Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Sprzęgło, zmiana biegów a klimatyzacja.


kris_me
Zarejestrowani

op Podobno nie ma głupich pytań więc pytam: czy włączona klimatyzacja ma wpływ na sprzęgło i zmianę biegów w Scenic 1.6 benzyna?
Samochód mam od grudnia. I o ile przy wyłączonym kimatroniku jest jest wszystko ok. to przy włączonym układzie mam problem z płynną zmianą biegów.
Przy zmianie sprzęgło puszcza "szybko" a samochodem szarpie. Dzieje się tak w zakresie biegów 1-2-3, przy zmianie pozostałych jest ok. Bez klimatronika jest płynnie od 1 biegu.
Czy to objaw kończącego się sprzęgła (chociaż jak testuję na 5 i 6 nic się nie ślizga), czy może jakiś normalny objaw zwiększonego obciążenia silnika sprężarką klimatyzacji i powinienem się przyzwyczaić. Może coś z ciśnieniem układu sprzęgła ale czy układ klimatyzacji ma na to jakiś wpływ?
Jakieś pomysły co ewentualnie powinienem sprawdzić i na co się przygotować?

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

mam scenica co prawda II z mocno wysłużonym już sprzęgłem do wymiany, silnik 1.6 i nie ma mowy o takich objawach raczej coś masz nie tak

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

@ kris_me Ty masz wspomagane sprzęgło, prawda? Może to wina wspomagania? Sprawdź poziom płynu hamulcowego Biggrin

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • kris_me
sportway
Zbanowani

Klima nie ma nic do tego, to jest tylko dodatkowe obciążenie silnika. Możliwe że spadają Ci obroty na jałowym zbytnio wspomaganie sprzęgła świruje.

Odpowiedz
kris_me
Zarejestrowani

op Płyn hamulcowy jest. Ale zacznę od jego wymiany i odpowietrzenia wspomagania sprzęgła.

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

norrma a dlaczego tak sie dzieje?
Jak pisza wyzej silnik ma dodatkowe obciazenie od sprezarki i puszczajac sprzeglo tak jakby "hamuje" a ty odczuwasz to szarpnieciem. Ja mam 1.4 tce i mam dokladnie to samo, trzeba sie nauczyc operowac sprzeglem i gazem na wlaczonej klimie i tyle (przy puszczaniu sprzegla lekko dodawac gazu lekko!) i problemu nie ma. A laczego odczuwasz to najbardziej na niskich biegach? - bo maja one duze przelozenia (wysoki moment, rozmiary kół zebatych male/duze - troche teorii o przekladniach i temat wydaje sie jasny Thumbup) i dlatego tak jest ze na 4tym biegu juz mniej odczuwasz ten "problem". Nic nie wymieniaj i nic nie rob bo nic nie zdzialasz ;p

I to ze ktos pisze "ze co prawada mam scenika 2 a nie 3 ale na bank masz cos zepsute" to ;DDDDDD w sceniku 2 jest inny sposob sterowania sprezarka (z sprzeglem elektomagnetycznym) a S3 jest zawor wydajnosciowy (klimatronik).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2018, 08:34 przez czopochrup.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
  • kris_me
fannadil
Zarejestrowani

to chyba nie jest dokładny cytat mojej wypowiedzi ale niech będzie, normalne jest też to że zmiana biegów powinna być jak najbardziej płynna sprzęgło, gaz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2018, 08:51 przez fannadil.)

Odpowiedz
kris_me
Zarejestrowani

op
(13-06-2018, 08:34)czopochrup napisał(a): puszczajac sprzeglo tak jakby "hamuje" a ty odczuwasz to szarpnieciem
Dokładnie o taki objaw mi chodzi. Fakt że jak się staram to minimalizuję ten objaw. Przez ostatnie 7 lat jeździłem Oplem Astrą 2.0 w dieslu i "uczę" się benzyny, a od grudnia przejechałem 2000 km. Może jestem trochę przewrażliwiony. Zresztą 19 czerwca ruszam do Chorwacji. Mam nadzieje że to nie jest objaw usterki i wrócę bez problemu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości