Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 2.0T - kilka pytań


Source
Zarejestrowani

op Witam,
Mam pytanie odnośnie stanu Scenica II wersja Grand 2.0T 2008 rok, przebieg 185k km.
Czy normą w tych autach są wygniecenia i przetarcia fotela?

  [Obrazek: SC1.png]


Oraz jakieś ewentualne przepocenia na silniku? 
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.




[Obrazek: sc2.jpg]

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Zalezy ile kg jezdzilo ns tym fotelu...jak 120 + to nie ma dziwne

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Roming, Source
Source
Zarejestrowani

op
(28-12-2019, 00:44)pio555 napisał(a): Zalezy ile kg jezdzilo ns tym fotelu...jak 120 + to nie ma  dziwne

Dzięki za odpowiedź, jesteś w stanie powiedzieć coś w kwestii zapoceń na silniku?
Mam jeszcze pytanie odnośnie KZFR i dwumasy - czy oba występują przy tym silniku, oraz co ile powinny być wymieniane?

Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

Nie ma KZFR. Dwumasa jest.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PatiEK za ten post post:
  • Source
Source
Zarejestrowani

op Co myślicie o tych zapoceniach - norma, czy jest się czego obawiać?

Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

Mechanik powie że w Renault to norma, ale silnik to silnik - ma się nie pocić.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PatiEK za ten post post:
  • Source
paker228
Zarejestrowani

Stan fotela zależy jeszcze od tego czy większość przebiegu to trasa czy miasto.
Porównam do mojego: miał 135kkm w momencie kupna, ale większość po mieście, siedzisko w lepszym stanie ale boki z uwagi na częste wsiadanie i wysiadanie widocznie wygniecione.
Dwumas mówią że w naszych silnikach ma wytrzymać do ~350kkm bo to benzyna, ale jakby się zdarzyło że jednak ktoś potrafił go zużyć szybciej (lub komuś fachowi mechanicy podmienią przy okazji na zjechany) to wydatek rzędu 3,5koła wzwyż.
Zapocenia - nie wiem czy norma, ale u mnie też podobnie wygląda góra dekla. Może kiedyś mi się troszkę wylało oleju przy zmianie, może uszczelka dekla delikatnie puszcza, ja się tym nie przejmuję, gorsze są wycieki od dołu bądź te bardziej niewidoczne.
Ciekawostka. Jeśli zauważysz że uszczelka miski olejowej puszcza A widać że nikt nigdy jej nie odkręcał to raczej pewne że połowy śrub nie odkręcisz i trzebakomplet nowych. Uszczelka 35zl A śruby 140.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi paker228 za ten post post:
  • Source
Source
Zarejestrowani

op Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Jest coś, na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy tym silniku bez posiadania podnośnika etc.?
Zastanawiam się również nad rozmiarem opon, czytałem już wątek na tym forum, ale w sumie nie ma zbyt jasnej odpowiedzi co lepsze - 16" czy 17" (na 18 i więcej z góry odpadają) i tyczył się on ogólnie scenica II, a nie poruszanego w tym temacie granda 2.0T.
Zależy mi bardziej na użyteczności i praktyczności opony niż na wyglądzie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(28-12-2019, 21:35)Source napisał(a): ale w sumie nie ma zbyt jasnej odpowiedzi co lepsze - 16" czy 17"
wiadomo ze na 17 auto ładniej wygląda

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Source
Zarejestrowani

op @ pio555 , a pomijając aspekt estetyczny są jeszcze jakieś inne plusy 17?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości