Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III - jaki silnik?


FanRenault89
Zarejestrowani

Nie zgodzę się.2.0 jest przewartościowany

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi FanRenault89 za ten post post:
  • h4jt
bamil
Zarejestrowani

(13-05-2018, 14:16)FanRenault89 napisał(a): Nie zgodzę się.2.0 jest przewartościowany
Jeździłeś jednym i drugim tak dłużej czy tylko chwilę lub z opowieści?
Ja nie twierdzę, że to demon ale różnica na pewno jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2018, 20:22 przez bamil.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

chodzi o to że w SC nie ma wyboru jeśli chodzi o silniki benzynowe
w SC II 1.4 to porażka 1.6 i 2.0 pozostają do wyboru bo o 2.0T ciężko znaleźć-z dwojga złego wszyscy biorą 2.0 który szału nie robi
w SC III jest jeszcze gorzej bo mamy stary słaby 1.6 ,1.4 TCE którym wszyscy straszą oraz 2.0 CVT z droga w naprawie skrzynią
ja osobiście szukając SC III w benzynie na pewno wybrałbym 1.4 TCE

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Gdyby nie parowali tego nissanowskiego 2,0 tylko z CVT a np też z manualem to mogłaby być to ciekawa opcja

Odpowiedz
FanRenault89
Zarejestrowani

(13-05-2018, 20:21)bamil napisał(a):
(13-05-2018, 14:16)FanRenault89 napisał(a): Nie zgodzę się.2.0 jest przewartościowany
Jeździłeś jednym i drugim tak dłużej czy tylko chwilę lub z opowieści?
Ja nie twierdzę, że to demon ale różnica na pewno jest.
Szczerze to jechałem 2.0 akurat u handlarza był 1.6 i 2.0 ale wziąłem 1.6 bo 2.0 był starszy i powypadkowy a mało tego słabo zrobiony.2.0 to jedyny wybór to grand przed liftem.Niektórzy przepłacają za 2.0 bo ja za swojego dałem 9600 ale doszła rejestracja i ubezpieczenie

Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Do Scenika 3, a zwłaszcza do wersji Grand 5os. czy 7os. przydałby się 2.0T po 2009 roku znany jako 2.0TCe i to nadal  jest F4Rt.
Miałem w Sc1 i Sc2 wolnossące 2.0 16V F4R 140 i 135KM i w zasadzie był on wystarczający, przy zakładaniu LPG w Sc2 Conquest w wersji 135 konnej została pomierzona jego moc i porównana z innymi F4R 135KM zapisanymi w komputerze hamowni, mój wygenerował 127KM & 181Nm na Pb oraz 124KM na LPG, co i tak było w górnym zakresie zapisów komputera hamowni.
Dopiero po dopieszczeniu obu map wtrysku sterowników Pb i LPG udało się szpecą uzyskać parametry fabryczne :-)
Zerknąłem również na wyniki pomiarów z silników 1,6 16V K4M, które tak jak 2.0 F4R nie osiągały parametrów obiecanych przez producenta i miały 98-106KM, a na LPG 95-98KM.

Po Sc2 2.0 16V chciałem kupić Sc3 2.0 16V 140KM M4R, ale trochę mnie odstraszała skrzynie CVT i wersje te były stosunkowo drogie.
1.6 16V ~up.110KM wiedziałem, że dla mnie będzie za słaby, nie dla tego, że chcę szybko i dynamicznie jeździć tylko dla własnego komfortu podczas jazdy i bezpiecznego wyprzedzania, często mam box narciarski na dachu i rower trekingowy na haku, ponadto wersje Sc3 z 1.6 były niestety słabo wyposażone.

Skuszony dodatkową witaminką w postaci tgzw. PowerBoxa dającego ~160KM w 1.4TCe oferowanego przez salon Renault, nabyłem Sc3 1.4TCe 2013r. wersja Privillege-Lux z gratisem w postaci zagłówków typu komfort, a odpowiednią witaminkę na 162,2KM dostał pół roku później przy zakładaniu LPG i kompleksowym strojeniu obu sterowników Pb i LPG na hamowni.
Była jeszcze opcja 1.6dCi, ale w tym czasie był szał na diesle i był on droższy o ponad 12tys. zł w tej samej wersji wyposażenia co 1.4TCe !
Przez krótką chwilę byłem w posiadaniu obu Sceników Sc2 2.0 i Sc3 1.4TCe gdzie przy fabrycznych parametrach 1.4TCe jechał dużo, dużo lepiej od 2.0, później na hamowni okazało się, że 1.4T miał 138KM w serii, co oczywiście porównałem z innymi TCe zapisanymi w kompie hamowni, wyniki od 134-142KM w serii, a rekordzista z forum Megane miał 144KM (a po vit. 171)
Myślę, że moje doświadczenia będą dobrze zrozumiane, bo nie neguję tu silnika 1.6 16V K4M i wcale nie umarzam, że 1.4TCe jest najlepszy, 1.6 też dojedzie do celu bezpiecznie przy rozsądnym wyprzedzaniu, a 15-30min wolniej nie ma przecież wielkiego znaczenia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2019, 13:42 przez h4jt.)

Odpowiedz
PRZEMEK1981
Zarejestrowani

Witam to i ja dodam swoją opinię na temat 2.0 benzyna , którego posiadam w Grand scenic 2 ph 2  otóż w porównaniu do np xsara picasso 1.8 jest benzyna którą miałem 7 lat, jest dużo lepiej, aczkolwiek powiem szczerze spodziewałem się lepszych wyników. Szukałem 2.0t ale koniecznie w wersji grand i ze szklanym dachem... Szukałem rok i znalazłem zwykłego 2.0, napewno w porównaniu z xsara picasso to cisza  dzięki 6 - ce ale demon prędkości to nie jest ale bierzemy koledzy pod uwagę to, że auto w wersji grand waży 1650kg i jest wysokie więc szału nie będzie  Ale chyba szukając grand scenic 3, kiedyś to chyba wybrałbym 1.4 tce lub 2.0 dci

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMEK1981 za ten post post:
  • h4jt
h4jt
Zarejestrowani

Przy zakupie ze szklanym dachem zwróć uwagę czy nie hałasuje podczas jazdy, bo to częste zjawisko w Sc2.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości