Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SIII] Grand Scenic - Benzyna do 30k


Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Tak naprawdę to wybór silnika w SC to spory problem, w benzynie wybór między grypą a cholerą, w dieslu niby lepiej. Jeśli chcesz kupić 1,4 poczytaj na forum na co zwracać uwagę przy oględzinach, szczególnie posty kolegi h4j bo on ma o nich wiedzę potężną.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(12-09-2019, 22:13)Source napisał(a):
(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Szukasz rajdówki czy auta do tłuczenia? Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ?

Nie szukam rajdówki i nie jeździułem, ani nie miałem 1.6, ale mam 2.0 i jeździłem 1.4 Tce więc mam punkt odniesienia - stąd moje stwierdzenie, że ten silnik jest za słaby i odpada.
Z dislami nie miałem za dużo do czynienia, jedynie w SII 1.6 dCi który książkowo się sypał...
Nie wiem jak wygląda kwestia 2.0 dCi - nie zgłębiałem tematu, ale z tego co widzę to jazda nie będzie tańsza, a na pewno nie pod względem zużycia paliwa (jestem świadom jak wygląda eksploatacja przy LPG i patrząc na raporty zużycia przy 2.0 dCi nie wygląda to aż tak różowo)
W SII nie było 1.6dci. Miałes na mysli 1.5dci pewnie. W SIII jest 1.6dci i to całkowicie inna jednostka.

(12-09-2019, 22:13)Source napisał(a):
(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Szukasz rajdówki czy auta do tłuczenia? Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ?

Nie szukam rajdówki i nie jeździułem, ani nie miałem 1.6, ale mam 2.0 i jeździłem 1.4 Tce więc mam punkt odniesienia - stąd moje stwierdzenie, że ten silnik jest za słaby i odpada.
Z dislami nie miałem za dużo do czynienia, jedynie w SII 1.6 dCi który książkowo się sypał...
Nie wiem jak wygląda kwestia 2.0 dCi - nie zgłębiałem tematu, ale z tego co widzę to jazda nie będzie tańsza, a na pewno nie pod względem zużycia paliwa (jestem świadom jak wygląda eksploatacja przy LPG i patrząc na raporty zużycia przy 2.0 dCi nie wygląda to aż tak różowo)
W SII nie było 1.6dci. Miałes na mysli 1.5dci pewnie. W SIII jest 1.6dci i to całkowicie inna jednostka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2019, 05:10 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jak dla mnie kupno Scenic 3 z benzynie niema krzty sensu 1.6 po pierwsze primo nie jedzie, po drugie primo nie jedzie, po trzecie primo nie jedzie a po co się męczyć; 2.0 odpada przez skrzynie i bez podtlenku generuje straszne koszty; 1.2 czy 1.4 t to jak przystawić sobie pistolet do kolana i liczyć na niewypał. Z całym szacunkiem dla kolegi h4jt i jego wiedzy owszem pomoże zna te silniki na wylot a co jeśli okazuje się po zakupie ze mamy rozrząd do wymiany? „Pakiet startowy” za ok 4k i już nie kocham mojej renówki. Z dieslami może ich ktoś nie lubieć sam nie jestem fanem ale rozsądek mówi tak to je to. Na tym forum o ile pamięć mnie nie zawodzi zero padnietych 1.6dci i 2 szt. 2.0 (jak pamietam Gostom i Jasiu) za to 1.4 co drugi post nosi tytuł help lepiej remontować czy szukać używki a koszty remontu diesla czy 1.4 są porównywalne. Mój aktualnie ma prawie 310kkm przebiegu od 80 w moich rękach i jedyna naprawa wymiana egr za 70zl bo stary się zawieszał czasami. W którymś poście wyżej było cos ze 2.0dci sporo pali i średnio się opłaca hmm czy średnia w okolicach 7.4 to sporo? Ciekawe które 150KM w pb spali mniej? Alternatywa lpg ale tą opłacalność wielokrotnie już poruszał @ pio555


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2019, 06:42 przez siwusek216.)

Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • prins888, servoos, Source, Vapor
Source
Zarejestrowani

op
(13-09-2019, 06:42)siwusek216 napisał(a): Jak dla mnie kupno Scenic 3 z benzynie niema krzty sensu 1.6 po pierwsze primo nie jedzie, po drugie primo nie jedzie, po trzecie primo nie jedzie a po co się męczyć; 2.0 odpada przez skrzynie i bez podtlenku generuje straszne koszty; 1.2 czy 1.4 t to jak przystawić sobie pistolet do kolana i liczyć na niewypał. Z całym szacunkiem dla kolegi h4jt i jego wiedzy owszem pomoże zna te silniki na wylot a co jeśli okazuje się po zakupie ze mamy rozrząd do wymiany? „Pakiet startowy” za ok 4k i już nie kocham mojej renówki. Z dieslami może ich ktoś nie lubieć sam nie jestem fanem ale rozsądek mówi tak to je to. Na tym forum o ile pamięć mnie nie zawodzi zero padnietych 1.6dci i 2 szt. 2.0 (jak pamietam Gostom i Jasiu) za to 1.4 co drugi post nosi tytuł help lepiej remontować czy szukać używki a koszty remontu diesla czy 1.4 są porównywalne. Mój aktualnie ma prawie 310kkm przebiegu od 80 w moich rękach i jedyna naprawa wymiana egr za 70zl bo stary się zawieszał czasami. W którymś poście wyżej było cos ze 2.0dci sporo pali i średnio się opłaca hmm czy średnia w okolicach 7.4 to sporo? Ciekawe które 150KM w pb spali mniej? Alternatywa lpg ale tą opłacalność wielokrotnie już poruszał @ pio555

Tak jak pisałem - nie mam zbytnio doświadczenia z dislami, jedynie ze starszą konstrukcją z SCII i podobnie jak Ty za nimi nie przepadam.
Wersja 2.0 dCi wygląda ciekawie, jeśli chodzi o osiągi, ale mimo wszystko 7.4 to jednak nie aż tak mało (wiem jak wygląda zużycie lpg i mimo wszystko i tak wychodzi taniej).
Ewentualnie 1.6dCi jest chyba jeszcze w miarę sensowny (patrząc na osiągi i spalanie wypada lepiej niż 1.9dCi)

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Taniej o około 10-12 zł na 100 km.
Instalacja LPG 2600-3000 zł
Zwróci się po około 26 000 - 30 000 km.
Ile robisz rocznie?
Ile masz zamiar jeździć tym autem?
Sam musisz sobie przeliczyć to.

Odpowiedz
Source
Zarejestrowani

op
(13-09-2019, 08:30)roming napisał(a): Taniej o około 10-12 zł na 100 km.
Instalacja LPG 2600-3000 zł
Zwróci się po około 26 000 - 30 000 km.
Ile robisz rocznie?
Ile masz zamiar jeździć tym autem?
Sam musisz sobie przeliczyć to.

Jeśli chodzi o instalację, to jej kosztów nie liczę, gdyż jest już przygotowana.
Rocznie średnio 20k km.
Jak wygląda kwestia 1.6dCi - kultura pracy, spalanie?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kultura pracy jak na diesla bardzo dobra. Spalanie u mnie w grandzie srednio w trasie 6.5L

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • Source
pio555
Junior Administratorzy

(13-09-2019, 09:35)Source napisał(a): Jeśli chodzi o instalację, to jej kosztów nie liczę, gdyż jest już przygotowana
tzn co będziesz miał ja za darmo?

podliczając wszystkie koszt (wraz z instalacją LPG) LPG/ON przy założeniu 20kkm rocznie i eksploatacji 3 lata zyskasz na LPG 1-1,2 PLN w 3 lata to 300-400 PLN rocznie
warto -nie warto
Do swoich kosztów dolicz różnice w cenie zakupu auta PB/ON-na dzień dzisiejszy kilka tyś
wartości niepoliczalne
-mały zasięg w trasie
-3x więcej wizyt na stacji benzynowej
-brak możliwości wjazdu do podziemnych garaży
-ograniczony bagażnik o koło zapasowe
-problemy z tankowaniem jeśli jeździsz zagranicę(o cenie LPG nie wspominam)

jeśli to co napisałem jest dla Ciebie ważne weź to pod uwagę przy wyborze auta


-

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Source
Source
Zarejestrowani

op
(13-09-2019, 15:45)pio555 napisał(a):
(13-09-2019, 09:35)Source napisał(a): Jeśli chodzi o instalację, to jej kosztów nie liczę, gdyż jest już przygotowana
tzn co będziesz miał ja za darmo?

podliczając wszystkie koszt (wraz z instalacją LPG) LPG/ON przy założeniu 20kkm rocznie i eksploatacji 3 lata zyskasz na LPG 1-1,2 PLN w 3 lata to 300-400 PLN rocznie
warto -nie warto
Do swoich kosztów dolicz różnice w cenie zakupu auta PB/ON-na dzień dzisiejszy kilka tyś
wartości niepoliczalne
-mały zasięg w trasie
-3x więcej wizyt na stacji benzynowej
-brak możliwości wjazdu do podziemnych garaży
-ograniczony bagażnik o koło zapasowe
-problemy z tankowaniem jeśli jeździsz zagranicę(o cenie LPG nie wspominam)

jeśli to co napisałem jest dla Ciebie ważne weź to pod uwagę przy wyborze auta

Tak jak pisałem kosztów instalacji nie liczę.
W pozostałych kwestiach uważam, że można polemizować.
Jeśli chodzi o zasięg, obecnie jestem w stanie zrobić 400km i uważam, że i tak więcej bez jakiejkolwiek przerwy zrobić się nie da. Garaże podziemne również są dyskusyjne, itd.
Nie mniej jednak jestem w stanie zastanowić się nad 1.6dCi.
Czy jest ktoś w stanie porównać osiągi tego silnika i 1.4Tce jak również kulturę pracy?
@ maciej1486 napisał że jak na disla jest dobrze, ale jak to wygląda w porównaniu z benzynowymi silnikami (hałas w środku).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2019, 17:02 przez Source.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Dolicz jeszcze okresową regulację zaworów, droższe przeglądy, wymiany eksploatacyjne w inst. LPG - filtry i dodatkowy serwis instalacji. Poza tym nie jeździsz tylko na LPG, na krótkich odcinkach może to być 50/50 z PB. Czyli wcale tak super tanio nie wychodzi. Osobiście gdybym miał wybierać 1,4 tce vs 1,6 dCi wziąłbym to drugie. Zresztą zadajmy sobie pytanie : czemu silnik 1,4 tce tak szybko zniknął z oferty Renault ???

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • prins888, Source




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości