Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Samodzielna wymiana płynu wspomagania


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,


Obejrzałem sobie ten oto krótki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=nT5S7-YmLlU i pomyślałem, że zrobię to w swoim Szczeniaku. Dlaczego?

1. Słychać pompę przy maksymalnym skręcie
2. Położenie zbiorniczka jest na tyle dogodne również u mnie że przy odrobinie zdolności manualnych powinno się udać


Zanim jednak wykonam tą operację to mam dwa pytania:

1. który z węży na zbiorniku to powrót? (chciałbym przelać przez układ przynajmniej litr płynu)
2. czy robiąc to w ten sposób uda mi się w całości pozbyć starego płynu przez przelew czy jednak trzeba dołem?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Dołem. Odkręcasz węża, spuszczasz ile się da, zakręcasz.
Zalewasz układ płynem, uruchamiasz silnik, skręt kierownicą od oporu do oporu, uzupełnienie oleju.
I gotowe.
Pompę słychać - hmmm - w wszystkich moich samochodach posiadających wspomaganie hydrauliczne tak się działo.
Tylko Polonez po rozruchu buczy przez kilka sekund bez względu na położenie kierownicy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2018, 11:28 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(05-07-2018, 11:28)ko-ma napisał(a): Dołem. Odkręcasz węża, spuszczasz ile się da, zakręcasz.
Zalewasz układ płynem, uruchamiasz silnik, skręt kierownicą od oporu do oporu, uzupełnienie oleju.
I gotowe.
Pompę słychać - hmmm - w wszystkich moich samochodach posiadających wspomaganie hydrauliczne tak się działo.
Tylko Polonez po rozruchu buczy przez kilka sekund bez względu na położenie kierownicy.

Hmmm.... czyli nie ma szans żeby ciśnienie przepchnęło płyn z powrotem do zbiornika? Nie wiem ile lat ma płyn w układzie więc jakbym już to robił to chciałbym układ przepłukać przelewając z litr płynu

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Tylko po co? Wystarczy odpowiednio długo poczekać.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Ja robiłem u siebie tak jak na filmie.
Jedyny problem to taki że u mnie napierdzielał ten olej jak wściekły i ostro wszystko zalałem.
Poza tym tą metodę uważam za bardzo dobrą.

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • Kapitan Powolny
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(05-07-2018, 14:12)Patrys4891 napisał(a): Ja robiłem u siebie tak jak na filmie.
Jedyny problem to taki że u mnie napierdzielał ten olej jak wściekły i ostro wszystko zalałem.
Poza tym tą metodę uważam za bardzo dobrą.

Cenna uwaga. Trzeba będzie poskromić węża...


Dobrze kombinuję że powrót jest pierwszy od korka?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości