Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Scenic III - który silnik lepszy?


mar_ko
Zarejestrowani

op Dzień dobry.
Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę.
Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.
Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43).
Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę.
Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-renault-scenic.html
podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG" - a biorę pod uwagę taką możliwość.
Poza tym przy 1.2 Tce jako lista wad widnieje:
  • wysoki koszt serwisu
  • awarie turbosprężarki
  • awarie intercoolera
  • awarie cewki zapłonowej
Jak to jest w praktyce z tymi silnikami?
Ktoś ma, może coś powiedzieć?
Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
Jak jest z dynamiką tych silników? Mój 1.6. 16V z 2008 jest właściwie niezawodny, ale wyprzedzanie czy jazda pod górę z obciążeniem to dla niego wysiłek i wyraźnie czuć, że brak mu "kopa".

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2019, 11:47 przez mar_ko.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
ogólnie Pb w SC III sa wszystkie niefajne
najbezpieczniej kupić 1,6 16V czyli taki jak masz
jest to muł ale da się jeździć i można gazować bez obaw
(28-01-2019, 11:46)mar_ko napisał(a): Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
jest dosyć sporo
silnik ogólnie jest fajny ale trapią go awarie które są bardzo kosztowne-łącznie z wymianą silnika w niektórych egzemplarzach
(obrócona panewka,pękające tuleje,awarie UPG)
1,2 TCe jest bardzo mało w PL
są dostępne głównie na zachodzie ale większość sprzedawana z problemami z silnikiem
Ja w październiku stałem przed dylematem ale w M III
po głębokim zastanowieniu nie chciałem ryzykować i kupiłem 1.6 dci
w/g mnie zakup diesla jest mniejszym ryzykiem niż tych benzyn

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mar_ko
Zarejestrowani

op
(28-01-2019, 12:00)pio555 napisał(a): jest dosyć sporo
Najmłodszy jaki widziałem był z 2013. Szukam raczej 2014/15.
Coś jak ten (nie mówię o tym konkretnym egzemplarzu, ale o wersji silnika)
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...05bc8a37de

Diesla nie chcę - jednego miałem i co się z EGR-em naużerałem, to moje. Wiem, że dzisiejsze diesle są inne, ale ja jeżdżę mało - akurat tyle, żeby zapchać DPFa.
Myślałem jeszcze o Kii Sportage, ale najpopularniejsza 1.6 GDI jest mułowata wg opinii użytkowników, a lepsze wersje silnikowe są dużo droższe.
Podoba mi się też Opel Mokka 1.4 Turbo, ale ma mniejszy bagażnik od Scenika.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

jeśli już nastawiłeś się na benzynę, to do wyboru masz 4 silniki
1,2 - wydaje mi się , że byłby on dobry w Clio, a nie w Scenicu
1,4 - poczytaj na forum jakie są problemy z tym silnikiem, może i fajnie jeździ jak turbo zadziała, ale koszty napraw.....ten EGR to jest pikuś
1,6 - masz i znasz, w ScIII niewiele się zmieniło, najmniej awaryjny z całej stawki, a na forum jest taki co zrobił 800 tyś km
2,0 - parowany tylko z CVT, informacji na forum niewiele

Odpowiedz
FanRenault89
Zarejestrowani

Ja bym brał Diesla

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Online
2014/15 już nie było 1.4 Tce

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • Emil Nosek
mar_ko
Zarejestrowani

op
(28-01-2019, 14:12)TomaszB napisał(a): 2014/15 już nie było 1.4 Tce

A jeśli odrzucę możliwość założenia LPG, to dostępne 1.2 Tce mają przyzwoite osiągi?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Tylko 130 KM bo 115 jest za słaba

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Online
Jak się uprzesz to do 1.2 gaz też założysz, tanio nie będzie i nie będzie to jazda 100 % na gazie ale się da. Co do dynamiki, to dla mnie jazda 130 KM jest ok, nie wiem tylko jak ze spalaniem przy dynamicznej jeździe.

Odpowiedz
Marek Grzyb
Zarejestrowani

1,4 TCe daje sie bez problemu zagazowac, poniowaz w nim wystepuje jeszcze posredni wtrysk paliwa.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości