[SIII] Grand Scenic - Benzyna do 30k
Tak naprawdę to wybór silnika w SC to spory problem, w benzynie wybór między grypą a cholerą, w dieslu niby lepiej. Jeśli chcesz kupić 1,4 poczytaj na forum na co zwracać uwagę przy oględzinach, szczególnie posty kolegi h4j bo on ma o nich wiedzę potężną.
(12-09-2019, 22:13)Source napisał(a):W SII nie było 1.6dci. Miałes na mysli 1.5dci pewnie. W SIII jest 1.6dci i to całkowicie inna jednostka.(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Szukasz rajdówki czy auta do tłuczenia? Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ? (12-09-2019, 22:13)Source napisał(a):W SII nie było 1.6dci. Miałes na mysli 1.5dci pewnie. W SIII jest 1.6dci i to całkowicie inna jednostka.(12-09-2019, 14:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Szukasz rajdówki czy auta do tłuczenia? Czemu twierdzisz że 1,6 za słabe ? Jeździłeś ? Miałeś ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2019, 05:10 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Jak dla mnie kupno Scenic 3 z benzynie niema krzty sensu 1.6 po pierwsze primo nie jedzie, po drugie primo nie jedzie, po trzecie primo nie jedzie a po co się męczyć; 2.0 odpada przez skrzynie i bez podtlenku generuje straszne koszty; 1.2 czy 1.4 t to jak przystawić sobie pistolet do kolana i liczyć na niewypał. Z całym szacunkiem dla kolegi h4jt i jego wiedzy owszem pomoże zna te silniki na wylot a co jeśli okazuje się po zakupie ze mamy rozrząd do wymiany? „Pakiet startowy” za ok 4k i już nie kocham mojej renówki. Z dieslami może ich ktoś nie lubieć sam nie jestem fanem ale rozsądek mówi tak to je to. Na tym forum o ile pamięć mnie nie zawodzi zero padnietych 1.6dci i 2 szt. 2.0 (jak pamietam Gostom i Jasiu) za to 1.4 co drugi post nosi tytuł help lepiej remontować czy szukać używki a koszty remontu diesla czy 1.4 są porównywalne. Mój aktualnie ma prawie 310kkm przebiegu od 80 w moich rękach i jedyna naprawa wymiana egr za 70zl bo stary się zawieszał czasami. W którymś poście wyżej było cos ze 2.0dci sporo pali i średnio się opłaca hmm czy średnia w okolicach 7.4 to sporo? Ciekawe które 150KM w pb spali mniej? Alternatywa lpg ale tą opłacalność wielokrotnie już poruszał @ pio555
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2019, 06:42 przez siwusek216.)
4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
• prins888, servoos, Source, Vapor
op
(13-09-2019, 06:42)siwusek216 napisał(a): Jak dla mnie kupno Scenic 3 z benzynie niema krzty sensu 1.6 po pierwsze primo nie jedzie, po drugie primo nie jedzie, po trzecie primo nie jedzie a po co się męczyć; 2.0 odpada przez skrzynie i bez podtlenku generuje straszne koszty; 1.2 czy 1.4 t to jak przystawić sobie pistolet do kolana i liczyć na niewypał. Z całym szacunkiem dla kolegi h4jt i jego wiedzy owszem pomoże zna te silniki na wylot a co jeśli okazuje się po zakupie ze mamy rozrząd do wymiany? „Pakiet startowy” za ok 4k i już nie kocham mojej renówki. Z dieslami może ich ktoś nie lubieć sam nie jestem fanem ale rozsądek mówi tak to je to. Na tym forum o ile pamięć mnie nie zawodzi zero padnietych 1.6dci i 2 szt. 2.0 (jak pamietam Gostom i Jasiu) za to 1.4 co drugi post nosi tytuł help lepiej remontować czy szukać używki a koszty remontu diesla czy 1.4 są porównywalne. Mój aktualnie ma prawie 310kkm przebiegu od 80 w moich rękach i jedyna naprawa wymiana egr za 70zl bo stary się zawieszał czasami. W którymś poście wyżej było cos ze 2.0dci sporo pali i średnio się opłaca hmm czy średnia w okolicach 7.4 to sporo? Ciekawe które 150KM w pb spali mniej? Alternatywa lpg ale tą opłacalność wielokrotnie już poruszał @ pio555 Tak jak pisałem - nie mam zbytnio doświadczenia z dislami, jedynie ze starszą konstrukcją z SCII i podobnie jak Ty za nimi nie przepadam. Wersja 2.0 dCi wygląda ciekawie, jeśli chodzi o osiągi, ale mimo wszystko 7.4 to jednak nie aż tak mało (wiem jak wygląda zużycie lpg i mimo wszystko i tak wychodzi taniej). Ewentualnie 1.6dCi jest chyba jeszcze w miarę sensowny (patrząc na osiągi i spalanie wypada lepiej niż 1.9dCi)
op
(13-09-2019, 08:30)roming napisał(a): Taniej o około 10-12 zł na 100 km. Jeśli chodzi o instalację, to jej kosztów nie liczę, gdyż jest już przygotowana. Rocznie średnio 20k km. Jak wygląda kwestia 1.6dCi - kultura pracy, spalanie?
Kultura pracy jak na diesla bardzo dobra. Spalanie u mnie w grandzie srednio w trasie 6.5L
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
(13-09-2019, 09:35)Source napisał(a): Jeśli chodzi o instalację, to jej kosztów nie liczę, gdyż jest już przygotowanatzn co będziesz miał ja za darmo? podliczając wszystkie koszt (wraz z instalacją LPG) LPG/ON przy założeniu 20kkm rocznie i eksploatacji 3 lata zyskasz na LPG 1-1,2 PLN w 3 lata to 300-400 PLN rocznie warto -nie warto Do swoich kosztów dolicz różnice w cenie zakupu auta PB/ON-na dzień dzisiejszy kilka tyś wartości niepoliczalne -mały zasięg w trasie -3x więcej wizyt na stacji benzynowej -brak możliwości wjazdu do podziemnych garaży -ograniczony bagażnik o koło zapasowe -problemy z tankowaniem jeśli jeździsz zagranicę(o cenie LPG nie wspominam) jeśli to co napisałem jest dla Ciebie ważne weź to pod uwagę przy wyborze auta -
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
(13-09-2019, 15:45)pio555 napisał(a):(13-09-2019, 09:35)Source napisał(a): Jeśli chodzi o instalację, to jej kosztów nie liczę, gdyż jest już przygotowanatzn co będziesz miał ja za darmo? Tak jak pisałem kosztów instalacji nie liczę. W pozostałych kwestiach uważam, że można polemizować. Jeśli chodzi o zasięg, obecnie jestem w stanie zrobić 400km i uważam, że i tak więcej bez jakiejkolwiek przerwy zrobić się nie da. Garaże podziemne również są dyskusyjne, itd. Nie mniej jednak jestem w stanie zastanowić się nad 1.6dCi. Czy jest ktoś w stanie porównać osiągi tego silnika i 1.4Tce jak również kulturę pracy? @ maciej1486 napisał że jak na disla jest dobrze, ale jak to wygląda w porównaniu z benzynowymi silnikami (hałas w środku). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2019, 17:02 przez Source.)
Dolicz jeszcze okresową regulację zaworów, droższe przeglądy, wymiany eksploatacyjne w inst. LPG - filtry i dodatkowy serwis instalacji. Poza tym nie jeździsz tylko na LPG, na krótkich odcinkach może to być 50/50 z PB. Czyli wcale tak super tanio nie wychodzi. Osobiście gdybym miał wybierać 1,4 tce vs 1,6 dCi wziąłbym to drugie. Zresztą zadajmy sobie pytanie : czemu silnik 1,4 tce tak szybko zniknął z oferty Renault ???
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości