Scenic 3 1.6dci chlapie olejem+skontroluj układ wtrysków + skontroluj układ wydechowy
op
Witam wszystkich, w moim Scenicu 1.6dci 96kw ostatnio podczas 5 godzinnej jazdy auto przeszło w tryb awaryjny, odcięło obroty do 2000 i pokazały się komunikaty: skontroluj układ wtrysków paliwa i skontroluj układ wydechowy. Jechałem tak jeszcze 150 km męcząc się z brakiem przyśpieszenia. Na miejscu lokalny mechanik stwierdził, że jest to przepustnica, wyczyścił jakieś tam elementy i miało być git. Dodatkowo widziałem, że okolice rury od intercoolera i bagnetu zachlapane sa olejem. Tutaj został wymieniony jakiś oring od bagnetu i też miało być dobrze. Jednak w drodze powrotnej powtórka z rozrywki. Po przejechaniu 350 km to samo. Kolejny mechanik stwierdził nieszczelność tej rury od intercoolera i że to jest prawdopodobna przyczyna problemów. Po wymianie ma być dobrze. Zamieszczam zdjęcie tej zachlapanej rury. Dodatkowo zauważyłem niedziałający tempomat, wcześniej działał bez zarzutu. Czy miał ktoś podobne przygody? Znacie może kogoś w Poznaniu kto ma pojęcie o Scenicach?
To twój problem prawdopodobnie
Do wymiany rura do IC Koszt rury ok 550 PLN Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
Skala zachlapania olejem bardzo podobna do mojej. Dzięki za odpowiedź, spróbuje z wymianą tej rury i mam nadzieję, że będzie po temacie.
PunkRock86 napisał 08-01-2020, 14:41:
Zgodnie z regulaminem forum : pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA. Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2020, 14:41 przez PunkRock86.)
Też obstawiam rurę, u mnie pękła na zgrzewie od spodu. Przy jeździe autostradowej wywaliło błąd i auto straciło moc. Ale to było już po diagnozie i próbie ratowania rury. Co stanowczo odradzam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
(08-01-2020, 14:35)Omon2 napisał(a): Też obstawiam rurę, u mnie pękła na zgrzewie od spodu. Przy jeździe autostradowej wywaliło błąd i auto straciło moc. Ale to było już po diagnozie i próbie ratowania rury. Co stanowczo odradzam. Będę działał w tym kierunku. Weryfikacja nastąpi przy kolejnej dalszej trasie.
Slavko1974
— 30-01-2020, 19:25
W zeszłym roku miałem identyczne zdarzenie, ale auto nie przeszło w stan awaryjny, działało normalnie. Tak jak koledzy piszą wyżej, to rura od intercoolera. Gdzieś masz dziurkę i przy wysokich obrotach przez tą dziurkę pryska olej. Widocznie u Ciebie ta dziurka jest większa, skoro auto przeszło w stan awaryjny.
U mnie była to dziurka wielkości łebka od szpilki, dlatego też przy spokojnej jeździe i łagodnym przyspieszaniu komunikaty się nie pokazywały.
Ciśnienie doładowania maleje stąd błąd.
Obawiam się innych rzeczy, dlaczego tam jest olej? Minimalne ślady mogą być, ale nie zachlapanie... Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (01-02-2020, 12:59)Mati napisał(a): Ciśnienie doładowania maleje stąd błąd.Powiem Ci ze chyba olej w tych dolotach to teraz jest norma.... Zdjolem ta rure juz w 3 nowych nowych autach i w kazdym byl....nawet w MIV ktora miala 1200km przebiegu....wiadomo ze nie lało się ale oleju było trochę W rocznej Insigni z przebiegiem 30 tys oleju bylo tyle jak 1.9 dci na gaszaku... Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (01-02-2020, 13:37)pio555 napisał(a): Powiem Ci ze chyba olej w tych dolotach to teraz jest norma....coś będzie oczywiście, u mnie również jest tłuste bo takie leci powietrze. Tylko żeby nie kapało jak z gaszaka w 120KM a na zdjęciu u kolegi widać właśnie jakby coś tam mocniej kapało (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2020, 00:56 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości