Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Usterka układu hamulcowego sprawdź ABS i ESP


Zubi_
Zarejestrowani

op Witam!

Na początek zarys sytuacyjny:

Pewnego pięknego dnia przywitały mnie na desce takie komunikaty:
Żółte (Skontroluj układ ABS i Skontroluj układ ESP) oraz Czerwony (Usterka układu hamulcowego). Do tego kontrolka od ABS i kluczyk.

Zajrzałem do czujników ABS, nasi tam byli (widać, że ktoś nieumiejętnie je próbował z przodu wyjąć, nie mam pojęcia w jakim celu). Więc szarpnąłem się i wymieniłem dla świętego spokoju wszystkie 4 czujniki ABS. Nic to nie dało.

Podłączyłem pyClipa i zwraca on błąd:
DF017 (4001001) oraz DF279 (505004).

Z tego co wyczytałem to problem z połączeniem się z modułem ABS (DF017). Opisu drugiego błędu nie znalazłem.
Podejrzewam, że padł moduł ABS. Dzwoniłem do jednego z serwisów naprawiających sterowniki ABS i powiedzieli, że to znany błąd i mogą go naprawić.

Nr na pompie:
95CT2AAY2
10.0212-0423.4

Czas na pytania:
1) Czy te objawy i błędy pokazują dobitnie, że czas na regenerację pompy/modułu ABS?
2) Czy jakieś inne usterki mogły wywołać w/w (przerwa na którymś kablu, brak masy etc.?)
3) W najgorszym przypadku jaki serwis naprawiający moduły ABS byście polecili?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

A wtyka do pompy abs nie jest zalana wodą?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Zubi_
Zarejestrowani

op Jestem. Sprawdziłem dzisiaj, wtyczka jak i gniazdo suche i jak nowe stety-niestety.

[Obrazek: XnicidQ1Qc5ifRtQG2Koz5tG7WbKZTwHlJpvKe1K...authuser=0]

[Obrazek: XG1J04r_VeRFoS806w12MoMZgIWKxP-1EZe1h_2V...authuser=0]

Posprawdzałem bezpieczniki pod maską i niestety, błędy jak były tak niestety są dalej.

Najbardziej mnie zastanawia ten błąd DF279 bo nigdzie nie mogę znaleźć opisu do niego.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(21-07-2022, 12:18)Zubi_ napisał(a): Jestem. Sprawdziłem dzisiaj, wtyczka jak i gniazdo suche i jak nowe stety-niestety.

[Obrazek: XnicidQ1Qc5ifRtQG2Koz5tG7WbKZTwHlJpvKe1K...authuser=0]

[Obrazek: XG1J04r_VeRFoS806w12MoMZgIWKxP-1EZe1h_2V...authuser=0]

Posprawdzałem bezpieczniki pod maską i niestety, błędy jak były tak niestety są dalej.

Najbardziej mnie zastanawia ten błąd DF279 bo nigdzie nie mogę znaleźć opisu do niego.

Popatrz po wiązkach, czy kabli nie masz gdzieś przegryzionych.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Zubi_
Zarejestrowani

op Dzisiaj rozebrałem co mogłem, przejrzałem jeszcze raz wszystko na ile mogłem. Nic niewłaściwego nie zaobserwowałem. Nic to, trzeba będzie oddać do regeneracji. Dam znać jak to się zakończy

Odpowiedz
AleksAleks
Zarejestrowani bez potwierdzenia

i jak się skończyło?

Odpowiedz
Zubi_
Zarejestrowani

op Na razie się nie skończyło. Inne, pilniejsze wydatki są obecnie. Uporam się z gazem, z rozrządem to ten problem rozwiążę i oczywiście opiszę.

Odpowiedz
Zubi_
Zarejestrowani

op No i nastał koniec sagi z błędami ABS i ESP.

U mnie siedzi pompa o nr 95CT2AAY2/10.0212-0423.4
Sterownik ma numery: 28.5610-5605.3
(10.0961-1446.3/10.0619-3172.1)

Powiem szczerze, że szukałem sterownika o tych numerach - biały kruk to mało powiedzieć. Więc w końcu wysłałem do firmy z Ozorkowa. Oczywiście musiało to się odbyć na dwóch frontach - "mój" mechanik wymontował pompę, przekazał ją mi, ja wysłałem do Ozorkowa. W Ozorkowie naprawili sterownik, dali gwarancję na 12 m-cy. Mechanik później zamontował pompę.

Teraz to co interesuje zapewne tych co mają ten sam problem co ja, czyli ceny. Nie jest niestety wesoło. Naprawa sterownika to 1230zł. Do tego demontaż i montaż pompy, ale to już albo ktoś sam może zrobić (mi się szczerze nie chciało), albo daje do warsztatu i tam ustala cenę. Ja wymieniałem od razu olej i filtry, a mechanik bawił się w precyzyjne wyjmowanie ułamanego kawałka plastikowego bagnetu z szyjki prowadzącej więc moja cena nie będzie miarodajna Biggrin

Czy warto? Pompy/sterownika o moich numerach nie znalazłem dostępnej od ręki. Chyba, że za 350-400 ojro. Drogo. Niestety.

Ważne, że po całej operacji specjalnej błąd zniknął. Mogę teraz cieszyć się sprawnym układem ABS oraz ESP.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości