Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II - wyraźny opór kierownicy podczas szybkiego skręcania.


Kontrast
Zarejestrowani

op Chciałbym sie zapytać czy to normalne, ze wyczuwam wyraźny opór podczas parkingowych szybkich manewrów?

Jakby wspomaganie hamowało szybki obrót (a raczej bardzo szybkie kręcenie kołem kierownicy).
Poza tym słyszę jakieś ocieranie plastik o plastik w kierownicy.. to na pewno nie ma związku z w/w problemem ale ciekawi mnie co tam może hałasować.
Taśma? (bo przyznam, że błąd poduszki mam)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Moze byc tasme ale czy ona by powodowała aż taki opór.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Ona nie ma związku bo wyczuwam ten opór tylko podczas szybkiego kręcenia kierownicą.
Czuć, że to wspomaganie. Żadnych innych problemów nie ma - tylko szybko (naprawdę szybko) kierownicą kręcić nie można.

Rozumiem, że wspomaganie jest elektryczne więc nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Ciekawostką jest również lekkie przygaszenie świateł (nie ma znaczenia jakich) jak zaczynam skręcać na biegu jałowym.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Maglownica

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Cholera :/
Pewnie tylko wymiana wchodzi w grę?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(17-02-2017, 15:47)Kontrast napisał(a): Cholera :/
Pewnie tylko wymiana wchodzi w grę?
Można też regenerować ale cena dobrej regeneracji przewyższa cenę nowego orginalu w quippo.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Ale wspomaganie i jego siła (lub brak) a maglownica to dwie różne sprawy chyba że czegoś tu nie ogarniam.

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Ja aż tak dobry z mechaniki nie jestem dlatego pytałem ;)
Z siłą wspomagania nie ma problemu do czasu aż chcę np szybciutko wykręcić na parkingu.
Wtedy dosłownie jakby ktoś trzymał kierownicę uniemożliwiając ten szybki manewr.
Czuć na rękach opór i nie ma znaczenia czy skręcamy jedną ręką czy dwoma - większa siła nie ma znaczenia bo i tak nie da się rady szybciutko skręcać.

Porównując do ciężarówki - mieli kierowcy montowane takie gałki, które im ułatwiały szybkie skręcanie.
No to właśnie tu tego nie można wykonać. Można to zrobić w miarę szybko ale nie na tyle jakbym chciał.
Nigdy nie miałem takiej przypadłości w pozostałych autach aczkolwiek tam zawsze było wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczne.

Uczucie takie jakby COŚ nie nadążało za ruchami kierownicą.

Jeszcze jedno - jak to COŚ złapie to lepiej odczekać ułamek sekundy bo wtedy skręcanie jest bardzo wolne...jak w starze bez wspomagania.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2017, 17:15 przez Kontrast.)

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

To COŚ to serwo nad kolanami jak przypuszczam, ale jaki jest problem nie wiem.
Prawdopodobnie można coś pokonfigurować clipem, może i siłę kręcenia na postoju ktoś poprzestawiał.
Ale może być też problem z prądem, ciekawe czy jak wyłączysz światła i dasz gazu to jest to samo.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Ja w clio też tak mam. Uznałem że to wspomaganie nie nadąża i zamiast pomagać to stawia dodatkowy opór.
Faktycznie dzieje się to tylko przy bardzo szybkim kręceniu np przy wyprowadzaniu z poślizgu.
Ja z tym nic nie robię.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości