Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCII PHI 2.0 16V nie odpala


galson
Zarejestrowani

op Witam
Od kilku dni walcze z tematem odpalenia mojego Scenica. Nie dawał wcześniej żadnych sygnałów że coś jest nie tak, odpalał bez problemu i nagle niespodziewanie odmówił posłuszeństwa.
W pierwszej kolejności sprawdziłem bezpieczniki ale nie znalazłem przepalonego.
Z pomocą przybył kolega @ diablo79 z clipem (i tu chciałbym jeszcze raz mu gorąco podziękować bo poświęcił sporo czasu na diagnostykę i podzielił się kilkoma cennymi spostrzeżeniami i radami). 
Niestety diagnostyka nie wykryła przyczyny, błedów czujników wału oraz innych które mogły by mieć coś wspólnego z usterką nie było. Sprawdziliśmy czy przy rozruchu podaje paliwo i wyszło na to że nie. Więc do sprawdzenia zostasła pompa paliwa i ten czujnik położenia wału, do którego niestety się nie dostałiśmy od góry, no i przekaznik.
Dodam że auto ma instalacje LPG, ale nie ma niestety możliwości odpalenia go na gazie.  Sama instalacja dodatkowo trochę utrudnia  dostęp do elementów konstrukcjyjnych, w i tak wąskiej przestrzeni komory silnika.
Ostatecznie auto dziś zostało odstawione lawetą do zaprzyjaznionego mechanika bo dalsze grzebanie na parkingu pod chmurką przy niesprzyjającej pogodzie nie ma sensu.
Oczywiście jak tylko poznam przyczynę usterki dam znać co było powodem unieruchomienia mojej Reni.

Pozdrawiam
TomaszB napisał 17-06-2017, 14:26:
Zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś przy rejestracji pierwszy post powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania .
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Kolejny post proszę napisać w powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2017, 14:26 przez TomaszB.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(17-06-2017, 14:21)galson napisał(a): Sprawdziliśmy czy przy rozruchu podaje paliwo i wyszło na to że nie.
I tutaj bym upatrywał przyczyny nieodpalania.
(17-06-2017, 14:21)galson napisał(a): Więc do sprawdzenia zostasła pompa paliwa i
I tego się trzymaj. Jak odstawiłeś do mechanika to powinien dojść co za przyczyna. Stawiam, że pompa nie ma zasilania ale przy samej pompie. Faktycznie, przy takiej pogodzie i na parkingu niewiele się wskóra.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

Ja mogę odpalić na lpg ,ale jeszcze tego nie robiłem; )

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jaki sterownik lpg ?
Większość ma procedurę awaryjnego uruchamiania na gazie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
galson
Zarejestrowani

op
(17-06-2017, 18:12)ko-ma napisał(a): Jaki sterownik lpg ?
Większość ma procedurę awaryjnego uruchamiania na gazie.

BRC sequent24. Ma przełącznik benzyna/gaz ale w postaci tzw pstryczka. Kontaktowalem się z firmą która montowała w nim gaz i niestety typ sterownika nie pozwala na awaryjne odpalenie na gazie. Szkoda bo moje poprzednie auto tez na instalacji BRC mialo taką możliwość (zamiast pstryka był przycisk i przy dodatniej temperaturze przy zgaszonym silniku z wduszonym przyciskiem startował z gazu)

Odpowiedz
matikarwos
Zarejestrowani

W clipie jest opcja spradzenia działania pompki paliwa i tu bym zaczął szukać przyczyny. Po uruchomieniu tej funkcji usłyszysz czy pompka paliwa pracuje czy nie jak nie to spalona jak tak to może na wykończeniu i jeszcze trochę posłuży!

Odpowiedz
galson
Zarejestrowani

op Dziś odebrałem auto od mechanika. Wymienił pompę paliwa i problem z odpalaniem zażegnany, ale w drodze powrotnej zauważyłem że auto momentami ma spadek mocy, dziwnie szarpie i na chwilę pojawił się komunikat "check emmision". Mechanik u którego naprawialem auto nie ma niestety clipa :/ Wyszukałem na forum że te objawy wskazują na problem z czewką, albo katalizator lub coś z egr ale jest zbyt późno żeby dziś grzebać pod maską. Cdn.

Odpowiedz
galson
Zarejestrowani

op Zamykam temat. Wczoraj ponownie spotkałem się z Pawłem @ diablo79 i sprawdził mi clipem co tam siedzi w pamięci kompa. Jeśli dobrze zapamiętałem to jest jakis problem na jednym z cylindrów jest jakieś opóźnienie zapłonu czy jakoś tak. Prawdopodobnie cewka jest na wykończeniu. O dziwo po skasowaniu błędu objawy szarpania ustały. Auto jedzie płynnie, przyszpiesza równo i nie ma żadnych szarpnięć. Nie jestem specem i nie udaje nawet że się wybitnie znam na mechanice więc polegam na ludziach którzy wiedzą więcej niż ja w temacie usterek samochodowych.
Pozostały dwa błędy stałe, które postaram się usunąć w najbliższym czasie, czyli błąd hamulca ręcznego (zwarcie na podświetleniu rączki do zaciągania, ale sam hamulec działa) i problem z poduszką w kierownicy.
Jak wrócą wspomniane objawy z tym szarpaniem i utratą mocy to będę walczył dalej w poszukiwaniu przyczyny.
Dziękuje wszystkim za udzielone porady i Pawłowi jeszcze raz za pomoc.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi galson za ten post post:
  • diablo79




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości