Poszukuję Scenica w wersji grand do 30k.
Z racji, iż chciałbym zamontować LPG zastanawiam się nad 1.4 TCe.
Co sądzicie o tej ofercie?
http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkasz...29346#TAB2
[SIII] Grand Scenic - Benzyna do 30k
op
Witam,
Poszukuję Scenica w wersji grand do 30k. Z racji, iż chciałbym zamontować LPG zastanawiam się nad 1.4 TCe. Co sądzicie o tej ofercie? http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkasz...29346#TAB2
Przebieg wręcz symboliczny jak na samochód z 2009r. Prawdopodobnie poprzedni właściciel był sporej wagi bo skóra na fotelu kierowcy jest już pęknięta. Kiepsko to wygląda.
Jest to wersja 5 miejscowa i z tego co widzę nie ma tylnej rolety lub została zdemontowana. Jasne wnętrze i obicia tapicerskie wymagają więcej dbałości i raczej nie są zalecane dla rodzin z małymi dziećmi. Z zewnątrz wygląda całkiem porządnie, ale zdjęcia są robione pod sprzedaż więc ciężko coś wywróżyć. Silnik 1,4 nadaje się pod LPG, ale decydując się na niego akceptujesz ryzyko jego kosztownych awarii. Radzę zasięgnąć opinii u mechaników, ale nie od LPG. Ponadto absolutnie nie sugerować się, że samochód oferuje autoryzowany dealer. Jechać i oglądać jak każdy inny.
op
Lionel2000, dzięki za odpowiedź. Szczerze mówiąc nie zauważyłem tego pęknięcia.
Fakt 5 miejsc mi nie przeszkadza, natomiast w kwestii silników patrząc na to co jest dostępne w benzynie 1,4 to chyba najsensowniejsza opcja - 1.6 jest za słabe, 2.0 ma automat, 1.2 od razu odpada więc zostaje 1.4. Z tego co czytałem na forum, nie ma aż tak dużo problemów z tym silnikiem i LPG.
Szukasz rajdówki czy auta do tłuczenia? Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ?
(12-09-2019, 14:21)Source napisał(a): Z tego co czytałem na forum, nie ma aż tak dużo problemów z tym silnikiem i LPG.to chyba źle czytałeś, bo problemy są i to bardzo kosztowne. Taka trochę rosyjska ruletka z tym 1,4 tce - jak kupisz od kogoś kto dbał o silnik i wymieniał olej co 10-15 tyś to może pojeździsz takim autem. Gorzej jak właściciel pod maskę nie zaglądał i serwis olejowy robił co 30 tyś... Kupując od obcego nie znasz przeszłości pojazdu (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2019, 14:48 przez Grzegorz Łubieński.)
Ja miałem 1.6 110 KM w Megane III i silnik był za słaby, o Scenicu nie chcę nawet myśleć. Dodatkowo 1.6 110 KM moim zdaniem jest przereklamowany. Miałem auto od nowości, sprzedałem z przebiegiem 75 tys. km. a w tym czasie dwukrotnie ASO na gwarancji uszczelniało pokrywę olejową bo ciekł po silniku. Do tego zaczęło padać KZFR i trzeba było czyścić przepustnicę bo miał problem z odpalaniem. Nie twierdzę, że silnik zły ale z tym że dobry w życiu się nie zgodzę.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Dlatego ludzie powoli zaczynają rozumieć i kupują bezawaryjne diesle Renault
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ?ja miałem przez rok (przejechałem ponad 20tyś) i twierdzę że nawet do SC II jest za słaby chyba ,że ktoś lubi bić rekordy spalania i jeździć 90-100km/h bo przy takiej prędkości jest on ekonomiczny-powyżej mały smoczek i co ciekawe to auto potrafi w mieście spalić mniej niż w trasie
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Tu zachodzi pytanie czego oczekujemy od auta. Jeżeli osiągów to 1,4 tce też za słaby. Jeżeli spokoju i małych kosztów eksploatacji to 1,6. A może diesel 2,0 dCi będzie lepszym rozwiązaniem ? Awaryjność podobna lub mniejszą jak w 1,4, lepsze osiągi i tańsza jazda
(12-09-2019, 19:01)pio555 napisał(a):(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ?ja miałem przez rok (przejechałem ponad 20tyś) i twierdzę że nawet do SC II jest za słaby chyba ,że ktoś lubi bić rekordy spalania i jeździć 90-100km/h bo przy takiej prędkości jest on ekonomiczny-powyżej mały smoczek i co ciekawe to auto potrafi w mieście spalić mniej niż w trasie Mały smoczek..he he, dobrze że nie duży smok.. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2019, 19:35 przez Grzegorz Łubieński.)
Miałem okazję przejechać się 2.0 w benzynie. Niby na papierze więcej mocy niż 1.4 ale jakoś mi nie zaimponował, nawet mogę stwierdzić, że mój 1.4 lepiej "wciska w fotel". Chociaż ze żadnej benzyny w Scenicu III, wyścigówki się nie uczyni, to jednak w mojej autopsji 1.4 najlepiej pasuje do tej budy, szczególnie granda. Silnik ten LPG bardzo dobrze znosi, podstawa zresztą jak wszędzie to dobre podzespoły i warsztat zakładający.
Nie będę jednak przekonywał jaki silnik należy wybrać, bo to każdy musi sam się zdecydować. Kupując samochód z drugiej ręki , niezależnie jaki silnik posiada, zawsze jest loteria.
op
(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Szukasz rajdówki czy auta do tłuczenia? Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ? Nie szukam rajdówki i nie jeździułem, ani nie miałem 1.6, ale mam 2.0 i jeździłem 1.4 Tce więc mam punkt odniesienia - stąd moje stwierdzenie, że ten silnik jest za słaby i odpada. Z dislami nie miałem za dużo do czynienia, jedynie w SII 1.6 dCi który książkowo się sypał... Nie wiem jak wygląda kwestia 2.0 dCi - nie zgłębiałem tematu, ale z tego co widzę to jazda nie będzie tańsza, a na pewno nie pod względem zużycia paliwa (jestem świadom jak wygląda eksploatacja przy LPG i patrząc na raporty zużycia przy 2.0 dCi nie wygląda to aż tak różowo) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości