Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1.9DCi - Hałas w lewym przednim kole.


Kontrast
Zarejestrowani

op Mam problem ze swoim Scenicem II.
Dzisiaj jadąc na 2 biegu i skręcaniu w prawo usłyszałem jakiś hałas w lewym przednim kole.
Na 1 biegu jakby go nie było, dopiero przy wyższej prędkości (2 bieg) jest on wyraźnie słyszalny.

Jakby metal o metal tarł - jakiś taki chrobot.
Sprawdziłem osłonę przegubu ale jest cała.
Na postoju przy lekkim ruszaniu kierownicą lewo-prawo słyszę jakiś pisk delikatny.
Nie jest jednostajny - tylko podczas ruszaniu kierownicą piszczy (na pewno nie jest to pasek - to jakaś część metalowa).

Czy ktoś mnie może naprowadzić co to może być?

Poza tym problemem mam jeszcze jeden.
Czytałem w internecie o problemie z drgającą karoserią podczas przyspieszania.
Miałem to samo ale wymieniłem od razu poduszkę dolną (tzw 8) i górną - obie marki H.
Było lepiej ale dzisiaj jadąc na 5 biegu nie mogłem dodawać gazu - tak drżał cały samochód.

Powoli tracę cierpliwość do samochodu ale chcę go sprzedać w bdb stanie, żeby mieć czyste sumienie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

U nas w Grandzie też hałasował i trząsł. Niby półoś była dobra, a po wymianie ustało.
Też lewa strona.
Chcesz starą półoś do eksperymentów - gdzieś tam leży, nawet troskliwie zapakowana.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Wymieniałem przegub zewnętrzny z lewej strony.
Mechanik sprawdzał auto bo dostał jasne zadanie - sprawdzać wszystko i mówić co do wymiany=będziemy robić.

Mówił, że poza tym jest tip top. Zero problemów mechanicznych, zero wycieków, kondycja super - generalnie, żeby lać ON i jeździć.
Sworzeń wyszedł - o to jedyne. Z prawej strony miał małe luzy i powiedział, że na upartego można to wymienić.

Stąd moje zdziwienie i pełne rozgoryczenie, że:
1- coś mi trze w lewym kole przy skręcie w prawo,
2-trzęsie mocno karoserią podczas przyspieszania (4-5-6 bieg).

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Wyjaśniło się.
Niedokręcona nakrętka na półosi - ta która dociska łożysko piasty.
Był wymieniany przegub więc musiał mechanik ją luzować/odkręcać.
Było OK i nagle się poluzowała.

Moje bardzo ważne pytanie brzmi - jak zabezpieczyć nakrętkę.
Nie ma otworu w półosi = nie ma zawleczki.
Te łopatki/skrzydełka nakrętki nie są do zaginania.
Więc jak?

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Nakrętka jest jednorazowa samoblokująca.
Widocznie miałeś mechanika który lubi używać jednorazowe rzeczy wielokrotnie, bądź dokręcił pazurą.

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Nakrętka nowa - widać po niej.

Czyli mam ją dokręcić na max i cofnąć o 1/4 obrotu czy nie?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nakrętek na półosi w SC II nie zabezpiecza się w jakiś szczególny sposób. Ja jedną i tą samą nakrętkę montuje cały czas, po prostu dokręcam kluczem nasadowym z przedłużką a na przedłużkę rurka. Nie ma opcji aby samoczynnie się odkręciła.

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Rozumiem, czyli nie cofać jej o 1/4 obrotu?
Bo pamiętam, że robiło się takie rzeczy aby łożysko lekko "chodziło" i nie zapiekło się przez zbyt silne dokręcenie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(06-03-2017, 18:37)Kontrast napisał(a): ozumiem, czyli nie cofać jej o 1/4 obrotu?
Bo pamiętam, że robiło się takie rzeczy aby łożysko lekko "chodziło"
Robiło, robiło, ale np. w Polonezie czy 126p, gdzie były w piastach zestawy dwóch łożysk stożkowych z luźną tuleją rozprężną Thumbup
Tu masz z przodu zespół łożyskowy z uszczelniaczami i tuleją rozprężną w jednej obudowie. Żadnego napięcia łożysk się nie reguluje - są już właściwie ustawione w zespole.
Półoś dokręca się (i to dość dużym momentem, słabsze klucze się gną) i niczego się nie cofa.
Zresztą cofnięcie może spowodować zniszczenie wkładki blokującej w nakrętce.
A przyczyną poluzowania się nakrętki półosi może być po prostu dokręcenie zbyt małym momentem ("za słabe").

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Jutro muszę zatem iść z kluczem i dokręcić nakrętkę na maxa ale z czuciem bo boję się trochę że zerwę gwint.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości