Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III vs Scenic II - czyli dlaczego warto kupić SCIII?


heliodor
Zarejestrowani

op Temat być może nieco dziwny, ale wiem, że na forum jest sporo osób, które przesiadały się ze scenica II na scenica III i mam nadzieję, że podzielą się tutaj swoimi doświadczeniami Biggrin

O co chodzi? W skrócie: pół roku temu kupiłem scenica II w stanie jak na swój rocznik wręcz wyróżniającym się. Był to zakup z góry krótkoterminowy, ponieważ w perspektywie roku-półtora chciałem zmienić samochód. Generalnie niespecjalnie planowałem minivana, myślałem o kombi, ale jakoś tak wyszło, że scenic II przekonał mnie do siebie bardzo szybko. Jestem zadowolony z tego, jak to auto jest ergonomiczne i generalnie samochód mi się spodobał. Ale z czasem liczba większych lub mniejszych awarii (niekiedy powtarzających się), przede wszystkim związanych z elektryką zaczęła mnie mocno irytować. Po lekturze wątków na forum mogę wysnuć wniosek, że raczej będzie coraz gorzej niż coraz lepiej - w końcu to czternastoletnie auto. W związku z tym rozważam już w najbliższym czasie sprzedaż swojego SCII i na oku mam - a jakże - SCIII. Stąd moje pytania:

Jak awaryjny SCIII jest w porównaniu do poprzedniej generacji? I co psuje się w nim przede wszystkim?
Czy SCIII jest tak samo użyteczny i przestronny - jak oceniacie go w porównaniu do dwójki?
Jaki silniki polecacie, jakie jest ich spalanie, kultura pracy?
Czy są rzeczy, za którymi tęsknicie w porównaniu z SCII?

Generalnie możecie tutaj opisać wszelkie swoje wrażenia odnośnie do przesiadki ze scenica II na scenica III - będę wdzięczny Biggrin

Dodatkowo: w jakiej cenie waszym zdaniem zaczynają się zadbane egzemplarze SCIII? Ogłoszenia rocznika 2009 można spotkać już poniżej 20.000zł, ale ja planowałbym przeznaczyć na zakup ok. 25.000zł - czy trudno będzie ustrzelić w tej cenie taki egzemplarz, w który nie trzeba będzie potem dużo inwestować tuż po zakupie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2018, 22:42 przez heliodor.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(27-06-2018, 22:42)heliodor napisał(a): Ogłoszenia rocznika 2009 można spotkać już poniżej 20.000zł, ale ja planowałbym przeznaczyć na zakup ok. 25.000zł - czy trudno będzie ustrzelić w tej cenie taki egzemplarz, w który nie trzeba będzie potem dużo inwestować tuż po zakupie?
W każdym aucie może być coś do zrobienia, a "myślenie" droższy będzie lepszy może wprowadźic Cie na większą minę.

Na Twoim miejscu zrobiłbym szczegółowe badanie na SKP, A O reszcie koledzy coś napiszą.


Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
heliodor
Zarejestrowani

op Nie kupuję samochodów w ciemno i jeśli miałbym się zdecydować, to z całą pewnością po dokonaniu przeglądu i to nawet niekoniecznie tylko w SKP. Generalnie jest jednak większe prawdopodobieństwo, że samochód wyceniany drożej będzie w lepszym stanie. Wiadomo, że do zrobienia coś będzie, bo nie mówimy tutaj o samochodach z salonu, ale autach, które mają prawie 10 lat na karku Biggrin Pytanie, gdzie w przypadku scenica III leży rozsądna granica ceny, po której można się spodziewać aut w lepszym stanie z początkowych lat produkcji.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Przesiadka z II na III to tak samo jak z I na II inna kultura jazdy i nie silniki skrzynie itp
Dużo lepsze wyciszenie materiały.
Co do SC III to zależy jakiego motoru szukasz 1.9 dCi Kupisz już od 17 tyś mowa tu o aucie od handlarza.
Realnie patrząc zadbane auto to diesel od 22 tyś benzyna od 25 tys mowa tu o rocznikach 2009-2010.
Aktualnie szukam dla znajomego GS III w PB i za 25 tyś nie ma bardzo co kupić.
Analizując tak naprawdę nie ma dobrego wyjścia z zakupem SC III jeśli chodzi o silniki.
1.6 to muł bagienny, 1.4 Tce istota niezbadana, 2.0 tylko z drogim w naprawie automatem bezstopniowych CVT.
Diesle rynek zawalony dobrym 1.9 dCi i poliftowym 1.6 dCi.....2.0 strasznie ciężko trafić...a diesle jak diesle jak mocno handlarz ukręci to będzie płacz..




Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • #asiarek, heliodor
maciej1486
Zarejestrowani

W dieslach trzeba dodać ze nie są już tak awaryjne jak te z II 1.9Biggrin

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

mam takie bezpośrednie porównanie pomiędzy II a III, bo poruszam się jednym i drugim i obydwa mam w benzynie 1,6. II jest bardziej przestronna, szczególnie z przodu i ma bardziej kanapowate siedzenia. To czego mi brakuje w III to elektroniczna miarka oleju. Nagłośnienie też jest chyba lepsze w II (oczywiście wykluczając Bose). No i chyba łatwiej zdobyć felgi, bo w mniejszych pojemnościach jest 4x100, więc mega popularny rozstaw.I chyba tyle zalet starszego modelu. III jest nowocześniejsza, ładniejsza w środku, w przypadku 1,6 ma skrzynię 6 biegową, są większe lusterka no i wiele systemów, min HF, jest już bardziej dopracowane. Generalnie w przypadku Megane/Scenic III i Laguny baaardzo poprawiono jakość i bezawaryjność. Hamulec elektryczny też jest inny, bez linek, które wiecznie się zacierały, ale czy mniej awaryjny to się okaże. Jeśli chodzi o sam silnik 1,6, to praktycznie nic się nie zmienił, ale na 6 skrzyni jeździ jakby lepiej,tak lżej?, nie mułowato. Bynajmniej ja mam takie odczucie. Zastanawiałem się przy zakupie nad 1,4 TCE i 2,0 CVT, ale odrzuciłem je ze względu na większa awaryjność. 1,4 - turbo, dwumasa, nikasil na cylindrach, a 2,0 tylko parowane były z CVT. Ja za swojego Sc III z 2010 dałem 26 tyś. Auto z małym przebiegiem i dobrym wyposażeniem, ale po wypadku, naprawione w serwisie Renault we Francji. Zrobione generalnie dobrze, ale musiałem parę rzeczy poprawić, ale na szczęście były to pierdółki

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • heliodor, Pogromca, sylfon
FanRenault89
Zarejestrowani

(27-06-2018, 22:42)heliodor napisał(a): Ogłoszenia rocznika 2009 można spotkać już poniżej 20.000zł, ale ja planowałbym przeznaczyć na zakup ok. 25.000zł - czy trudno będzie ustrzelić w tej cenie taki egzemplarz, w który nie trzeba będzie potem dużo inwestować tuż po zakupie?
Tak jak pisze Mati to że droższy nie znaczy lepszy,owszem myśląc że za 7900 znajdziesz SCII w PB i będzie to igła bez wkładu to źle myślą bo 10000 dałem za swojego 1.6,mechanicznie igła ale wizualnie wymaga dopracowania.A co do SCIII to np.1.4 TCe znajdziesz za 22000 ale albo bity albo licznik cofnięty.Zagranicą taki kosztuje ok.29000 więc wniosek jest jeden https://www.autoscout24.pl/oferta/renaul...?cldtidx=7 a w PL https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...59d4c50d66. A co chodzi o wkład finansowy to oleje filtry i ew.rozrząd ale poza tym trzeba być przygotowanym na wymianę np.rezystora.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Czekaj bo się pogubiłem, pytanie brzmiało - dlaczego warto kupić SCIII? Taki pakiet startowy to bez różnicy czy kupisz SCII czy SCIII.

Odpowiedz
superlolek
Zarejestrowani

(28-06-2018, 09:24)FanRenault89 napisał(a): ale poza tym trzeba być przygotowanym na wymianę np.rezystora.
jakiego rezystora?

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Pytanie - czego oczekujesz od samochodu który ma 10- 12 lat. Igła to na zdjęciu. Wizualnie i mechanicznie zawsze jest jakieś " Ale" . W mechanice nie wszystko od razu wyjdzie. Nie wszystko wyłapać można bez dobrego poznania samochodu .
Jak kupiłem mojego sc2 miał 8 lat . teoretycznie igła. W praktyce - skraplacz klimy miał nieszczelność. Sprzedawca zapewne wiedział. Klima działała Ale do czasu. Musiałem wymienić. Poduszka silnika powoli umierała. Umarła po zimie. Sprężyna z przodu pęknięta. Wyszło przez przypadek. Przegląd wyszedł igła. 
Nie spotkałem jeszcze sprzedawcy by wszystkie felery auta wyjawił. Nigdy. 
Wydatki w starym aucie są wprostproporcjonalne do stanu zaniedbania i wieku. Mityczne igły to zazwyczaj cyganione bomby. 
Teraz szukałem auta młodszego. 2-4 lata. Cena do 55tyś. I myślicie że jest lepiej niż z 10latnim ? 
Zaczolbym więc od tego , jaki masz max. budżet. Maks czyli z rezerwą na wymiany i naprawy na start. I wtedy szukał.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości