SCENIC III Zwiększony poziom oleju


pgolda
Zarejestrowani

Witam,-

Mam problem z niedawno kupionym Grand Scenikiem 1.6 2011 r, a mianowicienie nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie, po auto byłem z Żoną i małym dzieckiem w dodatku kupowałem je we Wrocławiu a jestem z Lubonia k/Poznania. Do rzeczy przed wczoraj miałem montować instalację gazową i zostawiłem auto w warsztacie, który miał to wykonywać. Po godzinie otrzymałem telefon, że auto ma usterkę tzn panowie stwierdzili że poziom oleju jest sporo powyżej maksimum oraz w zbiorniczku wyrównawczym jest olej. Panowie stwierdzili, na podstawie tych objawów że to najprawdopodobniej to uszczelka pod głowicą i nie ma sensu montować instalacji gazowej Nie ukrywam, że byłem w szoku jak to usłyszałem - auto kupiłem w czerwcu przejechałem około 2 tys km w tym jedna trasa nad morze i spowrotem i nic się nie działo trudno mi teraz będzie udowodnić, że auto kupiłem w takim stanie bo od zakupu minął już miesiąc. Od czego teraz zacząć weryfikacje -mechanik którego mam niedaleko domu stwierdził że to niekonicznie muszą być objawy uszczelki pod głowicą, że mogła być już robiona wcześniej i to pozostałości oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że do auta dostałem nawet certyfikat Dekry i Gwarancję  na 6-mcy firmowaną przez Peugot, świadoczona przez firmę Ubezpieczeniową "Mondial assistance" co uśpiło niestety moją czujność do większej weryfikacji auta. Dzisiaj zadzwoniłem do sprzedawcy z Wrocławia, który oczywiście był wielce zaskoczony  i nie dopuszczał że auto mogło w takim stanie wyjechać od nich bo przecież przeszło jakiś test dekry i polecił w pierwszej kolejności żebym zmienił olej i płyn chłodniczy na własny koszt i jeżeli po kilku dniach będzie podobna sytuacja to pojechał do autoryzownego serwisu w pierwszej kolejności Peugot w celu ustalenia przyczyn usterki i podjęcia naprawy w ramach ubezpieczenia "gwarancji" którą posiadam.

Dziękuje za przeczytanie mojego przydługawego postu, ale na prawdę nie wiem co robić tym bardziej że wcześniej miałem zaufanego sprawdzonego mechanika, ale specjalizującego się tylko w grupie vw, więc nie za bardzo będzie jak miał mi pomóc tym bardziej że pracy mu nie brakuje. Auto ogólnie bardzo nam się spodobało (a jeżeli Żonie się bardzo podoba ) to sami rozumiecie ciężko się by nam było z nim teraz rozstawać i szukać nowego tym bardziej że nie chcę nikogo wsadzać na minę.

Z Góry dziękuje za wszelkie sugestie -podpowiedzi jak się do tego zabrać czy od razu na własny koszt czy próbować skorzystać z tej gwarancji, bo raczej trudno będzie mi coś teraz wyegzekfować na sprzedawcy po takim czasie od zakupu jak się domyślam.

Pozdr
Piotr

Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Na początek kup za kilka PLN tester do sprawdzenia uszczelki.
Na 99% to ona padła lub jest pęknięta głowica

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A ta gwarancja to z serwisu czy kupowałes auto z komisu?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, VCDS 
Mapy Renault TomTom 
Biggrin
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Gość dobrze radzi, wymień płyn z przepłukaniem układu i olej. I sprawdzaj stan oleju, co jak widać, nie robiłeś. Po tym dopiero można będzie dalej wyrokować co robić. Nie ma sensu zdejmować głowicy nie będąc pewnym diagnozy.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(14-07-2018, 05:18)pio555 napisał(a): Na 99% to ona padła lub jest pęknięta głowica

Jest jeszcze opcja termostatu, to w końcu 1.6 z galerią olejową w obudowie termostatu.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
stabi
Zarejestrowani

Ja polecam jeszcze sprawdzić dokładnie jakie naprawy są objęte gwarancją - wymiana uszczelki jest tam zawarta? Też mam podobną gwarancję i większość rzeczy tam jest - ale nie wszystko Biggrin

Odpowiedz
pgolda
Zarejestrowani

Witam ponownie ,-

Dziękki za wszystkie odpowiedzi. Tak jak radzicie zacznę od sprawdzenia układu i wymienię olej na własny koszt, dopiero później jak nie przyniesie to skutku zastanowie się czy skorzystam z tej gwarancji i oddam auto do zdiagnozowania w serwisie,  który na pewno policzy sobie już za samą diagnozę usterki, i w dalszej kondekwencji liczyć na szczęście że będzie ona objęta gwarancją - tak to ponoć wygląda w praktyce. Na pewno napiszę jak sprawa się zakończyła. Śmiech na sali -bo ojciec niedawno przestrzegał mnie przed samodzielnym kupnem auta - bo sam pojechał 300 km od domu kupić auto i po jakimś czasie okazało się że było przegrzane i też robił uszczelkę pod głowicą co prawda w dieslu i innej marki ale sam fakt. Ach trzeba było słuchać ojca -Biggrin

p.s poniżej zrzut ze strony co obejmuje gwarancja - czyli w sumie jeżeli to uszczelka to już nie mam co liczyć na naprawę bo tego się tam nie doszukałem

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Nie widzialem tego silnika jeszcze, wiec nie wiem, ale moze jesli jest to tez warto sprawdzic chlodniczke olejowa, tamtez moze z woda sie mieszac olej jak przy termostacie. UPG wowczas bedzie cala/szczelna. Koszty duzo mniejsze niz robic UPG, a efektu nie bedzie po jej naprawie.

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości