op
(22-07-2020, 23:12)JanuszGScenic napisał(a): Czyli znowu rozbieranie ? i przeciąganie kabelków. Po drzwiach mam na razie dość. Zresztą tak samo po 7 godzinach polerowania lakieru.
No niestety do zwrotnicy trzeba podłączyć kabel idący TYLKO do tweeterów i korzystanie z fabrycznej instalacji to tylko na tweetery z kondensatorami tak jak @
PunkRock86 tłumaczył lub darować tweetery i zastosować głośniki pełnozakresowe w drzwiach.
Właśnie spijam napój relaksacyjny bo dziś od rana walczyłem z podłączaniem wzmaka. Pod maską przy rozbieraniu dwa razy chciałem się poddać, takie kryzysy mnie napadły bo rozbierania jest w huk by puścić jeden kabelek zasilający
Pierwszym razem pomogła ułańska fantazja a przy drugiej fali to spojrzałem ile już rozebrałem i szkoda było mi skręcać z powrotem na marne
Dodam, że mam instalkę LPG więc o wiele więcej gadżetów do odkręcenia. Ta obudowa aku to jak twierdza Ford Knox. Żeby się przebić to albo skrzynka browara albo ukraińska zawziętość (u mnie to drugie
. Odkręcenie obudowy filtra powietrza to luzik który można przy tym pominąć. Rozwierciłem tą gumę gdzie gdzie główna wiązka koło pedałów. Posmarowałem końcówkę wazeliną i wpychałem od strony kabiny na początku palcami a potem długimi szczypcami.
Wyszło fajnie. Wzmak mega budżetowy bo przypominam 120 zyka i ciężko mi napisać coś więcej o przyroście jakości / głośności bo testy odsłuchu będę robił na luzaku w najbliższych dniach.
Kabel dałem 6GA czyli 8mm. Miałem 4m a zostało 1,5m czyli zużyłem 2,5m łącznie z bezpiecznikiem przed aku, a przypominam że wzmak przykręcony od dołu do schowka pasażera.
Tylko nie kumam jeszcze o co chodzi ze sterowaniem/załączaniem wzmaka. Mam płaskie radio Renault bez BT i podłączyłem sterowanie do Ignition czyli +12 po zapłonie ale faktycznie na tym przewodzie pojawia się napięcie tylko jak radio jest włączone. Do tego przełącznik zwykły dwupozycyjny jak w zasilaczach ATX w PC. Czy włącznik w pozycji OFF czy ON to wzmak działa. Wyłączam radio wzmak gaśnie więc tu OK. Muszę jeszcze raz sprawdzić przełącznik i kabelki co do niego idą.
PS. Kabel masowy jeżeli montujecie w tychc samych okolicach to ja wykorzystałem otwór na godzinie 10 patrząc na lukę po zdemontowanym schowku. Jest tam grube blaszysko z otworem na duży wypust schowka, a obok idealna dziurka
Dałem porządną śrubę, dwie podkładki i nakrętkę samokontrującą.