Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa


gelo520
Zarejestrowani

op Witam wszystkich
Mam pytanie odnośnie tego zaworu. Wczoraj po odłączenie akumulatora i podpięciu go z powrotem zawór ten cyka około 10 minut po zgaszeniu silnika. Przewód który do niego idzie jest wypięty i zaślepiony. Auto posiadam od dwóch miesięcy. Czy istnieje możliwość że poprzedni właściciel wyłączył ten zawór w komputerze a teraz się ustawienia zresetowany czy może problem leży gdzieś indziej?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Zawór evap na pewno nigdy nie ma pracować po zgaszeniu, nawet na zapłonie.
Zaczyna taktować dopiero po lekkim (niekoniecznie do roboczej temp) rozgrzaniu silnika około 2-3x /sek. Na zimnym silniku ma pozostać zamknięty.
Wydaje mi się ze tu może być jakiś poważniejszy problem, np z komputerem ale nie mam pomysłu...

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:
  • gelo520
gelo520
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedź.
A co z przewodem który nie jest podpięty? Coś się stanie jak odłączenie od niego wtyczkę ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Mówisz o przewodzie gumowym? Powinien być podłączony, niezależnie czy zawór jest sprawny. Wtyczki nie można odpiąć bo wykryje błąd i wejdzie w tryb awaryjny najprawdopodobniej

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:
  • gelo520
pio555
Junior Administratorzy

evap pewnie "puchał" poprzedni właściciel nie chciał wymieniać i pewnie wypięcie gumowego przewodu załatwiało sprawę

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • gelo520
gelo520
Zarejestrowani

op Jutro podłączę ten przewód i zobaczę co będzie się działo.

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Przedewszystkim wypnij całkiem zawór z auta i dmuchnij w niego mocno. Musi być zamknięty i szczelny. Jeśli będzie przepuszczał cokolwiek to nawet nie kombinuj tylko od razu czyść albo wymień bo będzie ciągnął lewe powietrze na wolnych przy zimnym silniku

#Wytapatalkowane

Można też zmierzyć multimetrem cewke bo to elektrozawor. Jeśli nie ma oporu albo ma zwarcie to wymiana.

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2018, 20:49 przez Trodor.)

Odpowiedz
gelo520
Zarejestrowani

op Wypiąłem zawór i chyba jest sprawny bo nie puszcza powietrza jak w niego dmucham. Podpiąłem gumowy przewód do zaworu, przejechałem kilka kilometrów i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Zastanawiam się dlaczego był wypięty i zaślepiony. Jeśli chodzi o cykanie to zauważyłem że nie zawsze cyka tak długo. Po niedzieli musze poszukać komputera w okolicy i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów.

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

P.S.
W obie strony zawór musi trzymać powietrze? Jak dmuchałem w niego od strony kostki to trochę puszczał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2018, 17:42 przez gelo520.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Tak, ma być szczelny w obu kierunkach ponieważ ma zamykać zarówno nad-, jak i podcisnienie.
W tych konkretnych warunkach być może nie zrobiło to różnicy. Różnica może być przy mocniejszym zagrzaniu wydaje mi się

#Wytapatalkowane

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości