Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 3 1,6 benzyna .


Borkosia66
Zarejestrowani

op Witam .
Wymieniałem świece zapłonowe i zauważyłem coś niepokojącego .
Gniazdo oraz cewka na 3 cylindrze nosi ślady brązowego osadu jakby rdzy .
Co to może być .
Pozdrawiam .

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(17-10-2018, 22:49)Borkosia66 napisał(a): Witam .
Wymieniałem świece zapłonowe i zauważyłem coś niepokojącego .
Gniazdo oraz cewka na 3 cylindrze nosi ślady brązowego osadu jakby rdzy .
Co to może być .
Pozdrawiam .
uszkodzona uszczelka na cewce i dostaje sie woda

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Roming
Borkosia66
Zarejestrowani

op Tylko skąd woda w tym miejscu .
Odkręciłem dziś cewkę i po paru dniach jazdy znowu to jasno brązowe zabarwienie ale w gnieździe było sucho .

Odpowiedz
certino
Zarejestrowani

A może jest przebicie i iskra wali zamiast w komorze spalania to po gnieździe. Też wtedy będzie zabarwienie.

Odpowiedz
Bartosz Brzeźny
Zarejestrowani

masz na pewno przebicie na cewce, proponuje albo wymienić te cewkę, zawsze możesz zamienić miejscami cewki ze sobą albo trochę przesmarować pastą.

Odpowiedz
Tamik
Zarejestrowani

Żadne przebicie. Tylko woda kapie z tego gówna ( podszybie ). Przerabiałem ten temat do znudzenia.

Odpowiedz
jarek4601
Zarejestrowani

cewki dobre coś będzie z masą bo kiedyś mi się to samo działo poprawiłem masy  ale dziś znowu nie pali

Tamik możesz przybliżyć gdzie ta woda kapie
pio555 napisał 19-10-2018, 15:48:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2018, 15:48 przez pio555.)

Odpowiedz
Tamik
Zarejestrowani

Skąd dokładnie kapie, to nie wiem. Podszybie z tym ala filcem po pewnym czasie robi się szmatławe i przepuszcza wodę wprost do gniazda świec. Jak jest uszczelka na cewce stara lub uszkodzona, to woda się przedostaje niżej, do gniazda świecy. Jak się nazbiera więcej to zacznie Ci szarpać silnikiem, ale dopiero jak się rozgrzeje (parowanie).
Najgorzej jest po myciu samochodu, to oczywista oczywistość.
Ja mam spokój po włożeniu rynny, między szybą a podszyciem.
Zdjęcie gdzieś tu wsadziłem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Tamik za ten post post:
  • siepak1
Borkosia66
Zarejestrowani

op Dziękuje za wszystkie odpowiedzi .
Ostatnio nie padał deszcz mam tu na myśli ostatni tydzień ,rzadko myje samochód bo na kolorze brązowy mocca nie widać brudu .
Rozmawiałem z mechanikiem i również podejrzewał przebicie na tej czarnej gumie na końcu cewki .
Jestem ciekaw czy po zdemontowaniu cewki będzie widać upływność na izolacji .
W starym samochodzie z przewodami zapłonowymi w nocy było widać czy izolacja na kablach ma przebicie .

Odpowiedz
Borkosia66
Zarejestrowani

op Witam .
Jednak koledzy którzy wypowiadali się na temat wody kapiącej na silnik mieli dużo racji .
Wczoraj w Warszawie przez cały dzień padał deszcz .
Dziś podszedłem do silnika i cały ten pieprzony filc na podszybiu jest mokry i to z niego może kapać na silnik .
Cewka możne być sprawna bo silnik pracuje równo tylko pewnie puszcza uszczelnienie .
Moje pytanie czy można kupić odzienie uszczelkę czy występuje razem z cewka .
I może jakiś pomysł czym zastąpić ten wynalazek filc ,może guma z której będzie spływać woda .
Pozdrawiam .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości