Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ściąga auto po puszczeniu kierownicy


KuterGti
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Witam mam problem  z prowadzeniem auta sciaga w prawo w aucie powymieniane co miało luz razem z tulejami tylnej belki zbierznosc ustawiana w różnych warsztatach i ostatnio byłem na 3D i bez żadnych zmian sciaga w prawo .  Co może być nie tak?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Historia wypadkowa i jej spartaczona naprawa

Wysłane z Redmi 13

Odpowiedz
Paweł Głowienkowski
Zarejestrowani

A same koła w jakim stanie? Równe ciśnienie, ten sam bieżnik i równo zużyty po obu stronach? Felgi w porządku? Hamulce gdzieś nie trzymają z jednej strony? Koła masz te same co na zbieżności?

Wysłane z POCO X3PRO

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Scenic II ma układ elektrycznego wspomagania kierownicy. Problem ściągania rozpoznany i opracowany został dość dawno.
Podstawową czynnością po przeprowadzeniu jakichkolwiek prac w obrębie przedniego zawieszenia oraz układu kierowniczego -
jest KONIECZNE ustawienie programowo zerowego punktu układu wspomagania.
Bez tego nie da się iść dalej - wystarczy, że podczas ustawiania zbieżności nie zostanie zachowana idealna symetria - i zerowy punkt mechaniczny układu nie pokrywa się z punktem zaprogramowanym dla układu wspomagania.
Układ wspomagania przy powrocie do jazdy na wprost usiłuje ustawić koła w swoim, zapisanym w pamięci, punkcie zerowym (a ustawienie mechaniczne do jazdy na wprost nie pokrywa się z nim) - i uparcie do tego dąży ciągnąc kierownicę czasami dość mocno, za to zawsze w tę samą stronę.
Dlatego warsztaty uparcie regulujące zbieżność kręceniem jednej końcówki bez pomiaru geometrycznego i ustawienia programowego - nie powinny się za to brać.
Temat dość bogato omówiony na forum, łącznie z instrukcją postępowania.
Wiele narzędzi daje sobie z tym radę (ja używam MaxiEcu), ważne jest głównie staranne dotrzymanie warunków procedury, głównie w zakresie ustawienia kół do jazdy na wprost, cierpliwe poprawki przy efekcie poniżej oczekiwań i - pamiętanie, że przestawioną kierownicę wyrównać można na warsztacie, regulując symetrię końcówkami, procedurą zerowego kąta tego się nie robi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2025, 10:28 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Jurek
KuterGti
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Opony do zbieżności były założone nowe przed ustawianiem sprawdzał wcwyrowmal ciśnienie w kołach ale kompa nie podłączył aby ustawić kierownice na zero tylko poziomice do kiery zamontowal

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości