Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic nie zapala, brak rozruchu


Axles
Zarejestrowani

op Dzień dobry, panowie taka sprawa od dwóch dni z rana mam problem zapalić, tzn. przy wciśnięciu sprzęgła i startu nie ma nawet próby rozruchu silnika, jest tylko takie cyknięcie po wciśnięciu 'start' oraz drugi raz gdy już sprzęgło puszczam. Wyłączyłem już nawet następnego dnia automatyczne światła z myślą, że może akumulator mi obciążają przy zapalaniu, ale niewiele to zmieniło.
Samochód ostatecznie odpala, ale po 4-6 próbach. Aha po południu już odpala normalnie, a przynajmniej wczoraj tak było, zobacze dziś. Powiedzcie coś mądrego np. że nie psuje mi się ten włącznik który ponoć lubi się psuć Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2017, 06:20 przez Axles.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Podstawa, to sprawdzic akumulator czy jest naladowany i sprawny. Być moze, to tylko akumulator jest winny.
W innym przypadku sprawdzic polaczenie masy z akumulatora do silnika i polaczenie z akumulatora do rozrusznika. Przy rozruszniku lubi sie poluzowac polaczcenie.
Jesli masz mozliwosc to sprawdz te rzeczy.
Moze to byc takze oznaka konca rozrusznika.

U mnie podane przez Ciebie objawy okazaly sie byc tylko spowodowane przez poluzowane polaczenie zasilania do rozrusznika z akumulatora.

Odpowiedz
Axles
Zarejestrowani

op Czyli jest szansa, że to akumulator czyli coś co jestem sam w stanie wymienić Biggrin Te połączenia o których piszesz to mogę po prostu iść za przewodem i teoretycznie sam sprawdzić, (o ile nie jest to jakoś zabudowane)?
Wiązałbym te awarię z temperaturą, czy dla rozrusznika też ona ma znaczenie bo jednak wolałbym by to był akumulator? Biggrin

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Na 90% akumulator. Podstawić sprawny, np. z innego samochodu - i poobserwować ze trzy dni.
Nie należy się przy tym sugerować faktem, ze w innym samochodzie bateria działa bezproblemowo, Scenic bywa w tej kwestii wyjątkowo kapryśny.
Sprawdź, czy po nieudanej próbie rozruchu samochód w ogóle da się zamknąć centralnym, przy słabej baterii będą działy się cuda.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Jeżeli kolega pisze, że po kilku próbach auto odpala normalnie, to jakim cudem stawiacie na aku?? Coś nie łączy albo rozrusznik siada. Daj woltomierz na aku i patrz co się dzieje wówczas - będziesz miał odpowiedź.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(03-10-2017, 08:25)sportway napisał(a): że po kilku próbach auto odpala normalnie, to jakim cudem stawiacie na aku??
Z doświadczenia. Ostatniej zimy miałem to samo, po wymianie baterii wszystko OK.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Axles
Zarejestrowani

op Czy jakby to był akumulator nie byłoby problemów już z otwieraniem drzwi z pilota? Sam wolałbym by to był akumulator, sądzicie że ma sens pod prostownik podłączać go?
Styki tyle na ile jestem w stanie sprawdzę, papierem ściernym przetrze i zobaczymy.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Aku może nie mieć pojemności. Więc otwieranie drzwi może chodzić ok. Inne odbiorniki prądu też. Ale rozrusznik potrzebuje większej mocy w krótkim czasie.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(03-10-2017, 09:31)Axles napisał(a): sądzicie że ma sens pod prostownik podłączać go?
Można spróbować (ale tylko celem sprawdzenia), to nie mój Polonez Thumbup - tu potrzeba solidnego zasilania raczej półśrodki prędzej czy później sie zemszczą okrutnie

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
ramsay88
Zarejestrowani

Witam mam problem mój Scenic 1.6 16v 2003r przy starcie gaśnie kiedy przy odpalaniu pogazuje się trochę jest Ok i problem znika jednak nie na długo bo dzieje się tak zawsze przy zimnym silniku. Auto oddałem do mechanika który powiedział że przeczyścił przepustnicę ale na 90% to KZFR będzie do wymiany zaproponował koszt 1000zl z robicizną czy to normalne koszty ??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości