op
(23-02-2019, 19:37)andrzejwa napisał(a): Błąd DF226 opis po angielsku:
AUTOMATIC TRANSMISSION INTERNAL PRESSURE
If the following faults are present or stored, deal with them first:
– DF003 Sensor feeds.
– DF005 Oil pressure sensor circuit.
– DF023 Gearbox oil temperature sensor circuit.
– DF036 Pressure modulating solenoid valve circuit.
– DF244 Turbine speed sensor signal
Conditions for applying the fault finding procedure to stored faults:
The fault is declared present after a road test.
Check the gearbox oil grade and level (see MR 364 Mechanical, 23A, Automatic transmission, Filling - levels
(for Mégane II) and MR 370 Mechanical, 23A, Automatic transmission, Oil change (for Scénic II)).
Check that the gearbox is not leaking oil
To locate the cap position, consult MR 364, Mechanical, 23A, Automatic transmission, Line pressure
measurement (for Mégane II) and MR 370, Mechanical, 23A, Automatic transmission, Line pressure
measurement (for Scénic II)).
Check the oil pressure with the engine switched off using PR003 Oil pressure: if the pressure is greater than
0.2 bars, replace the pressure sensor.
● Warm engine with gearbox oil temperature between 65 and 90˚C.
● Measure the line pressure under the 3 following conditions:
IMPORTANT
The vehicle must be stationary: handbrake on and brake pedal depressed, no accessories operating (e.g.:
air conditioning)
1 engine speed idling:
Shift the gear lever to R, N and D, the pressure reading must be greater than 2.5 bar.
2 engine speed at 1200 rpm:
– gear lever in R position, the pressure reading must be greater than 4 bar.
– gear lever in D position, the pressure reading in first gear must be greater than 5.5 bar.
3 engine speed at 2200 rpm:
– gear lever in R position, the pressure reading must be greater than 11 bar.
– gear lever in D position, the pressure reading in first gear must be greater than 11 bar.
AFTER REPAIR
Deal with any other faults. Clear the fault memory.
Switch off the ignition and carry out a road test followed by a test with the diagnostic
tool.
If the line pressure recorded under one of these 3 conditions is incorrect, replace the line pressure sensor.
If the line pressures recorded under these 3 conditions are good, then the pressure sensor is operating correctly.
Replace the pressure regulating solenoid valve.
If the fault is still present after the pressure regulating solenoid valve has been replaced, replace the hydraulic
distributor and during refitting, take into account Technical Note 4194A Automatic transmission indicator strip
flashing for the adjustment of the ball detent blade
If the fault is still present, contact the Techline
Super opis teraz muszę poszukać dobrego mechanika w mojej okolicy i niech to wszystko sprawdzi!
AUTOMATYCZNE PRZESYŁANIE CIŚNIENIA WEWNĘTRZNEGO
Jeśli poniższe usterki występują lub są przechowywane, najpierw należy je rozwiązać:
- DF003 Zasilanie czujnika.
- DF005 Obwód czujnika ciśnienia oleju.
- Obwód czujnika temperatury oleju skrzyni biegów DF023.
- DF036 Obwód zaworu elektromagnetycznego modulującego ciśnienie.
- DF244 Sygnał czujnika prędkości turbiny
Warunki zastosowania procedury wykrywania błędów do przechowywania usterek:
Usterka jest uznawana za obecną po teście drogowym.
Sprawdź poziom oleju przekładniowego i poziom oleju (patrz MR 364 Mechaniczny, 23 A, Automatyczna skrzynia biegów, Napełnianie - poziomy
(dla Mégane II) i MR 370 Mechanical, 23A, automatyczna skrzynia biegów, wymiana oleju (dla Scénic II)).
Sprawdź, czy skrzynia biegów nie wycieka oleju
Aby zlokalizować położenie czapki, sprawdź MR 364, Mechaniczny, 23A, Automatyczna skrzynia biegów, Ciśnienie w linii
pomiar (dla Mégane II) i MR 370, Mechaniczny, 23A, Automatyczna skrzynia biegów, Ciśnienie w linii
pomiar (dla Scénic II)).
Sprawdzić ciśnienie oleju przy wyłączonym silniku za pomocą PR003 Ciśnienie oleju: jeśli ciśnienie jest większe niż
0,2 bara, wymień czujnik nacisku.
● Rozgrzać silnik przy temperaturze oleju przekładniowego między 65 a 90˚C.
● Zmierz ciśnienie w przewodzie w 3 następujących warunkach:
WAŻNY
Pojazd musi być nieruchomy: hamulec ręczny włączony i wciśnięty pedał hamulca, brak działania akcesoriów (np .:
klimatyzacja)
1 bieg jałowy na biegu jałowym:
Ustaw dźwignię zmiany biegów w położeniu R, N i D, odczyt ciśnienia musi być większy niż 2,5 bara.
2 prędkości obrotowe silnika przy 1200 obr / min:
- dźwignia zmiany biegów w położeniu R, odczyt ciśnienia musi być większy niż 4 bary.
- dźwignia zmiany biegów w położeniu D, odczyt ciśnienia na pierwszym biegu musi być większy niż 5,5 bara.
3 prędkości obrotowe silnika przy 2200 obr / min:
- dźwignia zmiany biegów w położeniu R, odczyt ciśnienia musi być większy niż 11 barów.
- dźwignia zmiany biegów w położeniu D, odczyt ciśnienia na pierwszym biegu musi być większy niż 11 barów.
PO NAPRAWIE
Rozpraw się z innymi wadami. Wyczyść pamięć błędów.
Wyłącz zapłon i wykonaj test drogowy, a następnie test diagnostyczny
narzędzie.
Jeśli ciśnienie w linii zarejestrowane w jednym z tych 3 warunków jest nieprawidłowe, wymienić czujnik ciśnienia w linii.
Jeśli ciśnienia linii zarejestrowane w tych 3 warunkach są dobre, czujnik ciśnienia działa poprawnie.
Wymień elektrozawór regulacji ciśnienia.
Jeśli usterka nadal występuje po wymianie elektrozaworu regulującego ciśnienie, wymienić hydraulikę
dystrybutora i podczas ponownego montażu, należy uwzględnić pasek informacyjny 4194A z automatyczną skrzynią biegów
flashowanie w celu regulacji ostrza zapadki kuli
Jeśli usterka nadal występuje, skontaktuj się z Techline
Po polsku