Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Wymiana głośników dwudrożnych na jednodrożne + tweetery


cpus
Zarejestrowani

op @ JanuszGScenic
Ekspertem nie jestem ale na moje to masz taką samą wiązkę instalacji jak ja z tą różnicą innej kostki do radia. Jedna para kabli na kanał i od nich odchodzą kable to tweeterów. Twoje syczki mają w zestawie zwrotnice więc według mnie trza podłączać zwrotnice pod nowe tweetery.

Do mnie przyszły wszystkie szpargały do montażu wzmaka i tak się zbieram jak pies do jeża ale trzeba to w lato zrobić Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2020, 16:47 przez cpus.)

Odpowiedz
JanuszGScenic
Zarejestrowani

(21-07-2020, 16:47)cpus napisał(a): @ JanuszGScenic
Ekspertem nie jestem ale na moje to masz taką samą wiązkę instalacji jak ja z tą różnicą innej kostki do radia. Jedna para kabli na kanał i od nich odchodzą kable to tweeterów. Twoje syczki mają w zestawie zwrotnice więc według mnie trza podłączać zwrotnice pod nowe tweetery.

Do mnie przyszły wszystkie szpargały do montażu wzmaka i tak się zbieram jak pies do jeża ale trzeba to w lato zrobić Biggrin
Czyli znowu rozbieranie ? i przeciąganie kabelków. Po drzwiach mam na razie dość. Zresztą tak samo po 7 godzinach polerowania lakieru.

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op
(22-07-2020, 23:12)JanuszGScenic napisał(a): Czyli znowu rozbieranie ? i przeciąganie kabelków. Po drzwiach mam na razie dość. Zresztą tak samo po 7 godzinach polerowania lakieru.
No niestety do zwrotnicy trzeba podłączyć kabel idący TYLKO do tweeterów i korzystanie z fabrycznej instalacji to tylko na tweetery z kondensatorami tak jak @PunkRock86 tłumaczył lub darować tweetery i zastosować głośniki pełnozakresowe w drzwiach.

Właśnie spijam napój relaksacyjny bo dziś od rana walczyłem z podłączaniem wzmaka. Pod maską przy rozbieraniu dwa razy chciałem się poddać, takie kryzysy mnie napadły bo rozbierania jest w huk by puścić jeden kabelek zasilający Biggrin Pierwszym razem pomogła ułańska fantazja a przy drugiej fali to spojrzałem ile już rozebrałem i szkoda było mi skręcać z powrotem na marne Thumbup Dodam, że mam instalkę LPG więc o wiele więcej gadżetów do odkręcenia. Ta obudowa aku to jak twierdza Ford Knox. Żeby się przebić to albo skrzynka browara albo ukraińska zawziętość (u mnie to drugie Biggrin. Odkręcenie obudowy filtra powietrza to luzik który można przy tym pominąć. Rozwierciłem tą gumę gdzie gdzie główna wiązka koło pedałów. Posmarowałem końcówkę wazeliną i wpychałem od strony kabiny na początku palcami a potem długimi szczypcami.

Wyszło fajnie. Wzmak mega budżetowy bo przypominam 120 zyka i ciężko mi napisać coś więcej o przyroście jakości / głośności bo testy odsłuchu będę robił na luzaku w najbliższych dniach.

Kabel dałem 6GA czyli 8mm. Miałem 4m a zostało 1,5m czyli zużyłem 2,5m łącznie z bezpiecznikiem przed aku, a przypominam że wzmak przykręcony od dołu do schowka pasażera.

Tylko nie kumam jeszcze o co chodzi ze sterowaniem/załączaniem wzmaka. Mam płaskie radio Renault bez BT i podłączyłem sterowanie do Ignition czyli +12 po zapłonie ale faktycznie na tym przewodzie pojawia się napięcie tylko jak radio jest włączone. Do tego przełącznik zwykły dwupozycyjny jak w zasilaczach ATX w PC. Czy włącznik w pozycji OFF czy ON to wzmak działa. Wyłączam radio wzmak gaśnie więc tu OK. Muszę jeszcze raz sprawdzić przełącznik i kabelki co do niego idą.

PS. Kabel masowy jeżeli montujecie w tychc samych okolicach to ja wykorzystałem otwór na godzinie 10 patrząc na lukę po zdemontowanym schowku. Jest tam grube blaszysko z otworem na duży wypust schowka, a obok idealna dziurka Thumbup Dałem porządną śrubę, dwie podkładki i nakrętkę samokontrującą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2020, 21:36 przez cpus.)

Odpowiedz
mooshkeen
Zarejestrowani

Podpowie mi ktoś jak zdjąć osłony głośników przód i tył? Szukam w necie ale mi wyniki gs2sie pokazują

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(24-07-2020, 21:35)cpus napisał(a): Rozwierciłem tą gumę gdzie gdzie główna wiązka koło pedałów.
To był głupi pomysł, ja w swojej też próbowałem rozwiercić i trafiłem w wiązkę, całe szczęście tylko jeden kabelek ucierpiał i łatanie nie trwało zbyt długo.
(24-07-2020, 21:35)cpus napisał(a): Tylko nie kumam jeszcze o co chodzi ze sterowaniem/załączaniem wzmaka. Mam płaskie radio Renault bez BT i podłączyłem sterowanie do Ignition czyli +12 po zapłonie ale faktycznie na tym przewodzie pojawia się napięcie tylko jak radio jest włączone. Do tego przełącznik zwykły dwupozycyjny jak w zasilaczach ATX w PC. Czy włącznik w pozycji OFF czy ON to wzmak działa. Wyłączam radio wzmak gaśnie więc tu OK. Muszę jeszcze raz sprawdzić przełącznik i kabelki co do niego idą.
Tak powinno być, radio może sterować dodatkowymi urządzeniami. W złączu jest również stały plus i plus po stacyjce.
(12-10-2020, 13:35)mooshkeen napisał(a): Podpowie mi ktoś jak zdjąć osłony głośników przód i tył? Szukam w necie ale mi wyniki gs2sie pokazują
Żeby zdjąć osłony głośników trzeba zdemontować całe tapicerki. Krótko mówiąc osłony są montowane od spodu i zgrzewane z tapicerką.

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op
(20-10-2020, 20:14)szymin89 napisał(a):
(24-07-2020, 21:35)cpus napisał(a): Rozwierciłem tą gumę gdzie gdzie główna wiązka koło pedałów.
To był głupi pomysł, ja w swojej też próbowałem rozwiercić i trafiłem w wiązkę, całe szczęście tylko jeden kabelek ucierpiał i łatanie nie trwało zbyt długo. 
Jak to mówią nie głupi pomysł tylko wykonanie nieprecyzyjne  Cheers Fakt trzeba ostrzec o takiej ewentualności.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości