Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1,9dci kręci ale nie odpala


tobik
Zarejestrowani

op Witam wszystkich. Posiadam scenica II z 2003r z silnikiem 1,9dci. Problem jest taki, że po dłuższym postoju, przy próbie odpalenia pokazał się komunikat i kontrolka ładowania, ale odpalił. Przejechał z 200m i zgasł. Próby odpalenia nic nie dały. został podpięty pod komputer i diagnosta stwierdził czujnik położenia wału. Sprawdziłem oporność starego, była 650om, wymieniłem na nowy, który ma 800om. Problem ten sam. Silnik kręci ale nie odpala. Jak pompuje pompką ręczną, próbuje zaskoczyć, jest inny efekt ale nie daje rady, na plaku ten sam efekt. Wymieniony został filtr paliwa, sprawdzony akumulator.  Przed kosztowna wymiana pompy, chciałbym sprawdzić jeszcze inne możliwości, stąd moje pytania:
1. Czy w tym modelu jest pompa wstępnego sprężania paliwa w zbiorniku?
2. Jak napędzana jest pompa paliwa?
3. Czy wał który obraca zębatkę w pompie jest na klinie, który mógł się zerwać i nie ma obrotów a tym samym sprężania w pompie? 
4. Czy muszę demontować rozrząd aby wymontować pompę?
5. Może układ paliwowy jest zapowietrzony, jak wykonac odpowietrzenie (są widoczne bąble)?
6. Jakie musi być sprężanie na pompie?
7. Czy jak odłącze czujniki na silniku i jak wytworze sztuczne obroty na pompie i odpowiednie ciśnienie to silnik zaskoczy?

Proszę o odpowiedzi i porady.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tobik za ten post post:
  • Justyna Kowalska
ko-ma
Zarejestrowani

Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(07-03-2016, 20:54)tobik napisał(a): 1. Czy w tym modelu jest pompa wstępnego sprężania paliwa w zbiorniku?
nie
(07-03-2016, 20:54)tobik napisał(a): 5. Może układ paliwowy jest zapowietrzony, jak wykonac odpowietrzenie (są widoczne bąble)?
jeśli są bąbelki to się zapowietrza, usuń usterkę i sam się odpowietrzy

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tobik
Zarejestrowani

op Dziękuję za odpowiedzi. Dzisiaj go podłącze pod komputer i sprawdę błędy.

Odpowiedz
tobik
Zarejestrowani

op Jestem po diagnostyce i są następujące błędy:
silnik: 
- P0340 - camshaft sensor circuit invaild/implausible - [present] [stored] 
lub  znalazłem taki zapis w necie P0340 układ napędowy camshaft sensor "A" circuit (Bank 1 or single sensor)
moduł UCH:
- B1502/9502 - unknown internal electronic fault - [stored]
- B1502/9502 - unknown communications corrupted - [stored]
- B1509/9509 - unknown short to ground - [stored]
- B1209/9209 - unknown open circuit - [stored]
- B1209/9209 - unknown Shortto positive - [stored]
- B1209/9209 - unknown internal electronic fault - [stored]

- B1209/9209 - unknown ? - [stored]

moduł UPC:
- B120D/920D - ignition power line fault invaild/implausible - [stored]
- B120F/920F - incorrect alternator output voltage - no signal - [stored]

Dodam jeszcze, że próbowałem uruchamiać silnik aż wysiadł akumulator, więc może niektóre błędy są związane właśnie z niskim napięciem akumulatora.

Proszę o analizę błędów.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-03-2016, 21:34)tobik napisał(a): może niektóre błędy są związane właśnie z niskim napięciem akumulatora.
Nawet na pewno.
Zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
jaki program wywalił te błędy ?
bo na pewno nie Clip

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
tobik
Zarejestrowani

op Wcześniej miałem pod clipa i wywaliło mi błąd czujnika położenia wału, diagnosta stwierdził, że korbowego więc wymieniłem i to samo.
Niestety teraz nie miałem dostępu do clipa, więc poprosiłem kolegę, który ma laptopa i program chyba maxi-ecu, więc sprawdziliśmy błędy.
Możliwe, że to nie czujnik położenia wału kolrbowego tylko wałka rozrządu.
Czy jest tam tylko jeden czujnik, bo wyskoczył mi bank 1?

Odpowiedz
aa_bujak
Kobiety

Dokładnie jak pisze ko-ma czujnik ciśnienia paliwa na listwie proszę sprawdzić

(07-03-2016, 21:25)ko-ma napisał(a): Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.

Dokładnie to była sprawka czujnika ?

(07-03-2016, 21:25)ko-ma napisał(a): Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.

Dokładnie to była sprawka czujnika ?

(07-03-2016, 21:25)ko-ma napisał(a): Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.

Dokładnie to była sprawka czujnika ?

(08-03-2016, 21:34)tobik napisał(a): Jestem po diagnostyce i są następujące błędy:
silnik: 
- P0340 - camshaft sensor circuit invaild/implausible - [present] [stored] 
lub  znalazłem taki zapis w necie P0340 układ napędowy camshaft sensor "A" circuit (Bank 1 or single sensor)
moduł UCH:
- B1502/9502 - unknown internal electronic fault - [stored]
- B1502/9502 - unknown communications corrupted - [stored]
- B1509/9509 - unknown short to ground - [stored]
- B1209/9209 - unknown open circuit - [stored]
- B1209/9209 - unknown Shortto positive - [stored]
- B1209/9209 - unknown internal electronic fault - [stored]

- B1209/9209 - unknown ? - [stored]

moduł UPC:
- B120D/920D - ignition power line fault invaild/implausible - [stored]
- B120F/920F - incorrect alternator output voltage - no signal - [stored]

Dodam jeszcze, że próbowałem uruchamiać silnik aż wysiadł akumulator, więc może niektóre błędy są związane właśnie z niskim napięciem akumulatora.

Proszę o analizę błędów.

Nam też wywołało różne błędy nawet hamulec postojowy i błędy czytnika karty a okazał się właśnie czujnik ciśnienia paliwa

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2016, 12:28 przez aa_bujak.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Dokładnie tak.
Odczytałem błąd, skasowałem.
Własciciel zamówił czujnik, wymienił go samodzielnie
i samochód zapalił.
Nie byłem przy tym, ale taką otrzymałem informację.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości