Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silnik 1.9 dci


haszczurur
Zarejestrowani

op Witam, czy silnik 1.9 dci 120 kM F9k wyjęty z Espace będzie pasował do SC II. Chodzi mi o mocowanie pompy wtryskowej itp. lub jakieś różnice które wymagają dużych przeróbek albo które wręcz wykluczają montaż takiego silnika w SC II. O wymianie kół rozrządu, kolektora wiem.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja miałem odwrotnie silnik z SII pasował do Espace oczywiście 1.9dci 120KM (słupek z częściowym osprzętem).

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Nie wiem jak z mocowaniem podpory prawej półosi, jak z mocowaniem uchwytów za które wyjmuje się silnik.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

zaglądałem od spodu i się zastanawiam... czy jest podpora prawej półosi

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Już wiem, że w silniku F9K nie ma jednego otworu na śrubę podpory półosi prawej. Ludzie biorą ten silnik i po prostu podporę montują bez jednej śruby. Ja sobie odpuściłem ten silnik a po za tym był strasznie spompowany olejem obawiam się, że mógł być tam problem z uszczelką pod głowicą. Od dekla zaworów głowica sucha a od łączenia z blokiem w dół wszystko zasrane olejem to niby skąd olej z przodu silnika i to od góry bloku. Kupuje inny silnik z 2005 roku, wyjęty ze SC II udokumentowane 160 tyś. po wymianie uszczelniaczy wału, pompy oleju, panewek i uszczelki pod michą. Ktoś go kupił i zrobił dla siebie, miał wkładać do Trafika ale w międzyczasie rozbił samochód i silnik jest do wzięcia za 2 tyś. Ja mam u siebie F9A, tych silników jest tyle modeli, że chyba nawet fabryka nie wie ile wypuściła, różnice są w mocowaniach pompy paliwa, w miskach olejowych, w mocowaniach podpory półosi.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości