Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Zapytanie o blokade do wymiany wariatora silnika 1.4 TCE 130koni


mciupa
Zarejestrowani

op Witam,
proszę uprzejmie o informacje czy ktoś zna numer zestawu do blokady silnika przy wymianie wariatora w silniku benzynowym 1.4 TCE.
Mechanik posiada blokadę do wymiany rozrządu, a do wymiany wariatora podobno potrzebna jest inna blokada. 
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem renault scenica III i wyczytałem że przy wymianie rozrządu należy od razu wymienic wariator.
Pozdrawiam Maciej Ciupa

Odpowiedz
Mello3x
Zarejestrowani

Jak nie jest zużyty. To nie ma potrzeby wymieniać, ale to musi ocenić mechanik. Po co w koszty się pchać.Ja przy 145 tys wymieniałem rozrząd to nie wymieniałem, bo nie było oznak zużycia. A rozrząd już hałasuje i obciera osłonę ?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mello3x za ten post post:
  • mciupa
mciupa
Zarejestrowani

op Załączam pracę silnika na video w zahosotwanym linku: https://streamable.com/rbi62k . Jak się silnik rozgrzeje, wtedy pracuje ciszej.

Odpowiedz
Mello3x
Zarejestrowani

(14-09-2020, 16:13)mciupa napisał(a): Załączam pracę silnika na video w zahosotwanym linku: https://streamable.com/rbi62k . Jak się silnik rozgrzeje, wtedy pracuje ciszej.

Wydaje mi się, że łańcuch u Ciebie obciera o obudowę. U mnie było go słychać tylko przy uruchamianiu na zimnym silniku, a łańcuch już był rozciągnięty, ale napinacz jeszcze nie był wychylony na maxa. Na na obudowie nie było oznak tarcia. Mechanik jak rozbierze to niech sprawdzi. Ja nie wymieniałem kzfr i kół zębatych, bo nie było oznak zużycia. Jak łańcuch obciera o obudowę to lepiej wymienić. Jaki przebieg ? Ty masz dobry rocznik to nie będzie problemu z UPG. Po wymianie rozrządu nie lej elfa, tylko polecany tu na forum ravenol

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2020, 19:26 przez Mello3x.)

Odpowiedz
mciupa
Zarejestrowani

op Bardzo dziękuje za szybką odpowiedź. Samochód jest z 2012 roku z przebiegiem 131 000 km. Na pewno nie kręcony. Poprzedni właściciel duchowny robił wszystkie przeglądy w serwisie renault w Polsce, dużo czasu spędzał poza Polską, więc być może szybko przemierzał autostrady niemieckie. 
Pozdrawiam.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości