Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III koło dwumasowe 1.4 tce/1.5 dci


steve81
Zarejestrowani

op czy ktoś z Was miał taki problem ze po wymianie dwumasa co jakiś czas pojawia się błąd "coś w stylu skontroluj wieniec koła zamachowego" błąd po kalibracji znika i pojawia się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.
dwumasa jest z Luka... a wyjmowanie skrzyni jest upierdliwe...

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
raczej nie bo problem z dwumasa maja naprawdę nieliczni w Renault

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
steve81
Zarejestrowani

op no wiec moja walka trwa nadal...
historia pokrótce... wyczaiłem że delikatnie ubywa płynu - no to poszła do wymiany uszczelka, przy okazji się okazało że moja koła zębate od rozrządu dostały w palnik (rozrząd poza incydentem z cofaniem się oleju z magistrali przez zawieszony zaworek w filtrze oleju innych akcji nie było) wiec poszedł przy rozgrzebanej całości do wymaimy rozrząd (oba łańcuchy) oraz wszystkie zębatki razem z wariatorem itd...
po poskładaniu auto chodziło bez problemu ale wyczaiłem że łożysko oporowe się odzywa wiec se myślę a co mi tam jak szaleć to szaleć wiec skrzynia out i tu kuku bo łożysko w rozsypce, docisk o dziwo żadnych śladów (prawie jak nowy) tarcza to już niemal po nitach chodziła... i dwumas luzy w osi (czyli można było nacisnąć z jeden wciskając ja w dol a druga strona wychodziła do góry). No to poszła nowa dwumasa z LUK'a nowy wysprzęglik i tarcza do okucia bo nie było sensu pakować sie dalej w koszty.

pacjent poskładany i po jakiś 20km  błąd... skontroluj układ wydechowy - a po dekodowaniu w clip - skontroluj wieniec koła zamachowego. no to adaptacja błąd znikł i pojawił się znów po ok 20km... wymieniłem czujnik kolejna adaptacja kolejne 20km... i zaś to samo...
wszystko wskazuje na to że trefne jest to koło ale żeby było śmieszniej stare i nowe są z LUK'a...

ktoś przerabiał takie przygody? ma jakiś pomysł?


tak dla potomnych zamiennik z LUK o nr 415049210 to nie to samo co oryginał 123100001R czy nowszy poprawiony 123005344R... po zamontowaniu oryginału problem znikł

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2018, 06:56 przez steve81.)

Odpowiedz
jar1906ek@op.pl
Zarejestrowani

To w 1.4 TCe jest dwumasa? Pierwsze słyszę.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

I zdarzaja sie w 1.2

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
steve81
Zarejestrowani

op nie się zdarzają a są
wszystkie małe turbo silniczku udające charakterystyką diesla maja dwumasę.
jedyne 1.2 tce co nie miały jak dobrze się orientuję to te stare co były w clio i miały 100KM

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

kolego jaki masz przebieg ? jeżeli dobrze zrozumiałem to już drugi dwumas i tarcza do nitów zużyta ?

Odpowiedz
steve81
Zarejestrowani

op jak to robiłem to było niby 146tys ale tam było coś kombinowane bo docisk jak nowy tarcza pod nity a dwumasa wysypana dodatkowo skrzynia mazakiem opisana jak u handlarzy wiec coś tam było kombinowane i uj jeden wie co

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

(02-03-2018, 16:20)steve81 napisał(a): jak to robiłem to było niby 146tys ale tam było coś kombinowane bo docisk jak nowy tarcza pod nity a dwumasa wysypana dodatkowo skrzynia mazakiem opisana jak u handlarzy wiec coś tam było kombinowane i uj jeden wie co

tak to bywa ja po kupnie swojego przejechałem 8tys. i wymieniałem silnik bo obróciło mi panewke

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Czy u Was w 1.4 Tce pedał sprzęgła także bierze dość wysoko? Żadnego hałasu, wibracji i innych niepokojących oznak nie słychać. Jedyne to wysokie "branie". Czy można to w jakiś sposób wyregulować?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2018, 12:21 przez bologno.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości