Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II, wiele tys. km bez wymiany filtra


QCoo
Zarejestrowani

op Posiadam scenica 2 z silnikiem 2,0 16V 135KM i prawdopodobnie dealerską instalacją lpg. Auto ma nakulane 370 tys km - w całości na gazie. Mam spore obawy, że większość z tego przebiegu silnik przepracował na jednym filtrze gazu. Problem jest na tyle istotny, że auto posiada bardzo rzadką holenderską instalację Eurogaz, a komponenty do niej są bardzo drogie. Sam filtr gazu kosztuje 300zł. A o zregenerowaniu reduktora nie wspomnę. 
Zastanawiam się nad wymianą jednak auto bardzo ładnie jeździ na obu paliwach. Myślę czy nie zastosować zasady "nie ruszaj g*wna póki nie śmierdzi). 
Myślałem także nad zamianą na tańsze/popularniejsze podzespoły ale to może za jakiś czas, gdyby okazało się, że auto zabawi u mnie dłużej.

Dodam, że to auto prawdopodobnie tylko na kilka miesięcy aby nauczyć żonę jeździć :P dlatego zrobię przy nim co konieczne, ale niepotrzebne wydatki chce ograniczyć.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi QCoo za ten post post:
  • Piotr-87
pio555
Junior Administratorzy

(06-11-2021, 14:36)QCoo napisał(a): że auto posiada bardzo rzadką holenderską instalację Eurogaz, a komponenty do niej są bardzo drogie.
bez przesady to dość popularna instalacja tylko tyle,ze nie polska i ma fabrycznie zablokowany sterownik co wykorzystują pseudo serwisanici i kasują ogromne pieniądze za serwis
(06-11-2021, 14:36)QCoo napisał(a): Sam filtr gazu kosztuje 300zł
kupowałem za 130kpl filtrów i zmieniałem sam

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Piotr-87
ko-ma
Zarejestrowani

Akurat filtry fazy ciekłej i lotnej - nie wydają się elementami, na których warto oszczędzać.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

co tu oszczedzac jak to jest normalna cena w sklepie motoryzacyjnym tylko trzeba zamawiać i czekać ok 14dni

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Nie rozumiem problemu. Jak masz problem z ceną lub dostępnością to poprostu wyrzuć fabryczny filtr i wstaw inny. Taki który jest u nas dostępny i tani. Ja mam prins i filtr fazy lotnej jest drogi - ponad 100zl więc go wyprułem i wsadziłem filtr syfonowy CZAJA BLASTER z wymiennymi wkładami. KAZDY warsztat zrobi taka przeróbkę lub możesz zrobić to samemu jak masz chęci.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi rafal18031988 za ten post post:
  • pio555
QCoo
Zarejestrowani

op Jakiś czas temu byłem u gazownika i powiedział ze wymiana samych filtrow to koszt od 250zl w gore. Nie spojrzalem na instalacje, bo wtedy jeszcze auto nie było moje (kupowałem dla kogos). Teraz sytuacja się wyjaśniła. I tak jak piszecie co prawda wywalilem oryginalny obudowe filtra z czujnikiem boscha i zastąpiłem go zwykłym czaja plus adapter na czujnik. Co prawda trochę niepotrzebnie, bo w ori obudowie bez problemu można zmienić sam wkład, no ale... Teraz z tą wiedzą jaką posiadałem moje pierwotne pytanie w tym temacie faktycznie traci sens. No ale człowiek uczy się na błędach.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości