Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III cztery (!) komunikaty


mrrising
Zarejestrowani

op Cześć,
dziś po 15 minutowym postoju po długie jeździe (~300km bez żadnych problemów) po ponownym uruchomieniu pojawiło się na pomarańczowo kilka komunikatów:
- skontroluj ESC
- skontroluj pomoc startu pod górę
- skontroluj układ wtrysku paliwa
- skontroluj regulator prędkości (ten zniknął ale odcięło tempomat).

dodatkowo: zauważalnie dłużej kręci niż zwykle zanim odpali, jest mułowaty jakby na 1/4 turbiny chodził

I oczywiście wiem ze clip, tylko że najprędzej pojadę w środę :Sad
Jak obstawiacie wymiar kary? Wtryski? 

pzdr

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Poczekałeś chwilę zanim wyłączyłeś auto?

Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Raczej obstawiał bym coś z systemami bezpieczeństwa związanymi z abs


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

op
(30-05-2021, 15:17)PRZEMO napisał(a): Poczekałeś chwilę zanim wyłączyłeś auto?

Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka

Pewnie, zawsze tak robię po dłuższej jeździe. A o czym myślisz? Że coś z turbiną się posypało?

Odpowiedz
Kornel2
Zarejestrowani

Akumulator sprawdź.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Najprawdopodobniej jakiś problem z zasilaniem modułów. na początek odczyt i ANALIZA błędów.
Plus klasyka - sprawdzenie (interfejsem diagnostycznym) prawidłowości dzialania wszystkich czujników pedałów sprzęgła i hamulca.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Najważniejszy jest komunikat dotyczący wtrysku paliwa. Pozostałe są wynikiem niesprawności układu wtrysku.

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

op I już wszystko jasne.

Winowajcą okazał się czujnik położenia wału. Wątek można zamknąć.
Po wymianie na nowy - jak ręką odjął. Żadnych komunikatów, żadnych brzydkich objawów.
W sumie to się dziwię że nie odcięło całkiem silnika, że mogłem odpalić i w miarę normalnie (z choinką na wyświetlaczu i bez kity, ale jednak mogłem) pojechać te 30km do mojego mechanika. 
 
pzdr

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

op Taką mam jeszcze ogólną refleksję.

Że po co te wszystkie cudne komunikaty skoro i tak z nich nie wiadomo co się dzieje, co jest przyczyną i co tak naprawdę się zepsuło. Bo ile osób tyle pomysłów a przyczyna jeszcze inna. Skoro nie wskazuje gdzie szukać - może lepiej (mniej wkurzająco) byłoby te wszystkie komunikaty zastąpić jednym: "Coś jest nie tak, podłącz pod CLIP to będziesz wiedział"...

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(15-06-2021, 14:02)mrrising napisał(a): Taką mam jeszcze ogólną refleksję.

Że po co te wszystkie cudne komunikaty skoro i tak z nich nie wiadomo co się dzieje, co jest przyczyną i co tak naprawdę się zepsuło. Bo ile osób tyle pomysłów a przyczyna jeszcze inna. Skoro nie wskazuje gdzie szukać - może lepiej (mniej wkurzająco) byłoby te wszystkie komunikaty zastąpić jednym: "Coś jest nie tak, podłącz pod CLIP to będziesz wiedział"...
W większości samochodów zapala się kontrolka silnika/ABS/ESP/poduszek powietrznych itp i wiadomo że żółta oznacza możliwość dalszej jazdy a czerwona żęby natychmiast się zatrzymać. Renault poszło krok dalej i informuje użytkownika o konkretnym systemie, który przez błąd przestaje działać lub nie działa prawidłowo. W Twoim przypadku czujnik położenia wału- błąd w ECU silnika- układ wtryskowy a jak układ wtryskowy to i pozostałe od niego zależne.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości