Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 2 phi 2003 wymiana ramion wycieraczek


maryoosz
Zarejestrowani

op Witam.
Mam Scenica z 2003 r. Pewnie nie jedna osoba ma problem z kupnem wycieraczek. Czy ktoś wpadł na taki pomysł aby wymienić całe ramiona wycieraczek aby pióra miały inne mocowanie, bardziej dostępne

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

dosyć hardcorowe podejscie to bedzie ale predzej obetniej te stare dospawaj inne bardziej uniwersalnie i bedzieasz miał wybór nieograniczony.PYtanie tylko PO co?????????
skoro oryginały kosztują niecałę 70zł a raz na rok to nie majątek......

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A poliftowe wersje nie mają przypadkiem już klasycznych? Wystarczyłoby przełożyć ramiona wtedy.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Ramiona z Ph2 mają standartowe mocowanie piór.

Odpowiedz
skrodzka
Zarejestrowani

Jeśli mechanizm wycieraczek pasuje od polifta to możesz zmienić wtedy. Bo po lifcie już normalne mocowanie na pióra są

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(30-11-2017, 20:05)skrodzka napisał(a): Jeśli mechanizm wycieraczek pasuje od polifta
ale mechanizmu nie trzeba ruszać, tylko ramiona wymienić na taki by trzymały inne wycieraczki.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Ramiona od polifta i można montować wycieraczki z marketu.
Na popularnym serwisie ceny od 30 zł za prawe i od 80 za lewe ramię.
Z drugiej strony kupiłem ostatnio wycieraczki oryginalne Renault za 90 zł komplet i ich jakość jest o niebo lepsza od marketowych Valeo.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Jacko
Zarejestrowani

Witam, mam scenica 2003 . Ile razy stanę przed samochodem i patrzę na syxtem wycieraczek to szlak mnie trafia. Szczęśliwie mam nowy zestaw prawej wycieraczki i nowe gumy valeo. Z valeo to jest dziwna sprawa, mianowicie przy suchej szybie jeśli wycieraczka nie jest dobrze ustawiona, przy ruchu powrotnym guma spłaszcza się i plastik środkowego mocowania trze o szybę, no i oczywiście rysuję ją co imnie spotkało.
Zastanawiam się nad możliwością wymiany ramion na takie z uchwytem u.
Z lewym nie powinno być kłopotöw, coś powinno się dopasować, gorzej z prawym. Zastanawiam się po kiego grzyba renault wchodziło w tak skomplikowany układ. Jeśli ktoś nad tym się zastanawiał, niech coś napisze.
Problemem mogą być osadzenia ramion, czy są typowe , czy każda marka ma inne.
Gdyby udało się taką podmianę zrobić życie byłoby piękne, cicho, tanio, bez żadnej pieprzonej regeneracji, wymiany łożysk itp.

Odpowiedz
Jacko
Zarejestrowani

Witam, mam scenica 2003 . Ile razy stanę przed samochodem i patrzę na syxtem wycieraczek to szlak mnie trafia. Szczęśliwie mam nowy zestaw prawej wycieraczki i nowe gumy valeo. Z valeo to jest dziwna sprawa, mianowicie przy suchej szybie jeśli wycieraczka nie jest dobrze ustawiona, przy ruchu powrotnym guma spłaszcza się i plastik środkowego mocowania trze o szybę, no i oczywiście rysuję ją co imnie spotkało.
Zastanawiam się nad możliwością wymiany ramion na takie z uchwytem u.
Z lewym nie powinno być kłopotöw, coś powinno się dopasować, gorzej z prawym. Zastanawiam się po kiego grzyba renault wchodziło w tak skomplikowany układ. Jeśli ktoś nad tym się zastanawiał, niech coś napisze.
Problemem mogą być osadzenia ramion, czy są typowe , czy każda marka ma inne.
Gdyby udało się taką podmianę zrobić życie byłoby piękne, cicho, tanio, bez żadnej pieprzonej regeneracji, wymiany łożysk itp.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jak już wcześniej było napisane kup ramiona poliftowe. Wtedy będziesz mieć mocowanie bardziej standardowe niż w przedlifcie i większość marketowych wycieraczek będzie mieć adapter do nich.
Jest to mocowanie bardziej powszechne typu bagnet. Jak chcesz mieć mocowanie typu hak to czeka cię przeróbka końcówek ramion.

Co do kąta natarcia wycieraczki to w przypadku lewego ramienia najczęściej są do wymiany łożyska. W przypadku prawego ramienia wycieraczki można spróbować ustawić kąt skręcając parą mocnych kombinerek końcówkę w pobliżu mocowania wycieraczki.
Często problem polega na wyrobieniu plastiku mocowania wycieraczki. Wówczas tylko wymiana wycieraczki wchodzi w grę.

Regeneracja - łożysk zajęła mi około godziny czasu pod blokiem i bez specjalnych narzędzi. Wkrętarka, wiertła i podstawowe narzędzia typu młotek kombinerki i dałem radę. Wcześniej tylko zakupiłem materiały potrzebne do operacji.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości