Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Scenic nie odpala.


Patryk Wu
Zarejestrowani

op Witam. Mam pytanko odnośnie Renault Megane Scenic 3 rocznik 2012. 1.5 dci 110 km
 Samochód nie chce odpalić. Wczoraj wymieniłem nawet akumulator na nowy odpalił dwa razy. Dziś rano przy -14 znów nie odpala. Na komputerze nie pokazuje nawet świec. Nie kręci . Tak poza tym radio nawigacja licznik działa. Zostały wymienione świece dwa dni temu.
Proszę o pomoc .
pio555 napisał 01-03-2018, 10:00:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 10:00 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

paliwo pewnie przymarzło
kiedy filtr paliwa zmieniany?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 10:02 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Patryk Wu
Zarejestrowani

op
(01-03-2018, 10:01)pio555 napisał(a): paliwo pewnie przymarzło
kiedy filtr paliwa zmieniany
razem ze świecami Biggrin
Paliwo wlewane Orlen Verva,te lepsze...

Dziś za 20 którymś razem mi odpalił...komputer coś pokazuje na blokadzie kierownicy i wtryskach...ale co to moze byc ? dowiem sie dopiera jak znów nie odpali i wtedy sie go podłaczy... może ktoś miał coś podobnego ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 18:01 przez Patryk Wu.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(01-03-2018, 09:52)Patryk Wu napisał(a): Nie kręci
rozrusznik nie kręci ?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(01-03-2018, 09:52)Patryk Wu napisał(a): Zostały wymienione świece dwa dni temu.

Jest taka stara zasada: "gdzie było robione, tam jest sp...ne".
Prawdopodobne jest, ze świece w ogóle nie grzeją, a 1,5 dci to do siebie ma, że sprawny i w dobrym stanie, silnik zapali i bez świec, ale będzie kulał.
Jeśli zamarznięcie paliwa w cienkich przewodach czy w filtrze zostanie wykluczone (wstawić do ogrzewanego garażu, albo poczekać na odwilż) proponuję przyjrzeć się obwodowi zasilania świec - może to nie swiece były winne, a np. przerwany przewód, czy padnięty sterownik świec.
A co do komunikatów na desce - bez podpięcia i odczytania, niewiele się da powiedzieć. Wiele błędów sygnalizowanych jest przy znacznym spadku napięcia akumulatora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 19:00 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Patryk Wu
Zarejestrowani

op
(01-03-2018, 18:03)pio555 napisał(a):
(01-03-2018, 09:52)Patryk Wu napisał(a): Nie kręci
rozrusznik nie kręci ?

NIE KRĘCI NIC A NIC
a za którymś razem załapie i odpali...
Po naciśnięciu START nie pokazuję się na na komputerze kontrolka od świecy ani tzw. check 
Za którymś razem gdy się kilka cały czas w końcu załapie i odpali...
Po podłączeniu do komputera wyszło że delikatny błąd jest na wtryskach i na blokadzie kierownicy... natomiast nie mógł nic więcej mechanik powiedziec bo musi poczekać aż znów nie bedzie chciało auto odpalić i dopiero wtedy podłączony znowu do komputera...

(01-03-2018, 18:59)ko-ma napisał(a):
(01-03-2018, 09:52)Patryk Wu napisał(a): Zostały wymienione świece dwa dni temu.

Jest taka stara zasada: "gdzie było robione, tam jest sp...ne".
Prawdopodobne jest, ze świece w ogóle nie grzeją, a 1,5 dci to do siebie ma, że sprawny i w dobrym stanie, silnik zapali i bez świec, ale będzie kulał.
Jeśli zamarznięcie paliwa w cienkich przewodach czy w filtrze zostanie wykluczone (wstawić do ogrzewanego garażu, albo poczekać na odwilż) proponuję przyjrzeć się obwodowi zasilania świec - może to nie swiece były winne, a np. przerwany przewód, czy padnięty sterownik świec.
A co do komunikatów na desce - bez podpięcia i odczytania, niewiele się da powiedzieć. Wiele błędów sygnalizowanych jest przy znacznym spadku napięcia akumulatora.

Żadnych komunikatów na desce nie pokazuje :Biggrin  tak jakby wszystko było ok...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 21:12 przez Patryk Wu.)

Odpowiedz
Patryk Wu
Zarejestrowani

op Przyczyną było prawdopodobnie nieprzegramowanie sterowników świecy. Gdyż wcześniej były 4.4 A teraz są 12

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Bo kolego świece się wymienia na takie jakie były. Jak się zmienia na inne no to trzeba głupiemu kompowi o tym powiedzieć. Bo inaczej to działa wyżej cytowane powiedzenie "Jest taka stara zasada: "gdzie było robione, tam jest sp...ne". " Biggrin

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czyli jednak...
A błędy na desce mogą się wyświetlić przeróżne, z reguły powoduje je znaczny spadek napięcia akumulatora.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Dawid Perzan Perzanowski
Zarejestrowani

Wogle nie kreci czy kreci a nie pali ?
Sorki nie doczytalem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2018, 14:57 przez Dawid Perzan Perzanowski.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości