diabel
1,169
5
1498
1,186
SC II ph I
2004
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Będzin
diabel
Zarejestrowani
— 30-12-2016, 12:57
op
Proszę o info:
1. Gdzie dobrze regenerują turbosprężarki
2. Gdzie znajdę warsztat, który podejmie się montażu/demontażu turbo w 2.0T + ewentualnie usunięcie wycieków?
Z polecanych znam Rotortech, regeneracja samego turbo ok. 1000zł, ale tam niestety odmówili zabierania się za montaż w moim aucie. Instrukcja serwisowa dla F4R 776 zakłada wymontowanie motoru, dostęp jest fatalny, a chciałbym, żeby to zrobił ktoś, kto przy okazji demontażu nie zepsuje dziesięciu innych rzeczy. Sam wymieniałem turbo, ale w aucie z łatwym dostępem, tutaj to jest robota na długie dni i noce a i tak nie wiem czy bym sobie poradził (vide chociażby zapewne zapieczone szpilki).
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
•
mojzesz92
8,624
27
2565
469
INNY
2011
INNY
Warka
mojzesz92
Moderatorzy
Online
— 30-12-2016, 18:59
A perunturbo tam gdzie Błażej robił swoje?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
•
PRZEMO
32,342
67
7852
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 30-12-2016, 19:04
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
xander!
530
1
184
112
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
C h o r z ó w
xander!
Zarejestrowani
— 03-01-2017, 00:28
Polecam PERUN TURBO, dają gwarancję nawet na modyfikowane sprężarki.
•
Miras
1
0
0
0
INNY
2001
INNY
Rzeszów
Miras
Zarejestrowani
— 04-01-2017, 15:10
jakbyś był z podkarpackiego to bym wiedział co polecić, a tak to tylko wysyłkowo - jeżeli chodzi o turbosprężarkę oczywiście,
demontaż... nie pomogę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017, 16:16 przez Mati.)
•
tr4ffic
18
0
4
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Jaworzno
tr4ffic
Zarejestrowani
— 21-01-2017, 20:54
Tak informacyjnie jak pękło żeliwo , a pękło na twin-scroll na 100% to ci tego nikt porządnie nie zregeneruje bo do MHI nie ma żeliwa na aftermarkecie . Więc będzie robione pół środkami , cudów od regeneratorów nie ma się co spodziewać. Za 1000 nie ma co liczyć na jakość będzie druciarstwo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2017, 20:54 przez tr4ffic.)
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Regeneracja turbosprężarki to temat rzeka, faktycznie przy rozległym jej uszkodzeniu gdzie do ponownego wykorzystania nie nadaje się nawet obudowa nie ma szans aby wyrobić się w 1000 zł. W przeciwnym razie za 1000 zł. można zrobić turbinę na bogato i to na zestawach renomowanych firm. Jedną z rozważanych opcji po za sprzedażą samochodu jest właśnie taka aby samemu złożyć turbosprężarkę. Mam trochę sprawnych części takich jak obudowy, zmienne kierownice a jedynie czego by mi ewentualnie brakowało to wkład popularnie zwany CHRA. Kiedyś kupiłem na Allegro jakiegoś chinola włożyłem w obudowę i zawiozłem do regulacji, koszt całej operacji 650 zł. i turbina chodziła bezawaryjnie ponad rok. Chodziła by dotąd gdyby nie to, że pompa oleju padła i trochę podebrało panewki. Zmieniłem silnik to nie chciałem wkładać tamtej turbiny bo mogła być przytarta od opiłków z panewek. Zainteresowałem się trochę tematem samodzielnego skonstruowania turbinki i w razie nieuznania gwarancji chcę kupić wkład firmy Melett. Jest to angielska firma robiąca części do turbin Garrett nawet na pierwszy montaż. Kontaktowałem się z przedstawicielem w Polsce ale nie mając podpisanej umowy z nimi koszt takiego wkładu to około 1700 zł. Jest inna możliwość zakupu poprzez warsztat samochodowy który ma umowę na serwis i montaż turbin na gratach Melett, koszt wynosi wtedy około 700-800 zł. Wkład jest już po wszelkich wyważeniach gotowy do montażu, jedynie po złożeniu całej turbosprężarki trzeba zawieść do warsztatu żeby ustawili zawór sterowania zmienną geometrią. Gdyby na przykład wirnik był dobry a w grę wchodziła by tylko wymiana uszczelnień i odrzutnika to koszt zestawu naprawczego wynosi około 200 zł. do tego należy doliczyć koszt doważenia (nie znam ceny) i koszt ustawienia zaworu sterowania zmienną geometrią (150 zł.).
•
tr4ffic
18
0
4
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Jaworzno
tr4ffic
Zarejestrowani
— 22-01-2017, 12:49
Mellett nie robi części OEM to jest Angielski Chińczyk , fabryki są za żółtą rzeką a pakowacze i dystrybucja jest w Wielkiej Brytanii , w 2.0 T nie ma zmiennej więc regeneracja to tylko wymiana/naprawa układu wirującego, a w tym modelu zawsze pada żeliwo pod klapą zaworu upustowego.
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(22-01-2017, 12:49)tr4ffic napisał(a): Mellett nie robi części OEM to jest Angielski Chińczyk , fabryki są za żółtą rzeką a pakowacze i dystrybucja jest w Wielkiej Brytanii , w 2.0 T nie ma zmiennej więc regeneracja to tylko wymiana/naprawa układu wirującego, a w tym modelu zawsze pada żeliwo pod klapą zaworu upustowego.
Wszystkie części robione są Chinach bądź chinopodobnych nie ma produkcji w Europie. Wiadomo w zależności od renomy firmy jest chińczyk lepszy 200$ i gorszy taki za 90$. Widziałem na Aliexpress wkłady do turbin właśnie za 90$. Wszystkie firmy zajmujące się regeneracją twierdzą, że używają najwyższej jakości części zamiennych i pracują na najnowszej generacji maszynach do doważania i ustawiania turbin. Z tym, że większość reklamujących się nie zajmuje się regeneracją a zbierają zamówienia i dostarczają turbiny do jakiegoś zakładu z którym mają zawartą umowę. Nie wiem czy w Polsce jest choćby 5 firm, które są w stanie zregenerować turbosprężarkę tak aby dorównywała parametrom i chodziła tyle ile fabryczna dawana na pierwszy montaż. Uważam, że 90% regenerowanych w Polsce turbin to lipa a ich użytkownicy nawet nie są świadomi tego, że coś jest nie tak. Turbiny gwiżdżą, świszczą, nie generują należytej mocy, pierścienie puszczają litry oleju a użytkownik albo się oszukuje, że dobrze chodzi albo nie ma wiedzy i polega na informacji uzyskanej od w kit regeneratora coś w stylu panie przeca to dyzel to musi kopcić, panie dyzla nie kręci się ponad 2000 obr., panie każdy dyzel upaprany jest w łoleju. A jak turbina gwiżdże to mówią, że każda gwiżdże a jak nie gwiżdże to znaczy, że nie chodzi. Widziałem w życiu trochę turbin i nigdy nie natrafiłem na dobrze zregenerowaną, wszystkie chodzą tak do roku. Moja chodziła od końca sierpnia do początku stycznia 7 kkm to prawie nic, u szwagra 2 sztuki można powiedzieć, że padły od razu po uruchomieniu silnika, kiedyś kupiłem używaną po regeneracji, gwizdała. Jak zmieniłem silnik założyłem regenerowaną to charczała, wyła i waliła spalinami do komory silnika to ją oddałem i odebrałem kasę. Jedynie jak sam złożyłem na chinolu za 500 zł.+150 zł. ustawienie to śmigała rok.
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(03-01-2017, 00:28)xander! napisał(a): Polecam PERUN TURBO, dają gwarancję nawet na modyfikowane sprężarki.
To, że dają gwarancję na modyfikowane turbosprężarki nie oznacza, że uwzględniają gwarancję. Zawsze można powiedzieć, że modyfikacja była nie fachowa. Chyba, że dają gwarancję na turbiny modyfikowane tylko przez ich zakład.
•
|