Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Skontroluj układ wydechowy. 2.0 dci 160


Michał_J
Zarejestrowani

op Witam.
W moim aucie pojawił się komunikat - Ryzyko uszkodzenia silnika. Po podpięciu mojego chińczyka pod złącze i przejrzeniu komunikatów, do ogólnej sytuacji doszedł komunikat "skontroluj układ wydechowy" do tego błąd P0299\ P2263 i P1525.  
Z racji tego, iż od września Renówka nie zagrzała wydechu, moja żona jeździła krótkie trasy 5-10 km, a sporadycznie 30 w jednym kawałku; pomyślałem iż  będzie to przytkany DPF. 
Auto ciągnie normalnie, ale co mnie niepokoi to zwiększony apetyt na paliwko, nie zwracałem na to uwagi, gdyż moja żona zawsze gniecie pedała. 
Udało mi się pokasować alarmy. Zaprałem auto do pracy (45 km) a w drodze powrotnej trochę je pomęczyłem na autostradzie. Po ponownej diagnozie, program zgłosi iż EGR i Katalizator nie przeszedł testów spalin. Na drugi dzień było już wszystko oki.


Ale.. moja  żona znów wzięła auto i po jakiś 50 km od ostatnich przygód historia zatoczyła koło.
 Teraz się zastanawiam, czy dpf jest na tyle przytkany iż po tych  15 km na 3,5k obrotów nie przedmuchało go, czy może instalacja turbo się kończy?? 
Niestety program jaki posiadam, nie pokazuje mi więcej info o zapełnieniu dpf itd. 




Czy miał ktoś z Państwa podobne problemy? 
Jaką apkę polecacie, która by lepiej ogarniała diagnostykę??

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Pyclip
Możesz nia wypalic fap

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Zanim zdecydujesz się na wypalenie fap sprawdź masę osadów i wartości jakie wskazuje czujnik różnicowy ciśnienia fap


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Michał_J
Zarejestrowani

op Pojeździłem autem i zauważyłem, iż turbo nie daje rady na niskich obrotach pod obciążeniem. Tj , w momencie gdy obroty są w granicy 1500 - 1800, pojawia się górka, a ja mu cisnę, to wtedy auto nie przyśpiesza. Po jakiś 10 -15 sekundach wywala błąd, turbina się wyłącza i zdarza się że auto przy próbie przyśpieszania delikatne szarpie. Wystarczy auto wyłączyć i włączyć ponownie, a wszystkie te objawy ustępują i auto znów ciągnie należycie. Jeszcze jedno, podczas jazdy tak do 3 biegu w okolicach 1500 obrotów podczas przyśpieszania daje się słyszeć dziwny a synchroniczny dźwięk. Jedyne z czym mogę go porównać to z odgłosem dobiegającym ze zwolnicy w traktorze 60tce.
Dodam, iż upatrywałem problem w DPFie, mój błąd, on jest puściutki.
Jutro jadę do ASO, wymienią mi czujniki i zobaczymy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości