Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Ryzyko awarii silnika


Jarek Jastrzębski
Zarejestrowani

op Witam
Grand Scenic 3 auto straciło moc od czego można by zacząć
Zalacz zdjęcie z kodem błędu

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Od załączenia zdjęcia.

Odpowiedz
Jarek Jastrzębski
Zarejestrowani

op Zdjecie

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jarek Jastrzębski za ten post post:
  •
ko-ma
Zarejestrowani

Może zacznij od przepisania zawartości zdjęcia.
Bo z zamieszczeniem go coś nie bardzo.
Spróbuj dodać jako załącznik, wtedy da się z dysku

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Jarek Jastrzębski
Zarejestrowani

op Link do zdjęć
https://files.fm/u/ur7xsqkdu

Dodaje w załączniku zdjęcie to nie pojawia się w poście nie wiem czemu

Odpowiedz
daniello_42
Zarejestrowani

" zbyt niskie ciśnienie doładowania " chyba turbina się skończyła

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(31-03-2023, 09:26)daniello_42 napisał(a): " zbyt niskie ciśnienie doładowania " chyba turbina się skończyła
Lub pękł przewód od turbiny lub czujnik jest walnięty :-)

Miałem kiedyś 2.0 dci w lagunie,miałem tak samo i walnięty był czujnik ciśnienia doładowania, bodajże Boscha z niebieską naklejką.

Wygląda mniej więcej tak
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2023, 09:42 przez wędkarz.)

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Pierwszy błąd dotyczy prawdopodobnie uszkodzenia jednej z czterech świec podgrzewacza wody, umieszczone są na rurze u dołu za nadkolem po stronie kierowcy. Świece powinny mieć opór około 2 Ω.
Drugi błąd związany z ciśnieniem doładowania może być spowodowany elektrozaworem sterującym turbosprężarką. Na początek do sprawdzenia wszystkie gumowe wężyki podciśnieniowe. Zwróć uwagę czy kierownica spalin pracuje bez zacięć. Cięgno wychodzące z turbiny powinno przesuwać się z lekkim oporem ale bez zacięć.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(31-03-2023, 09:42)wędkarz napisał(a):
(31-03-2023, 09:26)daniello_42 napisał(a): " zbyt niskie ciśnienie doładowania " chyba turbina się skończyła
Lub pękł przewód od turbiny lub czujnik jest walnięty :-)

Miałem kiedyś 2.0 dci w lagunie,miałem tak samo i walnięty był czujnik ciśnienia doładowania, bodajże Boscha z niebieską naklejką.

Wygląda mniej więcej tak

Ten "czujnik" - to MAP-sensor.
Sprawdza się go prosto - w programie diagnostycznym odczyt jego parametrów podczas pracy live - przy wyłączonym silniku ma pokazać ciśnienie atmosferyczne, podczas pracy znacząco wyższe i rosnące wraz z obciążaniem silnika. To tak w uproszczeniu. Ważne, żeby zacząć od sprawdzenia, czy przypadkiem nie wskazuje jednej stałej i niezmiennej wartości - 90% uszkodzeń na tym polega, pozostałe są związane z nieszczelnością jego osadzenia w przewodzie dolotowym.

(31-03-2023, 09:45)andrzejwa napisał(a): Pierwszy błąd dotyczy prawdopodobnie uszkodzenia jednej z czterech świec podgrzewacza wody, umieszczone są na rurze u dołu za nadkolem po stronie kierowcy. Świece powinny mieć opór około 2 Ω.
Drugi błąd związany z ciśnieniem doładowania może być spowodowany elektrozaworem sterującym turbosprężarką. Na początek do sprawdzenia wszystkie gumowe wężyki podciśnieniowe. Zwróć uwagę czy kierownica spalin pracuje bez zacięć. Cięgno wychodzące z turbiny powinno przesuwać się z lekkim oporem ale bez zacięć.

Uzupełniając - zrzucanie silnika w tryb awaryjny podczas jazdy przy wzroście obciążenia często powodowane jest nieszczelnością (pęknięciem) przewodu turbosprężarka-intercooler .
W niektórych silnikach (np. Laguna III z 2,0 dci) to wręcz klasyka. Warto obejrzeć ten przewód pod kątem przetarć czy pęknięć, które przy niskim ciśnieniu doładowania są zamknięte a otwierają się przy raptownym wzroście ciśnienia powietrza, powodując jego raptowny spadek i momentalne przejście w tryb awaryjny (bo czujnik odczytwał wartość ciśnienia niższą od oczekiwanej).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2023, 16:42 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Jurek
wędkarz
Zarejestrowani

@ ko-ma

Masz rację

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości