Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic I FL - Koło zmiennych faz rozrządu


Łukasz Samek
Zarejestrowani

op Witam!
Panowie poratujcie! Czy w Renault Scenic I po lifcie (1999-2003) występowało koło zmiennych faz rozrządu? Jeśli tak to w jakich silnikach i jak mieć pewność, że ono siedzi pod maską? Szukam takowego modelu i ponoć to dość problematyczny element.
Z góry dziękuję za pomoc Biggrin
miro napisał 16-06-2017, 16:30:
Zgodnie z pkt 4 regulaminu pierwszy post powinien być tu  https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
Kolejny proszę napisać w Powitaniach.
Proszę uzupełnić dane w profilu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2017, 16:30 przez miro.)

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Scenic I ph II - kzfr było tylko w 2.0 16V 
Miałem takiego i zero problamów z kołem.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Łukasz Samek
Zarejestrowani

op A dlaczego wszelkie katalogi części zamiennych uwzględniają w tych latach dla silnika 1.6 16V moc 107KM a nie 110KM?

Odpowiedz
Daniel Rachwał
Zarejestrowani

Kolega miro ma racje. Bład jest chyba w katalogach. Mi w salonie chcieli wycisnąć kzfr bo twierdzili że jest. W rzeczywistości jest zwykle koło.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Łukasz Samek
Zarejestrowani

op Ok dziękuje. Zatem nie mam się czego bać i zabieram się za poszukiwanie zadbanego 1.6 Biggrin
TomaszB napisał 16-06-2017, 20:59:
Druga i ostatnia prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2017, 20:59 przez TomaszB.)

Odpowiedz
lisu84
Zarejestrowani

Z tego co mi wiadomo 1,6 16V w jedynkach po lifcie miały KZFR. To nie jest nic strasznego. Wystarczy wymienić z rozrządem. Ja miałem uszkodzone w dwójce z 1,6 16V.
Auto odpalało mi za drugim lub trzecim razem. Za pierwszym razem odpalał i odrazu gasł a później rozrusznik kręcił i kręcił i dopiero można to było przerwać ponownym kliknięciem w guzik start/stop i zazwyczaj za trzecim razem odpalał. Kupiłem przez internet za jakieś 300 zł (podobno nie ma podróbek i wszystko to są oryginały) i przy wymianie rozrządu wymienili mi je. Podobno powinno się zmieniać co drugą wymianę rozrządu. Z tego co mi mówił znajomy od Renault w 1,6 objawia się to tylko ciężkim odpalaniem (ja tak miałem) i klekotaniem podobnym do diesla. W 2,0 natomiast uszkodzone KZFR może narobić bałaganu jeśli nie wymieni się w porę. Podobno zaburza się obieg oleju czy ciśnienie się zmienia czy jakoś tak.

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Nie opowiadajcie głupot  - w sc I po lifcie 1.6 16V nie ma kzfr.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi miro za ten post post:
  • Daniel Rachwał, filozof, Łukasz Samek
matteush
Zarejestrowani

(16-06-2017, 21:57)lisu84 napisał(a): W 2,0 natomiast uszkodzone KZFR może narobić bałaganu jeśli nie wymieni się w porę. Podobno zaburza się obieg oleju czy ciśnienie się zmienia czy jakoś tak.


Co masz na myśli, że może narobić bałaganu? czy w 2.0(scI) zasada działania jest inna niż w 1.6(scII) ??

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

W 2.0 (Sc2Ph1) ze względu na wadliwie zaprojektowane zaworki odmy ogólnie układ olejowy może być narażony bardziej. Uważam że właśnie przez ten zawór (wyjący już w czasie jazdy nawet), rozwalilo mi czujnik ciśnienia oleju. Zaczął wyciekac olej przez niego.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
matteush
Zarejestrowani

Czy u mnie jest tak samo? też mam 2.0 tyle że scenic I

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości