Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SII PhI] kolektor wylotowy 1.6 16v


toster
Zarejestrowani

op Pytanie natury technicznej. Od czasu zakupu jeżdżę Scenicem WRC ( Wyrcy, Rycy, Cescy), jednak ostatnio jest coraz gorzej. Ostanio oglądałem spód i plecionki wymienione, wydech też spoko. Na 99% wyrcy kolektor. I tu moje pytanie, bo w przyszłym tygodniu jestem ugadany z mechanikiem, a chciałbym się już zacząć rozglądać za potencjalnymi częściami. Czy kolektory wylotowe w tych silnikach mają tendencję do pękania, czy to raczej wypierdzaiłe uszczelki? Wiem już, żeby się nie bawić w spawanie, tylko się zastanawiam czy szukać od razu kolektora.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Kolektory, jak to w Renault, lubią sobie pęknąć.
Spawać się da, byle potem studzić w gorącym piasku na kotlinie kowalskiej.
Ale, ze swojego doświadczenia, poradzę: popatrz najpierw dobrze, czy aby któraś ze śrub mocujących (czy nakrętek) nie jest luźna.
U mnie był ścięty gwint na szpilce - niby się nie luzowała, a dociągnąć się nie dała.
Drugi przypadek - ryk powodowała źle ułożona pierścieniowa uszczelka w kołnierzu rury pierwszego tłumika. Wystarczyło poluzować lekko śruby i solidnie szarpnąć.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • toster
toster
Zarejestrowani

op Dzięki cenne uwagi. Biore się za to w przyszłym tygodniu bo trochę wstyd tak jeździć...

Odpowiedz
toster
Zarejestrowani

op Jeszcze jedno pytanie. Podejdzie z innych modeli z tym silnikiem? Scenic I, scenic II ph 2 megane, megane II?

Odpowiedz
toster
Zarejestrowani

op Mozna zamykać. Winowajcą okazała się jednak plecionka przy samym kolektorze. Teraz jest błoga cisza.

Odpowiedz
Asia
Kobiety

Tematów technicznych nie zamykamy

Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mackooo
Zarejestrowani

(09-06-2015, 17:05)toster napisał(a): Winowajcą okazała się jednak plecionka przy samym kolektorze. Teraz jest błoga cisza.

u mnie tez jest warkot przy niskich obrotach. Myślałem, że to osłona wpada w rezonans lecz została poprawiona lecz nadal wyrczy. Podczas wymiany alternatora mechanik sprawdził i mówił że kolektor do wymiany.

Ile płaciłeś za naprawę u siebie ?

Odpowiedz
toster
Zarejestrowani

op Tyle że u mnie kolektor był ok. Winna była plecionka zaraz za nim. Ja zaplaciłem stówe za naprawę plecionki i poprawę po poprzednim mechesie który zespawał na stałe do katalizatora

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości