziennie po okolicy,średnio 50km był spokój z błędami.Wracając z wycieczki z Zakopanego ponownie zapalił się błąd-SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKU.Zgasiłem silnik,błąd zniknął.15km do celu/bazy noclegowej wyskoczył czerwony komunikat-STOP RYZYKO AWARII SILNIKA.Ten błąd już nie zniknął po zgaszeniu silnika.Zdjęcie klemy akumulatora też nic nie dało.Super.To szybko trzeba było znaleźć warsztat który ma clipa i oto jakie błędy wyskoczyły:
P 2299
P 0302
P 0564
P 012B
P 253F
P242F
P 1525
P 0190

Diagnoza mechanika z okolic Czorsztyna,to że wypada zapłon na drugim cylindrze i przestał wypalać sadze w DPF,bo patrzył w kompie że filtr za bardzo pełny.Chciał wypalić w trybie serwisowym,ale u mnie się niby nie da.Pokasował mi błędy i przy powrocie do domu,580km wracałem z duszą na ramieniu.Po 200km wrócił żółty komunikat o sprawdzeniu wtrysków.To pół biedy,bo gasiłem silnik i był na jakiś czas spokój.40km przed domem wyskoczyło czerwone STOP RYZYKO AWARII SILNIKA.Szczęście w nieszczęściu że Renóweczka dała radę i dowiozła Nas do domu.
Pytanie do forumowiczów,może ktoś miał podobny przypadek,albo potrafi po kodach zczytać te błędy.W poniedziałek zostawiam Renówke w warsztacie i chciałbym chociaż trochę być w temacie,a nie że mechanik mi ożeni remont połowy auta.
Dodam,że auto normalnie ciągnie na każdym biegu,nie kopci ani na czarno ani na biało.Jedyne co zauważyłem pod maską to zaczął wyrzucać olej przy rurze dolotowej intercoolera,zaraz przy opasce,gdzie jest zdaje się przepływomierz,egr..

Wiem że to nie Scenic,tylko Megane,ale silnik identyczny 1.9 dci 131 KM 2010r

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

P2299- problem dotyczy pedału gazu, niewykryty sygnał lub wykryte jednoczesne wciśnięcie gazu i hamulca.
P0302- problem ze spalaniem w cylindrze numer 2, uszkodzenie wtryskiwacza lub zużycie pierśnieni tłokowych
P0564- odłączenie tempomatu z powodu usterek powyżej
P012B ?
P253F- rozrzedzenie oleju paliwem powyżej 10% spowodowane zbyt dużą ilością prób wypalania
P253F- zatkany filtr cząstek stałych
P1525- standardowy błąd przy powyższych usterkach, dotyczy tempomatu
P019- chyba problem z sygnałem z czujnika ciśnienia rampy paliwa.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • twinsiak79
Marinapol
Zarejestrowani

P012B - Obwód wlotu powietrza, czyli nieszczelność w układzie dolotowym.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Marinapol za ten post post:
  • twinsiak79
twinsiak79
Zarejestrowani

Dziękuję.Czyli tanio nie będzie....

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości